Side 4 av 6
Legg innLagt inn:15 jun 2006 23:44
av erling
RoarL: Biltemaslangeklemmene er spesielt fine ja.
yeah580: Hehe, japp.

Var visst ingen andre som så noe. Er visst blitt en rar quiz detta

Får vel snart ta noen "prosjekt ferdig" bilder.
Morten: Står bra til med tanga.

Legg innLagt inn:16 jun 2006 10:30
av Morten
Nok et bevis på at "hjernen oppfatter det den forventer å se"
(..eller at ingen gidder å titte innom tråden din da Erling

)
Legg innLagt inn:16 jun 2006 10:55
av erling
Sånn. Et ferdigbilde.

Det viste seg at 3sge er stein kjedelig, så den måtte byttes i samme slengen. Så er det bare å sette igang å mobbe tomgangsventil, etc.

Legg innLagt inn:16 jun 2006 11:03
av Morten
Se her ja!

Endelig et bilde av ferdig motorrom med "000E" motoren din

Legg innLagt inn:16 jun 2006 13:06
av RoarL
Nemmen se! Sterke bil...
Håper du trives med 000E motoren din!

Legg innLagt inn:16 jun 2006 15:54
av yeah580
Grei løsning på tomgangsventilen da ! Kansje litt følsom ?
Legg innLagt inn:16 jun 2006 16:21
av erling
yeah580 skrev:Grei løsning på tomgangsventilen da ! Kansje litt følsom ?
Den funker bra.

Men er litt midlertidig da. Må finne en passe stor 2 trinns elektrisk ventil på sikt, så jeg får forhøyet tomgang på kald motor. Er steppermotor (125 trinns!) orginalt på motoren, det funker ikke sammen med megasquirten.

Legg innLagt inn:16 jun 2006 17:24
av CelicaTurbo
jøss, hvor i all verden kom den motoren fra og hvorfor har ikke jeg fått med meg at du har fått en slik sak i bilen?

Fornøyd med funksjonen da? Og bruker en 3S-GE girkasse på den eller?
Legg innLagt inn:16 jun 2006 21:46
av erling
CelicaTurbo skrev:jøss, hvor i all verden kom den motoren fra og hvorfor har ikke jeg fått med meg at du har fått en slik sak i bilen?
Fornøyd med funksjonen da? Og bruker en 3S-GE girkasse på den eller?
Hehe! har holdt det utenfor forumet, er bare lokale og kjensfolk som har visst det til nå.

Hihi..
Funker bra, ganske rått moment på hele registeret. Men kjører på grovmapp nå, så blir vel litt mer fres etter mer finjustering. Bruker Megasquirt Extra, og Ford Edis 6 tenning, har fjerna fordeler og AFM. Bruker s54 kassa ja. Med nye flotte synkroer på 2.

Fidanza alu. svinghjul til Solara, lamell fra 3s-ge og trykkplate fra 3s-gte.
Eller, et girkassebytte me nåke attåt, som man gjerne sier.

Legg innLagt inn:17 jun 2006 09:16
av jan-erik
Gratulerer Erling nå som det er offisielt!! Syns lyden til bilen med den motoren bare ble helt rå. Litt Porsche aktig over det faktiskt... og det er ingen dårlig referanse
Artig den helga i mai i Sandes hvor både din bil fyrte til slutt og turbo'en min startet opp. Gleder meg til Dagali igjen for å ta en liten ny dyst på drag'en mot deg

Legg innLagt inn:17 jun 2006 10:04
av CelicaTurbo
ingenting som artige motorprosjekter, og jeg kan gjerne tenke meg at både moment og lyd er flott fra den motoren der

Kanskje du kommer en tur på japsetreffet i august?

Legg innLagt inn:17 jun 2006 10:07
av jonny on the spot
Jada jeg vet jeg er kjempe grønn på området, men hva er en 000E motor
Tenker da på litt generell info!! (opp mot 3SGE og 3S-GTE)
Legg innLagt inn:17 jun 2006 10:12
av CelicaTurbo
etter hva jeg har funnet ut er det en 3.0 liters V6, med 200hk orginalt, men vistnok ganske moderat tunet i ECU fra fabrikk pga at motoren ikke skulle stille i klasse med og konkurere med Toyotas andre motorsterke motorer som stod i Chaser, Supra osv.. Erling kan gjerne rette på det, men jeg tror det er en 3VZ-FE
Legg innLagt inn:17 jun 2006 11:12
av RoarL
Jada jeg vet jeg er kjempe grønn på området, men hva er en 000E motor
Tenker da på litt generell info!! (opp mot 3SGE og 3S-GTE)
000E motor er en 3000cc motor "lest opp ned".
Slapp å gire ned for å komme over en bakketopp med det momentet som var tilstede i den bilen der!
Legg innLagt inn:17 jun 2006 15:51
av kennethx
Morten nevnte denne motoren for meg når vi pratet litt på ACR, tøff prosjekt erling, blir saker det der
