Side 4 av 5
Legg innLagt inn:16 mar 2007 21:10
av <Supramannen>
Legg innLagt inn:09 apr 2007 22:00
av <Supramannen>
jeg har vært litt lat i det siste, så det har vært lite synlig fremgang. men nå er påska ferdig og alkoholkvoten er fylt for en stund nå er det dags å henge i for å få ting gjort!
dagens fremgang:
sveist inn sidene på plenumet, jeg sveiser med MIGså sveisene blir ikke så pene, men forhåpentligvis tette. så da er det bare å slipe bort sømene!
noe tilnærmet det det ferdige resultat vil bli.
innsiden.
bildene er dårlige grunnet sveisestøv på linsa

Legg innLagt inn:15 apr 2007 01:51
av <Supramannen>
Legg innLagt inn:15 apr 2007 01:55
av <Supramannen>
Legg innLagt inn:15 apr 2007 02:00
av <Supramannen>
skal skjære ut senteret i reservehjulsbrønnen å legge i aluplate, for så å sveise fast brakettene, polere og blåanodisere toppene på brakettene. samt montere en swirlpot. blir ganske blngbling håper jeg:)
Legg innLagt inn:31 mai 2007 14:28
av <Supramannen>
Legg innLagt inn:31 mai 2007 15:01
av tojo
Dette ser meget bra ut, nå venter vi spent på effekten

Legg innLagt inn:31 mai 2007 15:10
av <Supramannen>
dere er ikke alene om det;) mulig det blir bremst på 102 oct å:D regner med rimelig høye tall!
Legg innLagt inn:08 aug 2007 22:55
av <Supramannen>
Legg innLagt inn:08 aug 2007 22:58
av <Supramannen>
Legg innLagt inn:10 aug 2007 00:05
av Andreazz
Dette ser jo bra ut! Likte bensin systemet..
Legg innLagt inn:10 aug 2007 16:13
av erling
Ser snop ut dette ja

Kjekt å dille å lage ting slik selv, istedet for å kjøpe ferdig

Legg innLagt inn:14 aug 2007 22:49
av <Supramannen>
Legg innLagt inn:18 aug 2007 21:37
av DB
Hei Tor.
Du skulle hatt bensin inn, og retur fra motor på samme side på swirlpoten din, Det er nesten hele vitsen med en swirlpot at bensinen "snurrer" inne i tanken. Det skal hele tiden være bensin i "veggen" så pumpene får tak i bensinen, selv om det er lite på tanken. Ser ut på bilde som du har peket de mot hverandre, da vil bensinen møtes der og "falle" rett ned, da blir det ingen swirl. Du har gjort helt rett med og sette inn bensin oppe, og ta ut til pumpene der den blir presset ut mot pumpene når bensinen snurrer. Men du bør flytte retur fra motor, vist du vil at tanken skal fungere etter planen.
Legg innLagt inn:20 aug 2007 16:49
av <Supramannen>
Tror du det du ja Daniel?

Ja det er å en måte å gjøre det på, men ble anbefalt av kollevold å bygge den med retur fra motor i sentrum av toppen av tanken, bensinen vil som du sier renne rett ned men uansett begynne å rotere langs veggene. Ser de fleste swirlpotene man får kjøpt ferdig er bygd slik. men uansett blir jo "swirlen" generert av bensintilførselen fra feedpumpa. så om kanskje man får litt bedre flow med å ha returen fra fuelrailen på samme side og samme vinkel som inn til tanken, tror jeg dette har veldig liten forskjell.
det er forresten retur til bensintanken som peker mot innløpet til swirlpoten, altså utløpet fra swirlpoten til hovedtanken.
så jeg satser på at swirlpoten min vil fungere fint.