Side 4 av 14
Legg innLagt inn:10 mai 2006 17:46
av larsst185
Du trenger ikke den motstanden på være biler.Jeg kjører med pluggen løs å det går fint.ingen koder.
Legg innLagt inn:10 mai 2006 23:32
av celica_st185
larsst185 skrev:Du trenger ikke den motstanden på være biler.Jeg kjører med pluggen løs å det går fint.ingen koder.
Ok får prøve d først da

Håper å få pakningene før helgen så kan jeg få flensene i neste uke.... hvis d er andre som vil ha plater så send pm

Legg innLagt inn:11 mai 2006 14:28
av celica_st185
Har nå Denso iridium plugger som er en grad kaldere enn originalt, tror det er anbefalt å bruke plugger som er 2 grader kaldere når man skal bruke lystgass så trenger derfor noen ne plugger.... Noen som har noen gode råd

Vet det er utallige meniger når det gjelder tennplugger, men det stod i innstallasjonsveivisningen til Nx at jeg ikke måtte bruke platinium plugger ihvertfall. Tennkablene og fordelerlokk som står på er vel kjørt ca 20.000 tror jeg, er dette noe som bør skiftes/oppgraderes

Legg innLagt inn:11 mai 2006 14:31
av sleeper
du burde kansje bytte pluggledninger, rotor og fordeler lokk! men det er ikke behov for og oppgradere..
jeg hadde kjøpt platina plugger, ikke iridium plugger da de visnok har en tendens til at tuppen knekker på de..(ikke erfart det selv da jeg aldri har kjørt på det , men har sett noen poster om det på div forume rundt om i verden..)
Legg innLagt inn:11 mai 2006 18:21
av celica_st185
kan ikke bruke platinium plugger sammen med lystgass visstnok, så da blir det vel kobber-plugger som er alternativet?
Legg innLagt inn:11 mai 2006 18:42
av sleeper
hvorfor ikke?
Legg innLagt inn:11 mai 2006 18:46
av celica_st185
står i monteringsanvisningen til NX.....
Legg innLagt inn:11 mai 2006 18:59
av sleeper
hm.. det må jeg forske på.. (ikke det at jeg skal ha gass, men er vel bare av ren nyskjerighet..)
Legg innLagt inn:11 mai 2006 20:49
av celica_st185
ja det kunne jo vørt interressant å visst den egentlige grunnen til det... fikk satt på hvite instrumentskiver i dag, men var noe lite limeflater på dem, så må få tak i noe superlim i morgen å lime litt extra. legger ut bilde når det er ferdig

Legg innLagt inn:13 mai 2006 10:55
av celica_st185
Legg innLagt inn:15 mai 2006 17:42
av celica_st185
Har begynnt litt på oppkoblingen av lystgassanlegget, setter solenoidene der kullfilteret stod montert på en aluminiumsplate, legger ved et bilde av oppkoblingen så langt...
Legg innLagt inn:16 mai 2006 14:42
av celica_st185
sleeper skrev:hm.. det må jeg forske på.. (ikke det at jeg skal ha gass, men er vel bare av ren nyskjerighet..)
Fikk mail fra NX i dag etter at jeg spurte hvorfor jeg ikke kunne bruke platinum plugger:
We recommend that you don't use platinum plugs because they don't perform well with nitrous. Irridium plugs work ok, but I try to use a copper plug when I can. Honestly, I don't know exactly what the reaction is of the platinum when nitrous is used, but it's not good
Blir vel da en grad 8 cobberplugger på meg, noen som har en god anbefaling?
Legg innLagt inn:16 mai 2006 15:19
av Larsen
Blir bra prosjektet dette

! Gleder meg å se hvordan resultat på lystgassen blir.
Om fordeleren din er slitt så merker du det ganske fort. Har kjørt med slitt fordeler nå i det siste og bilen går merkbart dårlig på litt turtall.
Ang tennplugger så er det ikke sikkert du trenger å kjøre to grader ned. Da kan du få problemer med sot ansamling da du kjører rolig(men er ikke noe fasit svar på dette)
Legg innLagt inn:16 mai 2006 15:48
av celica_st185
ok, tror jeg bare prøver å kjøre med di plugggene jeg har nå da (Denso iridium 1 gra kaldere enn originalt) Gleder meg jævli til å få igjen lappen og få klar bilen før rudskogen

Ble klar samme dag som vi skulle kjøre i fjor og, men da jeg skulle teste bilen en time før avgang fusket bilen såpass at vi endte opp i mammas corolla

Fant ut da jeg kom hjem at det var brudd på en ledning inn til ecu

lappen
Legg innLagt inn:17 mai 2006 16:37
av faster
he du mysta lappen
k du he jort
