TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • TUV-papirer (krasjtest papirer for J-spec)

  • Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

 #224075  av Kilgallon
 
øf skrev:nei.holder på nå og ringe rundt,og så får vi se om det kan bli skilt :wink:
så jeg skal skrive svar i denne tråden,altså JA eller NEI(orker ikke diskusjoner om hvorfor og hvordan og hvor osv) :)
Bra du sier ifra når du får et endelig svar om du får skilter på din supra.
Vil selv også ha skilter, så hvis du får det til så vil jeg også få skilter på min. For den ble momset inn lenge føre disse nye reglene kom.

 #224121  av WRC
 
Om dere har tatt inn biler fra eøs land eller usa, kan de registreres på untak. Jeg viste 2 biler i mai 2006. Disse var tatt inn fra Uk. det hadde da kommet regelendring, og disse kunne ikke taes inn på untak.
Men pga av at begge bilene ble tatt inn til norge i 2005, og før regelendring, ble disse sluppet igjennom.
Det står faktisk i regelverket at biler tatt inn før regelendring, skal følge regler som var gjeldende da bilen ble importert.
Dette vil da ikke gjelde biler direkte fra japan, da de er avhengig av tuv papirer, og de som var på markedet var da falske, og kan ikke brukes.

 #224129  av Kilgallon
 
Men hvilke papirer fra TUV er det som er falske?
Har selv papirer fra TUV her hjemme som jeg nå ikke får brukt.

 #224132  av TOYPARTS
 
Så vidt meg bekjent så finnes det ikke ekte tuv papirer på supra som kommer direkte fra japan, de som var var falske.

 #224136  av Kilgallon
 
TOYPARTS skrev:Så vidt meg bekjent så finnes det ikke ekte tuv papirer på supra som kommer direkte fra japan, de som var var falske.
Ok. Men så vidt jeg kan mene var at mine kom direkte fra TUV. Tipper neppe de lagde falske papirer...

Hei

 #224147  av FS-Styling.no
 
Samme med min... min ble registrert i oktober 2006..... :-)

 #224151  av tommis
 
Tingen er vel at tuv papirene dere har fått fra tuv er for eu-spec Supra og ikke for Supra solgt utenfor europa? Jeg trodde det var det som var problemet nå, at bt hadde oppdaget at man brukte papirer for biler som ikke var testet av tuv.

 #224154  av TOYPARTS
 
Kilgallon skrev:
TOYPARTS skrev:Så vidt meg bekjent så finnes det ikke ekte tuv papirer på supra som kommer direkte fra japan, de som var var falske.
Ok. Men så vidt jeg kan mene var at mine kom direkte fra TUV. Tipper neppe de lagde falske papirer...
men om du har tuv papirer, hvorfor har du ikke skilter på den da???

 #224155  av Kilgallon
 
TOYPARTS skrev:
Kilgallon skrev:
TOYPARTS skrev:Så vidt meg bekjent så finnes det ikke ekte tuv papirer på supra som kommer direkte fra japan, de som var var falske.
Ok. Men så vidt jeg kan mene var at mine kom direkte fra TUV. Tipper neppe de lagde falske papirer...
men om du har tuv papirer, hvorfor har du ikke skilter på den da???
Fordi clutchen røyk, å den jeg bestilte av deg tok jo sin tid. Derfor har jeg ikke registret den. Noe som er jævli kjipt nå, etter disse nye reglene.

 #224156  av TOYPARTS
 
Kilgallon skrev:
TOYPARTS skrev:
Kilgallon skrev: Ok. Men så vidt jeg kan mene var at mine kom direkte fra TUV. Tipper neppe de lagde falske papirer...
men om du har tuv papirer, hvorfor har du ikke skilter på den da???
Fordi clutchen røyk, å den jeg bestilte av deg tok jo sin tid. Derfor har jeg ikke registret den. Noe som er jævli kjipt nå, etter disse nye reglene.
går jo fint an å vise den uten girkasse, jeg viste min uten motor og gir, og dessuten fikk du jo 7000,- i avslag på clutchen så klage er feil. men så lenge du har tuvpapirer så er jo alt i orden?

 #224166  av WRC
 
De Tuv papirene som finnes til jspec supra, er falske, eller bygget på feilt underlag. Det var brukt papirer fra eurospec supra, som var forandret vekt og effekt på. Dette fant da biltilsynet ut etterhvert. Han som hadde forandret og solgt disse papirene fra Tuv eller Dekra, har vel nå fått sparken. Derfor gjelder ikke disse Tuv papirene lengere.

 #224168  av TOYPARTS
 
WRC skrev:De Tuv papirene som finnes til jspec supra, er falske, eller bygget på feilt underlag. Det var brukt papirer fra eurospec supra, som var forandret vekt og effekt på. Dette fant da biltilsynet ut etterhvert. Han som hadde forandret og solgt disse papirene fra Tuv eller Dekra, har vel nå fått sparken. Derfor gjelder ikke disse Tuv papirene lengere.
Det er et firma her i norge som har bestilt og gjort om på disse papirene, og han/ de er rømt landet og etterlyst via interpool.

 #224232  av Ã¸f
 
hmm..

 #224279  av Kilgallon
 
TOYPARTS skrev:
Kilgallon skrev:
TOYPARTS skrev: men om du har tuv papirer, hvorfor har du ikke skilter på den da???
Fordi clutchen røyk, å den jeg bestilte av deg tok jo sin tid. Derfor har jeg ikke registret den. Noe som er jævli kjipt nå, etter disse nye reglene.
går jo fint an å vise den uten girkasse, jeg viste min uten motor og gir, og dessuten fikk du jo 7000,- i avslag på clutchen så klage er feil. men så lenge du har tuvpapirer så er jo alt i orden?
Jeg klager ikke! Men TUV papirene hjelper meg jo ikke nå lengre da.

 #224324  av Ã¸f
 
TOYPARTS skrev:Så vidt meg bekjent så finnes det ikke ekte tuv papirer på supra som kommer direkte fra japan, de som var var falske.
ok greit at dem er "falske". men et par spm:
det ruller jo endel RHD i tyskland på skilter,og disse må vel ha tuv-godkjennings-papirer? eller hur? har sjekket med tuv om mine papirer er falske,og ikke ligger i "systemet" deres.Men det gjorde det.så hvis noen vil forklare hva egentlig falske papirer er hadde jeg satt stor pris på det :wink:
hvis man får regget i tyskland med disse(mine) papirene,hvorfor skulle man ikke få det i norge? dette vil jeg forhåpentligvis få vite i morgen da.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16