TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Audi A4- hva synst dere?

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#173696  av Poppe1

Dårlig understell, må bytte bærekuler, endeledd og lignenende ganske ofte på V.A.G! Gode biler og kjøre, ikke noe og si på det, men blir jo dyrt og begynne med og bytte sånne deler hele tiden! Også kjenner jeg en som har en heftig A4, han sa at ventiler og rådelager var svakt på 1,8t motorn!

#173907  av Skylar

Hva modell er det han kompisen din har da?

#177045  av Skylar

Noen som har noen efaringer med 9-3 sport sedanen da?

#177097  av grimfer

Beklager om jeg kludrer til denne posten, men for de prisene det er snakk om her (om jeg forstår rett), får du kjøpt en strøken Skyline GTS (bakhjulstrekk) med alt du orker av utstyr.

Saab 9-3 er ikke dum, men det kommer litt an på hva du skal bruke den til. Det er i alle fall ikke noe poeng å trimme den særlig mye, for den får ikke kreftene ned i veien. De er ganske dyre i innkjøp, men har stort sett god kvalitet på alt. Og så holder bruktprisene seg ganske godt!

Saab 9-3 konkurrerer med BMW 3-serie, Audi A4 og Mercedes C-klasse... Jeg hadde helt klart valgt Saab i det selskapet. Og så hadde jeg snakket med Speedparts for hjelp til modding.

#177111  av Skylar

Men dette blir da(om eg ikkje tar feil) en høyrerattet, noe som eg ikjke er intrisert i+ at bilen blir litt gammel synst eg.. da kunne eg jo like gjerne kjøpt en supra, som første valget mitt da hadde blitt..

Men ellers takk for svar om sabben :)

Men vet du hvordan denne er å kjøre litt friskt med, med tanke på at det er fremhjulsdrift? skjønner ikkje hva de har tenkt på der

#177116  av grimfer

Joda, Skyline'n blir høyreratta, men det synes ikke jeg er noe problem. For den prisen får du en bil med 250 originale hester, men med masse gromdeler til å gjøre den helt vill! Og mindre enn 60 000 km på speedometeret.

Saaben er ganske godt balansert, så den er ikke så verst å kjøre aktivt med. Blant forhjulsdrevne biler er den nok en av de bedre. Men om du eier en slik en, bør du nok oppgradere understellet en del. Det ville jeg ha gjort.

Turbomotorene i Saab er ganske gode. Og så kan du oppgradere dem til du får horn i panna...

Saab velger nok forhjulsdrift mest på grunn av kundegruppen, pluss at de stadig prøver seg i USA. Da må man ha bagasjerom, vettu!

#177122  av Skylar

Med oppgradering av understell hva tenker du på da?

#177124  av sindrejl

arctic_celi skrev:Sånn for å vise kontrasten på service nivå:

Så skulle jeg reparere noe på Toyota rett før jul. Jeg skulle bare levere bilen også dra hjem til trønderlag for å så hente bilen den 29des igjen.
Når jeg leverte bilen så spurte de om de skulle sette bilen inn i hallen over Jula? Slik at den ikke sto ute i snøen...

Jeg bare.... eeeee... hvor mye koster det da?
Kundebehandler: hehe.. .nei det skal du selvfølgelig få gratis.. det kan jo hende at noen finner det for godt å stjele en sånn fin bil.
Jeg: Tusen takk!
Kundebehandler: Bare hyggelig.

Når jeg kom den 29des... så sto den ute... helt uten snø... litt halv varm (mens resten av bilene sto nedsnø) og det var bare å dra om nøkkelen og dra.

Det er Toyota service det!
det kan jeg love deg du ikke får i trondheim.. snørrvalpgjeng som kun prøver å snyte mest mulig peng ut av ræva di.. spesielt på delelageret som kommer med ene påstanden etter den andre.. (dem klarer jaggu meg å nekte på ting selv om jeg kan PEKE på delen på EPC og si DEN) Feks frontleppa til mr2 mk2 92' eksisterer ikke og er styling, samt ifølge dem er den ikke senka fra fabrikk. Drivledd til gt4 finnes ikke, man må liksom kjøpe hele akslingen på begge sider (ifølge epc er dette bullshit, noe som førte til at et annet firma fikk pengene mine istedetfor toyota) o.l Samt dem plusser ganske mange ganger på prisen på deler. 12000pr side for øvre og nedre bærebro.. dem er jo gal!

#177136  av Daniel_hoy

sindrejl skrev:
det kan jeg love deg du ikke får i trondheim.. snørrvalpgjeng som kun prøver å snyte mest mulig peng ut av ræva di.. spesielt på delelageret som kommer med ene påstanden etter den andre.. (dem klarer jaggu meg å nekte på ting selv om jeg kan PEKE på delen på EPC og si DEN) Feks frontleppa til mr2 mk2 92' eksisterer ikke og er styling, samt ifølge dem er den ikke senka fra fabrikk. Drivledd til gt4 finnes ikke, man må liksom kjøpe hele akslingen på begge sider (ifølge epc er dette bullshit, noe som førte til at et annet firma fikk pengene mine istedetfor toyota) o.l Samt dem plusser ganske mange ganger på prisen på deler. 12000pr side for øvre og nedre bærebro.. dem er jo gal!
Hvor var det du kjøpte drivledd da? Måtte du gi mye for det?
Er det samme drivledd på st185?

#177168  av grimfer

Skylar skrev:Med oppgradering av understell hva tenker du på da?
Litt oppgraderte stag og skikkelige dempere. Øhlins, kanskje... Litt dyrt akkurat det, men jeg vet at Speedparts har peiling på hva som passer best til Saab.

#177183  av @lpher

sindrejl skrev: det kan jeg love deg du ikke får i trondheim.. snørrvalpgjeng som kun prøver å snyte mest mulig peng ut av ræva di.. spesielt på delelageret som kommer med ene påstanden etter den andre.. (dem klarer jaggu meg å nekte på ting selv om jeg kan PEKE på delen på EPC og si DEN) Feks frontleppa til mr2 mk2 92' eksisterer ikke og er styling, samt ifølge dem er den ikke senka fra fabrikk. Drivledd til gt4 finnes ikke, man må liksom kjøpe hele akslingen på begge sider (ifølge epc er dette bullshit, noe som førte til at et annet firma fikk pengene mine istedetfor toyota) o.l Samt dem plusser ganske mange ganger på prisen på deler. 12000pr side for øvre og nedre bærebro.. dem er jo gal!
Det må jo være noen dær som har en grudge til deg da :D For dette er ikke noe jeg kjenner igjen ihvertfall :) Det er riktignok noen du bør unngå der ja...men det er mer fordi at de andre har endel lengre fartstid og dermed mer peiling :wink:

#177193  av Skylar

grimfer skrev:
Litt oppgraderte stag og skikkelige dempere. Øhlins, kanskje... Litt dyrt akkurat det, men jeg vet at Speedparts har peiling på hva som passer best til Saab.
Ja ok, takker for infoen :)

#177206  av sindrejl

Daniel_hoy skrev:
sindrejl skrev:
Hvor var det du kjøpte drivledd da? Måtte du gi mye for det?
Er det samme drivledd på st185?
rundt 1500spenn + frakt på dagen som var en del dyrere :D http://www.gir.no.. flink gjeng med peiling :)

#177208  av sindrejl

@lpher skrev:
sindrejl skrev: det kan jeg love deg du ikke får i trondheim.. snørrvalpgjeng som kun prøver å snyte mest mulig peng ut av ræva di.. spesielt på delelageret som kommer med ene påstanden etter den andre.. (dem klarer jaggu meg å nekte på ting selv om jeg kan PEKE på delen på EPC og si DEN) Feks frontleppa til mr2 mk2 92' eksisterer ikke og er styling, samt ifølge dem er den ikke senka fra fabrikk. Drivledd til gt4 finnes ikke, man må liksom kjøpe hele akslingen på begge sider (ifølge epc er dette bullshit, noe som førte til at et annet firma fikk pengene mine istedetfor toyota) o.l Samt dem plusser ganske mange ganger på prisen på deler. 12000pr side for øvre og nedre bærebro.. dem er jo gal!
Det må jo være noen dær som har en grudge til deg da :D For dette er ikke noe jeg kjenner igjen ihvertfall :) Det er riktignok noen du bør unngå der ja...men det er mer fordi at de andre har endel lengre fartstid og dermed mer peiling :wink:
tja, såvidt jeg vet er det mange med yota som har mye lignende erfaring, men klart bedre om man kjenner noen der personlig :)

#177262  av BrennaRacing

Skylar skrev:
grimfer skrev:
Ja ok, takker for infoen :)
Syns Saab 93 er kule jeg...93 Viggen foreksempel :lol:

Satt på med en kamerat i helga, som kjører Porche Boxter....Vi ble frakjørt av 3 ungdommer i en 93 turbo...Grom bil :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8