Side 4 av 6
Legg innLagt inn:10 mar 2007 23:45
av Larsen
japse-gnmfr skrev:når du har lydisolert dørene blir ikke di mattene fuktige etter hvert da..trodde jeg..kondens vann som følger me ruta osv
Litt usikker, men de er ihvertfall vannfaste. Har også fått ut det meste av det som var av luft i den også. Har ihvertfall blitt mye bedre lyd idem nå og vei støyen sank vesentlig. Må bare finne en måte å dempe klirringen da vinduene er nede.
Legg innLagt inn:20 mar 2007 21:55
av Larsen
Da var endelig bensin pumpa montert. Det må være noe av det vanskligere jeg har skiftet på bilen så langt. Med motoren i så er det svært trangt opp til slangekoblingene, så ble svært glad da jeg fikk den til å gå!
For alle som skal montere walbro pumpe så er det smart å gjøre det mens motoren er ute!
Tenkte jeg skulle begynne å modifisere luftinntaket på siden imorgen da. Flere bilder kommer.
Legg innLagt inn:25 mar 2007 19:02
av Larsen
Begynte på en liten mod jeg har hatt lyst til lenge. Nemelig å fjerne midtdelen av luftinntakene på siden og støpe den igjen. Altså ganske lik veilside sideskjørt, bortsett fra at jeg skal bruke border. Her er litt bilder fra arbeidet.
Legg innLagt inn:25 mar 2007 19:08
av Pitchyou
Den modden der tror jeg blir meget bra!
Legg innLagt inn:03 apr 2007 01:37
av mr2cato
Nice

Legg innLagt inn:14 mai 2007 23:19
av Larsen
Blir desverre langt mellom oppdateringen om dagen, men det begynner endelig å skje noe da. Har røsket av alt av understell for å montere nye støtdempertopper, bærekuler, endeledd, mansjetter til støtdemperene samt å fylle støtdemperhuset med olje for bedre kjøling. Mens jeg venter på deler fra usa begynte jeg like så godt å montere den nye IC'en som er plukket fra en st205.
Luftintakene ble lakkert, men det ble ikke helt vellyket så må ta de om igjen. Godt tips til dere som lakkerer selv er å ikke bruke presto 1 komponents sparkel! Lakkerte også opp nye Border "bakfanger" mens jeg var igang.
Beklager litt dårlig mobil biler.
Legg innLagt inn:14 mai 2007 23:23
av Larsen
Flere bilder
Legg innLagt inn:15 mai 2007 23:37
av Larsen
Tilpasset den nye ic'en idag. Har først sveiset feste til vannpumpa. Så ble det en del jobbing for å finne en god måte å feste radiatoren på.
Legg innLagt inn:29 mai 2007 00:28
av Larsen
Da har jeg kommet litt lengre. Vannkjølingen er nå testet ut med vann. Står bare igjen å ordne fester til slanger og rør, samt å fikse litt på kjøleren slik at den passer. Begynner også å få sammen litt av hjulopphenget. Står bare igjen med noen bærekuler som sitter noe helt sykt
Også lakkerte jeg mr2 på frontfangeren da. Syns det ble litt tøft.
Legg innLagt inn:14 jun 2007 22:24
av Larsen
På grunn at det blir litt lite tid så blir ic'en lagt på is
Har likevel fått gjordt litt andre ting som sånn som å begynne å sveise en kraftig "tårnstag". Den fremste er nesten ferdig, men står igjen blandt annet polering og litt pynting på sveisesjøtene. Står igjen litt mer på den bakre. Har fått satt på fronten igjen og satt inn nye hvite blinkere og fått lakkert border bak delene samt luftinntaket på nytt.
Legg innLagt inn:02 jul 2007 01:42
av Larsen
På tide med en liten oppdatering igjen da.
Har i helgen fått byttet klutsj og svinghjul. En jobb som må sies å være både tung, tidkrevene og vansklig. Det gikk faktisk fint å ta den ut uten å ta ut hele motoren, men det var da mer enn nok av vansklige bolter å komme til. Er svært glad den jobber er ferdig! I tillegg til ytelsesforskjellene håper jeg dette også fører til bedre giring (har dårlige synkring i 2 gir). Tenkte også jeg i tillegg skulle teste ut Gm syncromesh. En olje som mr2 eiere i statene har hatt meget godt resultat av.
Har også gjordt ferdig det meste av bremser. Det står kun litt lufting igjen og fiks av et håndbrekk problem. Fikk montert bredbåndslambda på fredag fra innovative, som var langt enklere enn jeg hadde trodd. Ellers så venter jeg egentlig på at masse av delene mine skal komme. Har sendt avgårde Tårnstagene til sveising, og motorstyringen til oppgradering hos ATS racing. Håpet var at jeg skulle rekke å bli ferdig til gatebil om noen uker, men sånn ting ser ut nå, så ser d ikke lyst ut.
Bildene ble jo selfølgelig i helt feil rekkefølge

Legg innLagt inn:02 jul 2007 21:31
av Mr2 Mk2
Hei, hvor har du tenkt å plassere IC`en?Sett noen dyno tester av 205 kjøler contra original eller ettermarked luftavkjølt?
Og passet ikke border splitterne bak 100%? Mulig å ta et bedre bilde av dem, litt usikker på hvordan det blir på svart bil :S
Legg innLagt inn:02 jul 2007 23:50
av Larsen
Mr2 Mk2 skrev:Hei, hvor har du tenkt å plassere IC`en?Sett noen dyno tester av 205 kjøler contra original eller ettermarked luftavkjølt?
Og passet ikke border splitterne bak 100%? Mulig å ta et bedre bilde av dem, litt usikker på hvordan det blir på svart bil :S
St 205 kjøleren skal vist være god for 400 Rwhp og den bruker litt lengre tid før den blir "gjennomvarm" enn det en lufkjølt en gjør. Jeg droppet prosjektet med vannavkjølingen for det tokk for mye tid iforhold til det å få brukt bilen litt i sommer. Planen var å montere den slik den er montert på st205.
Skal prøve å ta et bedre bildet imorgen. Splitterene passet helt fint, men jeg bommet på det første forsøket på monteringen. Fra mitt synspunkt så ser disse meget pene ut på en svart bil!
Legg innLagt inn:05 jul 2007 22:18
av Larsen
Legg innLagt inn:07 jul 2007 20:40
av Larsen
Et par bilder av motorommet. Har fått lakket topplokket og manifoil m.m og krommet varmeskjoldene samt polert tårnstagene.
Syns det er lite respons her om dagen iforhold til hvor mange som leser
