roste1 skrev:1) Jeg har lakket steinsprut, polert den meget pen og tatt på tectyl behandling. Ble meget bra, dette anbefales!!!
2) Så har jeg tatt av hjul og satt den på bokker. Skal pusse og lakke calippere. og dempere holder lengere og dekkene blir ikke ovale
3) Har fult full tak på bilen, for jeg liker å varme motoren en gang i måneden når det er kaldt ute, bare starte den å la den gå 30 min.
4) SÃ¥ har jeg koblet fra batteriet men ikke tatt det ut.
Men det har kommet litt rust over vinduet på bilen så jeg nå, noen tips å stoppe dette? uten å pusse og lakke, har hørt at det fins noe bra på dette markedet nå, som du bare tar på så det ikke blir verre så kan du lakke på deg igjen. hva er bra her? virker det?
Og for dere som ikke har tak over bilen så fins det så utrolig mange som leier ut plasser den kan stå, for 2 år siden leide jeg en fin hall, eller en plass i hall til 1500,- med fliser på gulvet og ikke kallere enn minus 10 grader. da varmet han det. Meget fornøyd med det, og sånn er det mange som leier ut. Men nå har jeg tak over den selv.. dette er hvert det!!!
takker for alle tips på dette.......
dette er en bra tråd
ser du er forberedt

Ang dette med rusten så ville jeg ha gjort følgende:
1: Kjøpt lakkpenn (Black 202) i fra toyota meg rustbørste.
2: brukt rustbørsten til å fjerne løs lakk og overflaterust på det aktuelle området.
3: pusse helt ned til metallet og få vekk alt av smuss.
4: om det ikke er snakk om store området så ville jeg ha påført et gjevnt lag med lakkpennen uten å grunne. Er det snakk om et større området så ville jeg ha lagt på litt grunning før jeg la på lakkpennen.
Det hadde vært lettere å komme med tips om du hadde skrivd størrelsen på området, samt om det er snakk om kun overflate eller gravrust.. Og med et evt bilde

TOYOTA MR2 SW20 - BLACKBIRD