CelicaTurbo skrev:Angående temperaturen på innsugsmanifolden, mulig at det påvirker tempsensoren men sensoren står vel ikke så langt unna spjeldhuset mener jeg? Og spjeldhuset er jo oppvarmet at motorens kjølevann normalt for å hindre tilfrysing på vinteren, har sett noen velger å flytte på to slanger slik at kjølevannet ikke går gjennom spjeldhuset, mulig at det kan ha noe for seg?
Vannkretsen til spjeldhuset er allerede koblet vekk. Gjorde ikke noe stort fra eller til den (men gjorde litt andre ting samtidig og da..)

Virker mest som om det er motorromstemperaturen som varmer opp manifold/IC-rør/luft. Skal nok forske litt på det etterhvert og finne en løsning. Hvis det er det som skjer vil det jo heller ikke være like markant ved banekjøring når det går mye luft inni rør & manifold som når en cruiser og luften nesten står stille inni der heller.
PS! med ubåt scoopet i fjor retta mot plenum var jo innsugsmanifolden kald etter noen runder på banen, men sensoren viste jo plenty grader fordet, så er jo mulig det bare er meg som er litt paranoid også
Chris skrev:9 dager igjen nå Morten!
Ser bra ut det der da! Mangler bare NOOOOOOS nå
Dagene går fort nå ja, og jeg gleder meg som en unge!

NOOOOOOS tror jeg nok heller andre får stå for. Har ingen tvil om at det er gøy, men tror det blir for mye pes og stress å få fyllt flaska i hytt og pine for mitt bruk. Skal jeg ha mere effekt så ordner jeg heller det på annet vis.

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z