Side 4 av 18
					
				
				Legg innLagt inn:29 jul 2006 15:19
				av kvassheim
				så bilen på rudskogen; Nydelig farge, nydelig bil, og holdt på å gå i bakken da jeg så at det var kvinnfolk som eide den.. Respekt  

 synes det er kult at damer også kan være gla i totalt ufornuftige morrobiler
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:29 jul 2006 20:10
				av Neemi
				Hehe, flott å høre 

Bilinteressen er kommet for å bli og den blir nok bare større og større.
Merker godt den sirkelen som alle snakker så pent om :p
Mye vil ha mer!
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 10:17
				av Neemi
				13.05.06
Jeg gikk til innkjøp av Urethane foringer og det var på tide å bytte disse.
Det anbefales å beregne litt tid, for mange av boltene på bilene sitter greit hardt etter så mange år og ikke alle foringer er like lette å få ut.
Det anbefales å bruke presse dersom man har det tilgjengelig, jeg har også sett andre her inne anbefale å brenne de ut, så da er det jo bare å sette i gang og finne ut hva som funker best for deg 
Dette var det jeg hadde kjøpt inn.
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 10:57
				av Neemi
				Vi starter foran
Dette gikk engentlig ganske greit  og vi fikk fikset på noen flere småfeil som dukket opp underveis.
Mr.two tro til som reddende engel da jeg i helga etter butikkenes stengetid fant ut at jeg måtte ha et nytt fjærbeinslager.
To stk dempertopper ble donert, takker så mye 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 11:02
				av Morten
				Se her ja! Her har vi begynt på første mod for kjøreglede og ikke bare kosmetisk?  
  
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 11:32
				av Neemi
				Noe av det var litt leit å få på plass igjen så jeg anbefaler å feste den mutteren i enden av staget først, deretter feste staget i bærearmen og til slutt feste dempertoppene igjen.
Da har du litt mere bevegelse på alt og det er lettere å få på plass.
Hammer kan være hendig.
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 11:34
				av Neemi
				Morten skrev:Se her ja! Her har vi begynt på første mod for kjøreglede og ikke bare kosmetisk?  
  
Jaa, begynner nesten å nærme meg nåtiden i hva som er gjort og nå, skal love at bilen har blitt stivere og bedre å kjøre den siste tiden.
Bare å følge med på tråden for det er mere som kommer 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 11:45
				av Neemi
				Foringene på krengestaget var vel det enkleste å ta.
To bolter fjernes, metallbit taes av, foring fjernes, ny foring settes inn, metallbit på igjen og boltene festes igjen.
Foringen er en sånn som bare brettes rundt staget.
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 12:03
				av Neemi
				Så er det bak, her var det litt verre for her satt ting x/&¤&%¤#&% hardt fast, og det gikk med en del tid for å få delene fra hverandre og å de gamle foringene av.
Dette trengs for å få de to armene fra hverandre:
1stk 95 kilos gutt 
1stk 50 kilos jente
1stk annoying bedrevitende lillbror som kan motivere selvom han er flink til å ødelegge deler
2 stk store skiftnøkler (evt + 1 stooor lang pipe og skralle)
Frysespray (funket mye bedre enn wd40 o.l. i dette tilfellet)
Masse tålmodighet og godt humør   
 
Vi valgte å løsne armene samlet for så å separere de etterpå.
Dette var enkleste utvei fordi ting satt så hardt.
 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 12:14
				av Neemi
				For å få ut foringene måtte vi til med kniven og skjære bort en del først og deretter var det å bruke presse.
Etter en fin opplevelse med bolter som spratt vegg i mellom og rett i magen synes jeg det var tryggest å la Rage og lillebror få lov å ta den biten sammen.
Bedre at de får vondt enn meg 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 12:18
				av Neemi
				De nye foringene smøres inn med fett og settes i.
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 12:25
				av Neemi
				Resultatet 
Bilen er mer presis og noe stivere enn tidligere.
Og endelig er kneppelyden borte etter å ha fått på nye dempertopper.
Det var en omfattende jobb, men definitivt verdt det 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:31 jul 2006 21:40
				av Kjelliken
				
 ja da skal du vel ligge enda mere brei på dagalid nå i septeember da...
Er du klar for kjøre leksjon 2 del 1 og 2..... 

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:01 aug 2006 04:05
				av Neemi
				Det skal jeg og jeg er klar  

 
			 
			
					
				
				Legg innLagt inn:12 aug 2006 01:18
				av Neemi
				31.05.06 Demperbytte
Kyb Agx innsatsdempere er kjøpt inn og de gamle originale dempere byttes ut.
Igrunn er det ikke så mye som skal skrus på å få ut de gamle demperne og få inn de nye.
Men igjen er harde bolter og ting som ikke vil løs et problem.
Harde bolter utløste en del sinne fra min side, men ble til slutt løst ved hjelp av lange hule jernrør.
Der vi ikke fikk løs demperinnsatsene fra fjærbeina kom BT-Gti til unnsetning med sine gamle fjærbein slik at vi kom et steg videre.
Så fikk vi ikke løs lenkearmene som satt på mine fjærbein for å flytte over på de jeg fikk fra BT-Gti så nok en gang var mr.two en engel og jeg fikk hans gamle i tillegg.
Kom i mål til slutt 
Kyb Agx demperne har fire innstillinger og jeg kjører til vanlig på steg 2.
4 er det stiveste.
Etter at både foringer og dempere er byttet er bilen blitt temmelig stiv og egner seg veldig godt for litt aktiv kjøring 
