TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Project IS200 Sport

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #301261  av QuiNlan

Hehe, vet. Temmelig flaks for meg og. Hadde ingen anelse om at snuten lå bak oss.
 #301394  av galx

Oi oi oi oi...der hadde du jaggu flax.. :wink:
Nesten samme som skjedde meg meg da jeg hentet min Lex i Sarpsborg. Da jeg kom inn mot trøndelag, kjørte jeg forbi en Volvo 245 (naturligvis), så bestemte personen seg for at dette naturligvis ikke gikk ant - så Volvoen kjørte forbi meg da jeg kom til en 60-sone. Der stod politi med laseren. Jeg kjørte videre i 60 km/t - Volvoeieren mistet nok garantert lappen. Da han kjørte forbi meg så jeg på nåla. Den viste 100, og volvoen hadde sikkert toppfart da den kom forbi - altså rundt 130 km/t hehe. Men det er mye i 60-sonen da.. Hehe.
 #301408  av QuiNlan

Du henta bilen i Sarpsborg faktisk. Det gjorde jeg og! :)
 #301680  av QuiNlan

Frontlyktene har herved kommet i hus. Over alle forventninger fulgte det med automatisk høydejustering, så da blir det lett å få HID godkjent etterhvert. I dag blåser det som fan, så i frykt for å miste noen deler og slikt utsetter jeg monteringa noen dager til. Gleder meg!
 #301685  av lexusmann

QuiNlan skrev:Frontlyktene har herved kommet i hus. Over alle forventninger fulgte det med automatisk høydejustering, så da blir det lett å få HID godkjent etterhvert. I dag blåser det som fan, så i frykt for å miste noen deler og slikt utsetter jeg monteringa noen dager til. Gleder meg!
Bilder av de?? :wink:
 #301687  av QuiNlan

Batteriet på kameraet er dødt, og mobilbildene blir det ikke noe særlig av. Stikker bort i helga, så får ikke lagt ut noen før rett over helgen. Men, jeg kan legge ut bilder ja. Kanskje jeg får tid til å montere baklyktene og snart.
 #303872  av galx

Heisan.
Hvordan går det med prosjektet ditt ? Litt på is ?
Spent å høre om du skiftet ut til ny downpipe..?
Hos meg går det i alle fall bare bra med endringene av eksossystemet.
Noen nye bilder av frontlyktene :D ??
Har bestilt nye bremseskiver fremme fra Kollevold AS, så har jeg skiftet ut lysene i koffertlokket til LED. Bremselys funksjon.
 #303883  av QuiNlan

Heisann.

Frontlyktene har jeg ikke fått montert ennå. Jeg prøvde, men når jeg skulle sette de inn fant jeg ut at jeg må ha xenon pærer hvis jeg skal ha lys i dem. Xenon kit må derfor bestilles, men det kan ta litt tid før jeg får annledning til det. Har en del utgifter nå som jeg må ta meg av før jeg bestiller noe som helst nytt til bilen.

Baklyktene derimot har jeg fått montert. Det var skremmende lett, tok meg ca en halv time. Gjenstår bare å tyvkoble kjørelyset over på tåkelysa :) Har tatt noen bilder, men må ta noen bedre bilder. Så, de kommer nok ut om ikke lenge.

Skulle hente pakninger til eksosen i dag, da det ikke fulgte med de delene jeg bestilte tidligere. Manifold og bakpotte. Men ho dama på Toyota trodde jeg mente catalysatoren, da jeg sa at jeg skulle ha pakninger til begge sider av grenrøra, så jeg fikk feil pakninger. Vel, jeg beholdt pakningene som skal være bak manifolden, og riktige pakninger forran på manifolden ble bestilt. Har sliti litt i sommer med at det ikke har vært helt tett, selv om jeg har brukt mye eksospasta, så lyden har vært der etter. I går fikk jeg det endelig delvis tett. Dette er jo såklart bare en midlertidig løsning da. For, jeg er lat, og det er det som er grunnen til at jeg ikke har fått tak i pakninger før nå. Grunnet en del utgifter har jeg heller ikke fått bestilt downpipe. Håper jeg får annledning til det om ikke lenge.
 #309347  av QuiNlan

PÃ¥ tide med en update:

Da har jeg fått kobla tåkelysa i bagasjelokket over på bremselyset. Hvis jeg skal ha kjørelys i tillegg må jeg koble på no motstander og dioder og 4 nye kontakter, og det gidder jeg ikke per dags dato. Bilder kommer senere. Ganske grei og enkel operasjon egentlig.

Eksosanlegget har også blitt tett. Dette ble gjort for noen uker siden, da jeg fikk putta i pakningene som mangla.

De nye frontlyktene har jeg ikke fått på enda, mangler HID fortsatt, pluss jeg tror det vil bli en den kødd da lykta har en del kontakter og drit som ikke den orginale lykta har.
 #310642  av QuiNlan

PÃ¥ tide med en update igjen:

Nytt: KW Variante 3 senkesett montert.

Bilder fra demotering og montering.
Bilde 097.jpg
Bilde 097.jpg (856.21 kiB) Vist 1893 ganger
Bilde 099.jpg
Bilde 099.jpg (791.85 kiB) Vist 1893 ganger
Bilde 100.jpg
Bilde 100.jpg (764.41 kiB) Vist 1889 ganger
Mye rust her gitt :P
Bilde 101.jpg
Bilde 101.jpg (600.2 kiB) Vist 1893 ganger
Bilde 103.jpg
Bilde 103.jpg (769.96 kiB) Vist 1891 ganger
 #310643  av QuiNlan

Noen dårlige bilder av resultatet.

Bak:
Bilde 104.jpg
Bilde 104.jpg (508.46 kiB) Vist 1889 ganger
Forran:
Bilde 105.jpg
Bilde 105.jpg (608.28 kiB) Vist 1891 ganger
Her sto det en busk i veien, så jeg fikk ikke med meg hele bilen da jeg ikke kom lenger bakover :P:
Bilde 107.jpg
Bilde 107.jpg (768.92 kiB) Vist 1891 ganger
Bilde 108.jpg
Bilde 108.jpg (724.83 kiB) Vist 1893 ganger
Bilde 109.jpg
Bilde 109.jpg (619.81 kiB) Vist 1893 ganger
Alt i alt. Det var dritdigg å få på senkesettet. Har venta temmelig lenge på å få det på nå. Skal finjustere den etterhvert. Er bittelitt for lav bak. Potta tok nedi bakken da jeg hadde litt for stor fart over en farthump, hadde dog 3 passasjerer på :P Det sang i potta for å si det sånn, ikke noe jeg vil ha en reprise på. Gikk heldigvis bra, kun en microskopisk bulk i potta.
 #310646  av QuiNlan

Kan slenge ut noen bilder av de nye baklyktene, gamle bilder.
Bilde 089.jpg
Bilde 089.jpg (828.26 kiB) Vist 1891 ganger
Bilde 090.jpg
Bilde 090.jpg (822.05 kiB) Vist 1889 ganger
Bilde 091.jpg
Bilde 091.jpg (809.47 kiB) Vist 1889 ganger
Bilde 095.jpg
Bilde 095.jpg (697.44 kiB) Vist 1889 ganger
Har ikke fått tatt noen bilder av det nye systemet enda, muligens det kommer noen i løpet av jula. Får vente i spenning ;)
 #310670  av tunamgu

perfekt senking,sånn skal det se ut.
 #310835  av QuiNlan

Hehe, det hjalp fryktelig ja :)

Lurer på en ting jeg. Hvilken farge er det på bilen din? Har du HID?

Rundt 10 oktober var jeg nemlig i Porsgrunn og møtte på en tilsynelatende svart, meget strøken Lexus med HID. Rett på vestsida av brua. Kunne ikke vært deg vel?? :)
 #310836  av tunamgu

jeg har samme farge som din og har kromringer bak,original xenon.pleier å være på vestsida,så det kan være meg.hvis den også har norsk flagg på skiltet,så kan det være det.

pleier å møte på en is200 med helt samme farge som oss på vestsida,kanskje det var deg?