Side 4 av 5

Legg innLagt inn:18 aug 2006 18:51
av James
Anders gullstein skrev:Er det orginalt Toyota strut brace du har montert eller?

Så Toyparts tar seg av montering av slik motor altså?
Stab staget er ikke org. Toyota. Den er spesiallaget og tilpasset...
Toyparts tar seg av både import og montering av agze ja. Et agze motorbytte annbefales :wink:

Legg innLagt inn:24 aug 2006 23:38
av SuperZite
Vet ikke om du har fått gjort det men,jeg satt på 87+ bremser bak før jeg bytta til spindler og hele oppheng fra en 88 ble gjort da jeg satt inn 4agze med e51 girkasse.

men ta en titt her så ser du hvordan det er å sette på 87 kalipere

http://padandwheels.com/mr2/brakes/brakes.html

Vet du om Toyparts monterte eksostemp føler? Min Ecu til 4gaze har tilkobling for eksos temp, men har ikke føler.

Legg innLagt inn:25 aug 2006 09:34
av James
SuperZite skrev:Vet ikke om du har fått gjort det men,jeg satt på 87+ bremser bak før jeg bytta til spindler og hele oppheng fra en 88 ble gjort da jeg satt inn 4agze med e51 girkasse.

men ta en titt her så ser du hvordan det er å sette på 87 kalipere

http://padandwheels.com/mr2/brakes/brakes.html

Vet du om Toyparts monterte eksostemp føler? Min Ecu til 4gaze har tilkobling for eksos temp, men har ikke føler.
Ok. Har ikke 87+ bremser bak. Har planer om å få oppgradert di også med tiden.. Vet ikke om Toyparts monterte eksostemp føler... Men kan se om jeg finner ut av det :wink:

Legg innLagt inn:02 mar 2007 11:32
av James
leeenge siden jeg sist postet her! hehe. Som sikkert mange vet har jeg vurdert å selge Mr2en. Men går bare i et utrolig stort tap om jeg skulle selge, så vurderer heller å bare beholde den å få hentet ut mer hk i den osv... :)
Siden sist har fått ny intercooler og fått flyttet den over batteriet med skikkelige samco fester og rør. Også nå nylig skiftet tennplugger, olje, filter ,greenstuff bremseklosser forran og nye dekk forran og bak (bilder kommer)

Har også lyst å hente ut mer hk og 4agzeen, men litt usikker på hva jeg skal bytte ut?! :? Målet blir ca. 250hk. Noen gode forslag? Å bytte kompressoren eller over til turbo istedet er jo en mulighet ,men blir da kanskje mer penger en det lommeboken tilater!? Andre forslag?

- Fremtidige planer blir:

- Gule koni forran og bak
- Senkefjærer av en sort
- LSD 4agze gearkasse
- Bytte ut i motorrom for mer Hk og Nm
- Kanskje hellakering i en annen farge?!? (Bare å komme med forslag) :)

Legg innLagt inn:04 mar 2007 23:00
av ArildM
å få ut no mer enn 200hk av AGZE motoren er vanskelig med kompressor.

Snakker vel Turbo da, og sannsynligvis mye penger :wink:

Legg innLagt inn:05 mar 2007 17:31
av James
ArildM skrev:å få ut no mer enn 200hk av AGZE motoren er vanskelig med kompressor.

Snakker vel Turbo da, og sannsynligvis mye penger :wink:
å bytte til turbo hadde så klart vert det beste å hente ut mer hk på ja ,men også dyrere. Har snakket med to som har trimmet en del på 4agze motorer gjennom tiden og sa selv dette ikke skulle være noe problem å få en 250hk uten å måtte bytte til turbo eller større kompressor. Var noe de hadde gjort selv.
Noen som har anelse på hva det ville ha kostet i deler å bytte til turbo da?!
sikter da rundt 250-300hk.

Legg innLagt inn:12 apr 2007 11:27
av James
Noen nye bilder av bilen med ny front...

Legg innLagt inn:13 apr 2007 19:07
av ure
Er blitt utrolig fiiiin den mk1en din nå..... :D Sikle :?

Legg innLagt inn:13 apr 2007 23:04
av Ollie
Liker den fronten din, fin bil. keep up the great work

Legg innLagt inn:14 apr 2007 10:36
av James
takker for det! :)
Ble selv fornøyd! Bilen trenger noe senking, men utenom det begynner det å bli bra!
Neste på listen har å få montert:

Senkesett
kjølevifte til intercooleren

Legg innLagt inn:14 mai 2007 20:55
av James
Fått montert senkefjærer...

Legg innLagt inn:14 mai 2007 23:51
av ArildM
Ser jaggu meg strøken ut denne 8)

Legg innLagt inn:22 mai 2007 18:00
av pkgrette
vis du skal få mere kjøring fliyy skiltet ditt legg det vannrett prøv da?

Legg innLagt inn:22 mai 2007 18:20
av James
pkgrette skrev:vis du skal få mere kjøring fliyy skiltet ditt legg det vannrett prøv da?
Har tenkt tanken. :wink: Men er kjølingen til intercooleren jeg tenkte på. (ligger bak i motorrommet over batteriet) Vil jo få betre kjøling til radiatoren om jeg hadde lagt skiltet flatt, men det er ikke der jeg sliter med kjølingen

Legg innLagt inn:12 jun 2007 12:27
av James
et par nye bilder av bilen og av motorrommet. Jeg hadde visst ikke lagt noen bilder av motorrommet :? tatt med mobil, så kvaliteten er ikke helt topp