Steffen, dette blir bare sinsykt kult med de felgene!
Hva for lakk har du brukt. Vanlig 2 komponent?
Re: felger
Legg innLagt inn:21 mar 2007 22:05
av steffen karlstad
kghaas skrev:Steffen, dette blir bare sinsykt kult med de felgene!
Hva for lakk har du brukt. Vanlig 2 komponent?
takk, blir fetere når gateslicksene kmmer på..
er vanlig lakk ja.. men de blander den for deg i butikken og presser de på litt store lakkbokser som har en bedre dyse en de billige boksene..
ca 260kr stykk.. brukte en og halv boks..
Legg innLagt inn:22 mar 2007 21:45
av steffen karlstad
update!
da ble ramma endelig ferdig sveiset, slipt og lakkert.
lang og krevende jobb for at drev skal stå rett og lage løse fester for og kunne løfte ut motoren av ramma.
akselen skal sendes til freseing av kilespor i morra.
innsugtraktene er sendt til sveising (aluminium får ikke jeg sveiset)
motor prøvemontert før helsveising
ferdig sveiset...
pusset over sveisene for og se etter svikter og porer i sveisene.
lakert....
montoren montert for siste gang.
Legg innLagt inn:22 mar 2007 21:50
av Larsen
Tøft prosjekt ja. Kommer du til å kjøre uten diff?
Legg innLagt inn:22 mar 2007 21:57
av steffen karlstad
ja...
ser du nermere på bildet av motoren i bilen så ser du drivakselene går rett på den stive akselen..
Legg innLagt inn:22 mar 2007 22:11
av Larsen
steffen karlstad skrev:ja...
ser du nermere på bildet av motoren i bilen så ser du drivakselene går rett på den stive akselen..
Så det ja.
Legg innLagt inn:23 mar 2007 09:16
av Speeder
Rått prosjekt!
120nm er ikke så galt heller det, hvor mye er det i orginalmotoren?
Hvordan blir det med utveksling? Teoretisk toppfart som en R1?
Gleder meg til å se denne på Rudskogen til sommeren.
Legg innLagt inn:23 mar 2007 10:55
av ArildM
Torbo R1
Vanlig R1, teoretisk toppfart rundt 300, eller hva du enn tørr selv:
Sjekka Torqe på vanlig 4AGE og måtte le litt for meg selv her ..:
"The 4A-GE is not known for it's Torque, the reason why is because it has none. "
120nm er ikke så galt heller det, hvor mye er det i orginalmotoren?
Hvordan blir det med utveksling? Teoretisk toppfart som en R1?
Gleder meg til å se denne på Rudskogen til sommeren.
pratet litt rundt nå blir ca 190hk og 140nm.
vis noen husker denne fra i sommer var det ca 140hk og 140nm.
da gikk den godt med sine 840kilo.
nå veier den 640kilo og drevet til ca 190km/t.
så et lite effekt VS vekt:
-sykkel er 200kilo/184hk og 300km/t (o-100 på 3sec)
-bilen er 640/190hk og 190km/t (0-100 på 6-7sec??)
insuget er sveiset nå for at det blir trakt ned fra taket for ram air (bilder kommer, mye jobb) og med små mods kan brukes til turbo. datasprutet er også noe jeg har satset på for videre bygg til turbo.
kan ta ut ca 280hk og 200nm på 680kilo bil.
Legg innLagt inn:01 apr 2007 22:01
av Christian
Ett rått prosjekt, gleder meg til å se denne på treff
Legg innLagt inn:01 apr 2007 23:50
av ArildM
Pene tall, men bilen vil vel ikke minst bli en opplevelse i form av lyd og turtall
Legg innLagt inn:08 apr 2007 09:48
av steffen karlstad
liten update som dekk, akselen er montert, bensin systemet er ferdig og litt småtteri...
har også byttet til hvite speedpart merker.
Ram air
Legg innLagt inn:10 apr 2007 17:07
av kghaas
Hvordan ble det med Ram Air løsnigen? Jeg har lagt et scoop på taket, men tror ikke det er den beste løsningen. Jeg synes det ser bra ut, og hvis man skal bruke bilen på grusbane så er det kanskje effektivt..