TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• noen her med registert j-spec som kan hjelpe meg?

• Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#210853  av TurboKnut

Da har han nok skiftet mening da - og det er jo greit for da er det jo håp for mange :D

#210854  av øf

tommis skrev:
Kilgallon skrev:Tom Ole sa han skulle selge paiprene til de som trenger. Han skulle iallefall selge til meg. Uansett så tjener han jo penger på å selge til alle, å han som alle andre er jo interessert i tjene mest mulig penger :wink:
Hehe, blir sikkert ikke billig de papirene der... glad jeg slipper :lol:
...og det blir sikkert ikke dyrt. Tom-ole er ikke en grådig kar for å si det sånn :wink:

#210855  av TurboKnut

Nei - han er en raus mann og det er klart at om man kan dele utgiftene på feks 50 biler så koster det ikke så mye pr bil.

#210884  av Kilgallon

Han kan jo nesten ta den prisen han vil da, siden vi som står uten papirer vil jo etter all sannsynelighet ha skilter på bilen da.

#210925  av sx-4-ever

Da jeg snakka med han før han tok første turen ned, solgte han papirer for 4000kr. Og vis de måtte gå gjennom denne krasj testen med en av deres bilen ville de sansynligt vis ta opp imot 20-25000kr for papirene sa han til meg. Min supra tt er kjøpt av Japan Auto.

#210927  av Kilgallon

20-25000 var nok litt i det dyreste laget...

#210928  av Skylar

Kilgallon skrev:20-25000 var nok litt i det dyreste laget...
Vel, du kan jo velge da.
betale fyren det han krever eller la bilen stå uten skilt..

:roll:

#210962  av Kilgallon

Det er sant da.
Men kommer nok bare til å hoste opp pengene om han klarer å få tak i papirene føre nyttår. For er ikke så lysten på å betale 79000kroner mere neste år+det Tom Ole skal ha for papirene sine.

#210964  av Skylar

Kilgallon skrev:Det er sant da.
Men kommer nok bare til å hoste opp pengene om han klarer å få tak i papirene føre nyttår. For er ikke så lysten på å betale 79000kroner mere neste år+det Tom Ole skal ha for papirene sine.
Forståelig :D

Kjipe tider vi går inn i med tanke på importering av sportsbiler :cry:

#210993  av Tore

Lettere OT: Mon tro hvem som sitter på et kontor og finner på alle disse nye reglene som har absolutt umiddelbar virkning? Virker nesten som en som har en personlig vendetta mot alle bilførere som ikke er A4 :cry: Det irriterer meg grenseløst at dette ikke er et politisk vedtak, men en byråkratisk (les: udemokratisk/korrupt) vedtak som ingen politiker bryr seg om...

#210999  av Kilgallon

Tore skrev:Lettere OT: Mon tro hvem som sitter på et kontor og finner på alle disse nye reglene som har absolutt umiddelbar virkning? Virker nesten som en som har en personlig vendetta mot alle bilførere som ikke er A4 :cry: Det irriterer meg grenseløst at dette ikke er et politisk vedtak, men en byråkratisk (les: udemokratisk/korrupt) vedtak som ingen politiker bryr seg om...
Denne/de person/er skulle vært henrettet på stedet!!!!!!!!!!!!!!

#211012  av Skylar

Tore skrev:Lettere OT: Mon tro hvem som sitter på et kontor og finner på alle disse nye reglene som har absolutt umiddelbar virkning? Virker nesten som en som har en personlig vendetta mot alle bilførere som ikke er A4 :cry: Det irriterer meg grenseløst at dette ikke er et politisk vedtak, men en byråkratisk (les: udemokratisk/korrupt) vedtak som ingen politiker bryr seg om...
Er det bare en som har funnet på dette ?

#211028  av Kilgallon

Skylar skrev:
Er det bare en som har funnet på dette ?
Er vel heller en som har vedtatt dette.

#211147  av azt

Kilgallon skrev:Det er sant da.
79tusen mer?? kommer det serriøst til å bli så mye mer? hvor har du fått det tallet fra?

#211156  av arctic_celi

Er litt lettere forvirret jeg nå;
Hva om jeg hadde en JMD Supra og kjørte med supraskilt/røde skilter så ofte at BT reagerte på det og "tok meg" på fersken mens jeg brukte bilen ulovlig.
Det normale straffen var vel at jeg måtte betale engangsavgift fortere en f... og sikkert et gebyr for ulovlig bruk av rødskilt.

Men det kan de vel ikke kreve nå?
Fordi jeg får jo ikke registert den!?!
Så da kan de heller ikke ta engangsavgift?!?
Så nå kan det bare si: Du får ikke bruke bilen og her har du et gebyr for ulovlig bruk?

Litt tragisk problemstilling dette....

Sorry... for OT men... den tanken bare poppet opp i hodet mitt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7