TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• 1jz vs 2jz (2jz spm og info)

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #303449  av ErikG

Hvordan type dyser er 440ne?
 #303457  av tojo

ErikG skrev:Hvordan type dyser er 440ne?
JDM 440dysene til 2JZ er høy ohm.
 #304623  av Nicolay

spør like godt videre her jeg, har nå fått prøvd r154 soarer kassa på 2jz aristo motoren min. den passer med clutchhus over startkransen (motoren kommer fra A/T). regner med kassa passer siden den kommer fra soarer og da har 1jz clutch hus. spørsmålet mitt nå er jo da hvilken clutch skal jeg kjøpe? 1jz? 2jz? trenger svinghjul også så en komplett pakke hadde passet bra. ogura selger dette men hva skal jeg ha, 1 eller 2 jz?
 #304624  av aneriks

du må kjøpe 8bolts 1jz svinghjul og 1jz clutch :D
 #304630  av tojo

aneriks skrev:du må kjøpe 8bolts 1jz svinghjul og 1jz clutch :D
Evnt 7M clutch :D .

Like deler på 1JZ-GTE og 7M-GTE er:
Clutch kit (ikke svinghjul)

OBS! Går ann å borre om boltsirkelen på 7m svinghjulet(da dette har 6hull orginalt)
 #304738  av Nicolay

oki takker for svar. bestiller nok bare soarer 1jz clutchkit med svinghjul da det er det jeg trenger :)
 #304748  av iskrem

Nicolay skrev:skal man først koste på seg å bygge topp så bytter man ikke bare ventiler og fjærer. toppen avhenger av å fungere sammen så å bytte noen deler vil ikke hjelpe annet enn for den delen. da er det fort at noe annet ikke tåler presset og tar kvelden. ang motor så http://www.tigerjapanese.com/index.php? ... &Itemid=26 er 8300 ink frakt og mva for en 2jz sykt billig. koster fort mer enn det å komplett overhale toppen med oppgraderte deler.
Noen som har erfaring fra tigerjapanese? Vurderer en 1JZ-GTE ;)
 #304752  av aneriks

iskrem skrev:
Nicolay skrev:skal man først koste på seg å bygge topp så bytter man ikke bare ventiler og fjærer. toppen avhenger av å fungere sammen så å bytte noen deler vil ikke hjelpe annet enn for den delen. da er det fort at noe annet ikke tåler presset og tar kvelden. ang motor så http://www.tigerjapanese.com/index.php? ... &Itemid=26 er 8300 ink frakt og mva for en 2jz sykt billig. koster fort mer enn det å komplett overhale toppen med oppgraderte deler.
ja jeg har bestilt derfra noen ganger, men er ikke en plass jeg vil anbefale.
ting fungerer veldig greit, men motorene som dukker opp har vært litt ymse, fikk en 2jz, som det var vann i og veiva sto helt dønn, bare rust.ecu og servo pumpe følgte heller ikke med. de viste ingen interesse til og gjøre noe ant en og refundere 100$ for ecu`en som manglet. men det var jo det minste problemet.

bestilte en sr20 og en 4agze, men på døren dukket det opp en 13b wankel! :roll:

det er jo forsåvidt en billig plass, men kommer en gebyrer for 2000 ca i norge i tillegg.

men jeg har sluttet og handle der etter dette finnes billigere steder som leverer det du bestiller.
 #304758  av iskrem

aneriks skrev:
iskrem skrev:
ja jeg har bestilt derfra noen ganger, men er ikke en plass jeg vil anbefale.
ting fungerer veldig greit, men motorene som dukker opp har vært litt ymse, fikk en 2jz, som det var vann i og veiva sto helt dønn, bare rust.ecu og servo pumpe følgte heller ikke med. de viste ingen interesse til og gjøre noe ant en og refundere 100$ for ecu`en som manglet. men det var jo det minste problemet.

bestilte en sr20 og en 4agze, men på døren dukket det opp en 13b wankel! :roll:

det er jo forsåvidt en billig plass, men kommer en gebyrer for 2000 ca i norge i tillegg.

men jeg har sluttet og handle der etter dette finnes billigere steder som leverer det du bestiller.
Men da er jo greit. Får vel bestille fra deg da når den tiden kommer. ;)
 #304763  av aneriks

egon er og et godt alternativ. men det er ikke så billig om du ikke henter den.
 #304775  av TommR

Jeg har bestilt 2jz hos Andre, Har gått knirkefritt. Får motoren i morgen. Så kan anbefale det! ;)
 #304791  av Topaz

Nicolay skrev:oki takker for svar. bestiller nok bare soarer 1jz clutchkit med svinghjul da det er det jeg trenger :)
MTR er ikke de absolut billigste, men en tar det igjen på frakta. Dessuten er de renhårige folk....teller myyye spør du meg.
http://www.manictechracing.com/1jzgteparts.html
 #305265  av Nicolay

er det noen som kan forklare meg hvordan turbosystemet på 2jz er bygget opp? hvordan wastegater er styrt?