Side 4 av 6
Legg innLagt inn:25 mai 2007 16:19
av oleb
Du kan godt kjøpe en av AFM'ene ja.
Hadde vært evig takknemlig hvis du kunne ha sett litt på den/sittet på en tur for å kjenne hvordan den oppfører seg

Legg innLagt inn:25 mai 2007 19:23
av larsst185
no prob.er ute etter ny afm pga min sto halv av vann i vinter og frøs deretter til is.er ikke helt sikker på hvor godt den hadde av det.
Legg innLagt inn:25 mai 2007 19:53
av oleb
Flott, takk skal du ha

Kan ta med luftmengdemåleren på ACR, så fikser vi det der.
Legg innLagt inn:25 mai 2007 20:19
av larsst185
nice
Legg innLagt inn:28 mai 2007 20:11
av Gt-4-Ever
Hadde vært fintom dere poster hva som er problemet etter acr isåfall...
Jeg gidder ikke å kjøre nedover så lenge bilen er slik den er nå.
Noen som har bra forslag til hva som kan være problemet? Vil gjerne ha den i orden nå. Savner å kunne kjøre go' biln. Bytter ihvertfall bankesensoren i mårra, selv om jeg tviler på at det er den.
Legg innLagt inn:28 mai 2007 20:38
av oleb
Jepp, skal holde deg oppdatert. Håper larsst185 finner feilen. Har nå hatt en lang prøvetur med en potensiell kjøper med mye gassing, og da gikk bilen helt fint når han kjørte den. Har coil som neste på lista, så jeg får håpe at det er den.
Legg innLagt inn:28 mai 2007 21:51
av CelicaTurbo
Jeg kan ikke se at du har svart på spørsmålet, men du har ingen feilkoder nå for tiden om du nullstiller ecu og deretter tar en kjøretur? Du ble kvitt den feilkoden på bankesensoren fra i vinter?
Coil kan være en kilde til slike problemer men siden du sier at den avogtil fungerer uten problem og ellers ikke så føler ikke jeg meg så sikker på at det er den ihvertfall. Jeg byttet coil til en brukt en fra Amund for ca to år siden (fra nå) for å kvitte meg med noe lett nøling på lette pådrag og det fikset problemet da ihvertfall, etter det var den kun litt nølete på helt kald motor men det tror jeg er omtrent umulig å unngå på disse motorene. Med tanke på at problemet kommer og går frykter jeg noe elektrisk eller med wiring, det er synd du ikke holder til i nærområdet slik at jeg kan bidra bedre med feilsøkingen. 11 sekunder på 0-100 er definitivt veldig feil, den gikk definitivt mye bedre når jeg solgte den, og det er litt forunderlig at den går dårligere på høyere trykk enn på lavt. Jeg håper Lars kan finne ut noe på ACR.
Har du tatt en titt på tennpluggene eller ev. byttet disse? Tennpluggende skal holde lenge fremdeles men det er jo mulig at de er skadet. Om du har byttet dem, hva har du byttet til?
Legg innLagt inn:28 mai 2007 22:41
av Gt-4-Ever
Hvor blir coilen i denne sammenhengen? Har hatt en mekaniker til å sjekke fordeleren, pluggene, tenningen osv. Hvis coiln har med fordeleren å gjøre så funker min fint ihvertfall. Han sjekket alt som harmed tenning og slikt gjøre. Håper det er bankesensoren som er problemet. Kom gjerne med forslag på hva som kan være galt. Blir å demontere bcen hvis det ikke blir bedre og se om det er den, men synes det er veldig rart...
Legg innLagt inn:28 mai 2007 22:47
av Gt-4-Ever
Hvordan finner jeg ut om det er noe elektrisk som er problemet? Skjønner meg lite på det..
Legg innLagt inn:28 mai 2007 23:04
av oleb
CelicaTurbo skrev:Jeg kan ikke se at du har svart på spørsmålet, men du har ingen feilkoder nå for tiden om du nullstiller ecu og deretter tar en kjøretur? Du ble kvitt den feilkoden på bankesensoren fra i vinter?
Coil kan være en kilde til slike problemer men siden du sier at den avogtil fungerer uten problem og ellers ikke så føler ikke jeg meg så sikker på at det er den ihvertfall. Jeg byttet coil til en brukt en fra Amund for ca to år siden (fra nå) for å kvitte meg med noe lett nøling på lette pådrag og det fikset problemet da ihvertfall, etter det var den kun litt nølete på helt kald motor men det tror jeg er omtrent umulig å unngå på disse motorene. Med tanke på at problemet kommer og går frykter jeg noe elektrisk eller med wiring, det er synd du ikke holder til i nærområdet slik at jeg kan bidra bedre med feilsøkingen. 11 sekunder på 0-100 er definitivt veldig feil, den gikk definitivt mye bedre når jeg solgte den, og det er litt forunderlig at den går dårligere på høyere trykk enn på lavt. Jeg håper Lars kan finne ut noe på ACR.
Har du tatt en titt på tennpluggene eller ev. byttet disse? Tennpluggende skal holde lenge fremdeles men det er jo mulig at de er skadet. Om du har byttet dem, hva har du byttet til?
Ble kvitt feilkoden på bankesensor da jeg satte inn en ny fra toyota, så det var nok enten det første verkstedet som hadde strammet den for hardt til, eller at den var defekt når jeg fikk den. ECU viser ingen feilkoder. Den viste feilkode på fuelcut og lambda for en tid tilbake da en kjenning av meg prøvde å leke mekaniker og stilte ned på FCD. Skiftet lambdaen i samme slengen også for å være sikker, men uten lykke. Har byttet plugger til noen NGK-plugger som er 1 grad kaldere (de uten resistor). Har også skiftet pluggledninger, toppdekselpakning, fordelerlokk og rotor, lambda (som sagt) og til slutt luftmengdemåleren. Tennpluggene var hvite da jeg byttet de, og når jeg har sjekket de nye, så har de vært svarte/sotete. Coilen er det siste jeg har på listen min, og ja, problemet kommer og går. Eller, det kommer ofte, og går sjelden. Marerittet er jo om problemet ligger i det elektriske. Jeg har rett og slett ikke kunnskap til å feilsøke meg fram til hva som kan være problemet. Håper virkelig at Lars kan få en anelse om hva som kan være feilen på ACR, har fått det inntrykket at han har over middels peiling (for å si det mildt) på disse bilene, og ble virkelig lettet da han sa seg villig til å se på problemet.
Legg innLagt inn:28 mai 2007 23:44
av larsst185
Skal gjøre mitt ytterste vertfall.Tar med en verkstedhåndbok og et multimeter så får vi se.Du har jo bytta bortimot alt som gir disse symptomen.afm,bankesensor og lambdasonde er jo det jeg ville begynt med å skifte vertfall.Har også vert borti at temp sensoren som står på høyre siden av toppen (sett forfra) kan lage tull.tror motoren er kald når den ikke er det osv.
Legg innLagt inn:29 mai 2007 00:00
av oleb
Høres bra ut!

Jeg tar med koppnøkkelsettet mitt fra biltema, i tilfelle det skulle bli bruk for det. Så får jeg bare krysse fingrene for at den fusker når du får prøve den

Legg innLagt inn:29 mai 2007 00:00
av larsst185
du har sjekka etter lekkasjer på rør ut fra turbo,inn på ic ,evt dump osv osv.lekkasje her trenger ikke komme fram før turboen begynner å lade å skaper overtrykk i systemet.du kan lage en gadget for å pumpe overtrykk i systemet å sjekke etter lekkasjer.skal se om jeg finner en link til siden det sto på...
Legg innLagt inn:29 mai 2007 00:02
av oleb
Har for det meste kjørt uten dump (monterte nå nylig). Har prøvd å gå over med startgass, men det hjelper jo ikke så mye hvis det er lekkasjer under pådrag. Ikke sikker på hvordan jeg kan finne ut dette
Legg innLagt inn:29 mai 2007 00:12
av larsst185
vet jeg har lest framgangs måten for å sjekke dette.men sjekk alt av slangeklemmer ect først vertfall...