Re: 1jz vs 2jz
Legg innLagt inn:02 okt 2008 19:23
Hvordan type dyser er 440ne?
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
ErikG skrev:Hvordan type dyser er 440ne?JDM 440dysene til 2JZ er høy ohm.
aneriks skrev:du må kjøpe 8bolts 1jz svinghjul og 1jz clutchEvnt 7M clutch
Nicolay skrev:skal man først koste på seg å bygge topp så bytter man ikke bare ventiler og fjærer. toppen avhenger av å fungere sammen så å bytte noen deler vil ikke hjelpe annet enn for den delen. da er det fort at noe annet ikke tåler presset og tar kvelden. ang motor så http://www.tigerjapanese.com/index.php? ... &Itemid=26 er 8300 ink frakt og mva for en 2jz sykt billig. koster fort mer enn det å komplett overhale toppen med oppgraderte deler.Noen som har erfaring fra tigerjapanese? Vurderer en 1JZ-GTE
iskrem skrev:ja jeg har bestilt derfra noen ganger, men er ikke en plass jeg vil anbefale.Nicolay skrev:skal man først koste på seg å bygge topp så bytter man ikke bare ventiler og fjærer. toppen avhenger av å fungere sammen så å bytte noen deler vil ikke hjelpe annet enn for den delen. da er det fort at noe annet ikke tåler presset og tar kvelden. ang motor så http://www.tigerjapanese.com/index.php? ... &Itemid=26 er 8300 ink frakt og mva for en 2jz sykt billig. koster fort mer enn det å komplett overhale toppen med oppgraderte deler.Noen som har erfaring fra tigerjapanese? Vurderer en 1JZ-GTE
aneriks skrev:Men da er jo greit. Får vel bestille fra deg da når den tiden kommer.iskrem skrev:ja jeg har bestilt derfra noen ganger, men er ikke en plass jeg vil anbefale.Nicolay skrev:skal man først koste på seg å bygge topp så bytter man ikke bare ventiler og fjærer. toppen avhenger av å fungere sammen så å bytte noen deler vil ikke hjelpe annet enn for den delen. da er det fort at noe annet ikke tåler presset og tar kvelden. ang motor så http://www.tigerjapanese.com/index.php? ... &Itemid=26 er 8300 ink frakt og mva for en 2jz sykt billig. koster fort mer enn det å komplett overhale toppen med oppgraderte deler.Noen som har erfaring fra tigerjapanese? Vurderer en 1JZ-GTE
ting fungerer veldig greit, men motorene som dukker opp har vært litt ymse, fikk en 2jz, som det var vann i og veiva sto helt dønn, bare rust.ecu og servo pumpe følgte heller ikke med. de viste ingen interesse til og gjøre noe ant en og refundere 100$ for ecu`en som manglet. men det var jo det minste problemet.
bestilte en sr20 og en 4agze, men på døren dukket det opp en 13b wankel!![]()
det er jo forsåvidt en billig plass, men kommer en gebyrer for 2000 ca i norge i tillegg.
men jeg har sluttet og handle der etter dette finnes billigere steder som leverer det du bestiller.
Nicolay skrev:oki takker for svar. bestiller nok bare soarer 1jz clutchkit med svinghjul da det er det jeg trengerMTR er ikke de absolut billigste, men en tar det igjen på frakta. Dessuten er de renhårige folk....teller myyye spør du meg.
Nicolay skrev:er det noen som kan forklare meg hvordan turbosystemet på 2jz er bygget opp? hvordan wastegater er styrt?Her er en grei forklaring: