Side 4 av 5

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:02 okt 2008 19:23
av ErikG
Hvordan type dyser er 440ne?

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:02 okt 2008 19:40
av artorush
jeg sier 1jz.

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:02 okt 2008 19:57
av tojo
ErikG skrev:Hvordan type dyser er 440ne?
JDM 440dysene til 2JZ er høy ohm.

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 okt 2008 20:01
av Nicolay
spør like godt videre her jeg, har nå fått prøvd r154 soarer kassa på 2jz aristo motoren min. den passer med clutchhus over startkransen (motoren kommer fra A/T). regner med kassa passer siden den kommer fra soarer og da har 1jz clutch hus. spørsmålet mitt nå er jo da hvilken clutch skal jeg kjøpe? 1jz? 2jz? trenger svinghjul også så en komplett pakke hadde passet bra. ogura selger dette men hva skal jeg ha, 1 eller 2 jz?

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 okt 2008 20:06
av aneriks
du må kjøpe 8bolts 1jz svinghjul og 1jz clutch :D

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:13 okt 2008 20:26
av tojo
aneriks skrev:du må kjøpe 8bolts 1jz svinghjul og 1jz clutch :D
Evnt 7M clutch :D .

Like deler på 1JZ-GTE og 7M-GTE er:
Clutch kit (ikke svinghjul)

OBS! Går ann å borre om boltsirkelen på 7m svinghjulet(da dette har 6hull orginalt)

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 okt 2008 18:04
av Nicolay
oki takker for svar. bestiller nok bare soarer 1jz clutchkit med svinghjul da det er det jeg trenger :)

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 okt 2008 18:29
av iskrem
Nicolay skrev:skal man først koste på seg å bygge topp så bytter man ikke bare ventiler og fjærer. toppen avhenger av å fungere sammen så å bytte noen deler vil ikke hjelpe annet enn for den delen. da er det fort at noe annet ikke tåler presset og tar kvelden. ang motor så http://www.tigerjapanese.com/index.php? ... &Itemid=26 er 8300 ink frakt og mva for en 2jz sykt billig. koster fort mer enn det å komplett overhale toppen med oppgraderte deler.
Noen som har erfaring fra tigerjapanese? Vurderer en 1JZ-GTE ;)

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 okt 2008 18:42
av aneriks
iskrem skrev:
Nicolay skrev:skal man først koste på seg å bygge topp så bytter man ikke bare ventiler og fjærer. toppen avhenger av å fungere sammen så å bytte noen deler vil ikke hjelpe annet enn for den delen. da er det fort at noe annet ikke tåler presset og tar kvelden. ang motor så http://www.tigerjapanese.com/index.php? ... &Itemid=26 er 8300 ink frakt og mva for en 2jz sykt billig. koster fort mer enn det å komplett overhale toppen med oppgraderte deler.
Noen som har erfaring fra tigerjapanese? Vurderer en 1JZ-GTE ;)
ja jeg har bestilt derfra noen ganger, men er ikke en plass jeg vil anbefale.
ting fungerer veldig greit, men motorene som dukker opp har vært litt ymse, fikk en 2jz, som det var vann i og veiva sto helt dønn, bare rust.ecu og servo pumpe følgte heller ikke med. de viste ingen interesse til og gjøre noe ant en og refundere 100$ for ecu`en som manglet. men det var jo det minste problemet.

bestilte en sr20 og en 4agze, men på døren dukket det opp en 13b wankel! :roll:

det er jo forsåvidt en billig plass, men kommer en gebyrer for 2000 ca i norge i tillegg.

men jeg har sluttet og handle der etter dette finnes billigere steder som leverer det du bestiller.

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 okt 2008 19:02
av iskrem
aneriks skrev:
iskrem skrev:
Nicolay skrev:skal man først koste på seg å bygge topp så bytter man ikke bare ventiler og fjærer. toppen avhenger av å fungere sammen så å bytte noen deler vil ikke hjelpe annet enn for den delen. da er det fort at noe annet ikke tåler presset og tar kvelden. ang motor så http://www.tigerjapanese.com/index.php? ... &Itemid=26 er 8300 ink frakt og mva for en 2jz sykt billig. koster fort mer enn det å komplett overhale toppen med oppgraderte deler.
Noen som har erfaring fra tigerjapanese? Vurderer en 1JZ-GTE ;)
ja jeg har bestilt derfra noen ganger, men er ikke en plass jeg vil anbefale.
ting fungerer veldig greit, men motorene som dukker opp har vært litt ymse, fikk en 2jz, som det var vann i og veiva sto helt dønn, bare rust.ecu og servo pumpe følgte heller ikke med. de viste ingen interesse til og gjøre noe ant en og refundere 100$ for ecu`en som manglet. men det var jo det minste problemet.

bestilte en sr20 og en 4agze, men på døren dukket det opp en 13b wankel! :roll:

det er jo forsåvidt en billig plass, men kommer en gebyrer for 2000 ca i norge i tillegg.

men jeg har sluttet og handle der etter dette finnes billigere steder som leverer det du bestiller.
Men da er jo greit. Får vel bestille fra deg da når den tiden kommer. ;)

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 okt 2008 19:11
av aneriks
egon er og et godt alternativ. men det er ikke så billig om du ikke henter den.

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 okt 2008 19:38
av TommR
Jeg har bestilt 2jz hos Andre, Har gått knirkefritt. Får motoren i morgen. Så kan anbefale det! ;)

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:14 okt 2008 21:34
av Topaz
Nicolay skrev:oki takker for svar. bestiller nok bare soarer 1jz clutchkit med svinghjul da det er det jeg trenger :)
MTR er ikke de absolut billigste, men en tar det igjen på frakta. Dessuten er de renhårige folk....teller myyye spør du meg.
http://www.manictechracing.com/1jzgteparts.html

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:19 okt 2008 21:17
av Nicolay
er det noen som kan forklare meg hvordan turbosystemet på 2jz er bygget opp? hvordan wastegater er styrt?

Re: 1jz vs 2jz

Legg innLagt inn:20 okt 2008 08:30
av Andreazz
Nicolay skrev:er det noen som kan forklare meg hvordan turbosystemet på 2jz er bygget opp? hvordan wastegater er styrt?
Her er en grei forklaring:

http://www.max-boost.co.uk/max-boost/supra/turbo.htm