TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mobil bilder av kÃ¥re C og dama

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv

#206909  av arctic_celi

CelicaTurbo skrev:Jaja, har jeg sagt det så har jeg sagt det. Forumet skal ikke brukes til å åpent spre bilder av nakne eller halvnakne kjendiser. Jeg gjorde det jo appåtil ganske tydelig at det ville bli en reaksjon på slike bilder i form av bannlysning så da får Gjertsen klare seg uten mulighet til å poste på forumet frem til neste fredag, 17. november.

Jeg holder diskusjonen fremdeles åpen om dere vil diskutere videre..
Bare sånn til info:
Å offentliggjøre linker til andre sider der bildene vises er ikke ulovlig/galt å gjøre.
Da henviser man til noen andre og de må ta ansvar for det de publiserer... så ergo: ts-ogn.no har ikke fått noen problemer.
Men hvis derimot det har blitt lagt ut bilene her og bildene er blitt lagret på serveren... then you got real problems :wink:
Mulig du kunne blitt saksøkt da gitt.....

Så sååå galt var det ikke gjordt Gjertsen? Du har hverfall ikke fått noen problem.

Men om Ts-ogn.no skal være formidlingsentral for slike ting er kanskje et annet tema :roll:

#206914  av CelicaTurbo

Er klar over at dette ikke er direkte ulovlig.. dvs, Conradi-bildene hadde vært ulovlig å publisere pga rettighetene til bildene, mens Tone-bildene er det usikkert om fotografen vil hevde rettighet til (Tone har ihvertfall ingen rettigheter selv om hun er avbildet ettersom det er fotograf som har alle rettigheter til bilder). Om bildene er lagret på ts-ogn's server eller ikke spiller ingen rolle så lenge det er publisert her..

Grunnen til at jeg ikke ønsker dette har mest med hvilket bilde ts-ogn skal vise utad og at dette er snakk om bilder hvor personene som er avbildet ikke ønsker en spredning.. det handler igrunn om at jeg synes at ts-ogn skal respektere disse personenes ønske om at bildene ikke skal sprees, men ts-ogn har ingen kontroll over hva dere gjør privat dere imellom. Ts-ogn skal definitivt ikke fungere som noen Se&Hør presse ;)

#206947  av arctic_celi

CelicaTurbo skrev: Om bildene er lagret på ts-ogn's server eller ikke spiller ingen rolle så lenge det er publisert her..
Er meget uenig i du sier der.
Har jeg eller noen andre lagt til bilder slik at de har blitt lagret på serveren så har det vært en alvorlig handling.
Siden da finnes fysisk en annenmanns eiendom på din server.
Biler som du ikke har rettigheter til å ha. (dermed kan man bli saksøkt)

Derimot hvis man "past'er" en link... så blir det nesten som å si:
Hey.. les vg på side 5... der ser dere bildene.
eller: Folkens se den nakne dama da (når man kjører forbi)
eller: så kunne jeg forklart:
1. gå på den websiden
2. velg den katagorien
3. Søk etter det
4. SÃ¥ finner du det.

Link er bare en enkel måte å vise til noe ANDRE har lagt ut/publisert.
og de som har publisert det kan fjerne det... og da har du ikke det heller!

Ergo: En vesentlig forskjell... en meget vesenlig forskjell...
Mulig en advokat kunne forklart det bedre, men det er en vesentlig forskjell.

Mens det andre du sa: det skal jeg ikke krangle på :D

#206965  av erling

Gjertsen skrev: Har ingen her sendt dristige bilder av seg selv til sine kjære?

Jeg står på mitt og sier at jeg har gjort det. skammer meg ikke av den grunn.
Men trur ingen har fått bildene heller da! :p
Er vel kanskje ikke så normalt å ta frem kølla foran speilet å knipse bilde, eller hur? :o

#207001  av CelicaTurbo

artic: med "publisering" mener jeg at bildene synliggjøres på annen måte enn ved en link. Her på forumet vil det i praksis si å å legge bildene som vedlegg slik at de åpnes og er synlig for alle som leser diskusjonen, eller ved bruk av img-taggen hvor bildet er lagret på annen server. En slik publisering av Conradi-bildene hadde vært ulovlig uansett hvor selve filen var lagret. Bakgrunnen for at det er ulovlig er jo at Conradi har kopirett for bildet og vi har ikke lov til å publisere det uten tillatelse. I Tones tilfellet har hun derimot ingen kopirett og fotografen har ikke gjort noen krav heller så lovligheten der avhenger av fotografens krav. Å derimot linke til bildene vil ikke jeg kalle publisering så jeg ser ikke på det som ulovlig uansett, men det var heller ikke det jeg prøvde å si da ;)

For ordens skyld, jeg mener ikke at Gjertsen har gjort noe ulovlig når han linket til bildene og det er heller ikke derfor han er midlertidig sperret ute, det er kun pga at vi ikke skal ha slikt på ts-ogn av respekt for personene det gjelder, og ikke minst pga at jeg gav tydelig signal om hva publisering av slike bilder ville føre til.

#207007  av celica4ever

celicat23 skrev:Når jenter sier "nei" så mener de jo "ja" egentlig, så er fortsatt litt forvirra av det hele jeg :lol:
kunne ikke vært mer enig :lol: