TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Mr2mk1 med 4agze++ (Nye bilder 26 mai)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #303748  av tettwatt

Diagnosekontakten er ikke helt koblet opp enda, mangler to ledninger. Skal prøve å bytte igniter denne uka og evnt trekke opp alle ledningene til den separat hvis jeg finner ut av koblingene på den... Har i hvert fall lært en del jeg skal gjøre annerledes ved neste motorbytte :)
 #307422  av mr2pondus

Hvordan er fremgangen hos deg da? Blitt noe fart på dyret?
 #307423  av ErikG

De står å skrur nå faktisk. Er lenge siden sist det var noe aktivitet. Blir spennende og se om det blir noe start i dag. Var ingen gnist når jeg dro derifra i dag ihvertfall. Er vel der problemet ligger.
 #307424  av |plumbo

kjipe greier :\ har dervet på en stund nå ass ! Rop hvis du trenger hånt langer :P )
 #307663  av tettwatt

Ting tar tid, nå har vi ikke fått gjort noe på en stund pga dekkskiftekampanjen hos toyota, men er i gang igjen nå.

Har vel kommet frem til at problemet ser ut til å ligge hos igniteren, så nå er ny bestilt. Har skrudd opp ECU'n og den så helt fin ut (ikke noen svidde koblinger), og fikk lest av hvilke pinouts som gikk hvor så vi fikk trukket opp nye ledninger. For øyeblikket ser det ut som totalt kaos i ledningene, men er heldigvis ikke så ille. Kameraet mitt er borte, så bilder blir det også dårlig med :x

Hvis noen tilfeldigvis hadde en pinoutoversikt til igniteren med delenr 89621-12040, så hadde det vært gull. Har funnet ut alle bortsett fra en liten j***l. Har igt, igd, igf som går til hjernen og strøm + signal til coilene, men det er en liten svart ledning som gikk til et eller annet i dashbordet som jeg ikke vet hva er.

Ellers så krysser jeg fingrene og håper på start snart :D
 #309940  av tettwatt

|plumbo skrev:her har du over sikt på oppsette for mk1 mr2 med 4agze pin out på ecu det er også masse exra opplysninger der !! http://opc.mr2oc.com/online_parts_catal ... %20101.pdf
Har pinout på ECU nå, står faktisk inni hjernen på hovedkortet, men står fortsatt fast, siden jeg ikke har koblingskjema for resten av tenningsbiten. Var heller ikke igniteren som var feil, har prøvd ny nå, så det var en stor nedtur. Kommer hele tiden litt nærmere, men begynner å bli passe lei nå. Må sende en takk til junkern også for å ha holdt ut med meg som maser og dette prosjektet som vi ikke blir ferdige med :)

Har også lagt inn en ønskes leid tråd: viewtopic.php?f=70&t=30570

Begynner å bli litt desperat ja... :D
 #310035  av a_amland

Prøv å godse huset på ingnitoren, mener å huske at minus blir tatt gjennom huset. Var borti en corolla med 4a-ge motor som ignitoren var gåen på. Prøvde en annen ignitor, men startet forsatt ikke, etter masse feilsøking viste det seg at vi måtte skru fast ignitoren, noe vi ikke hadde gjort.. bare et lite tips...
 #310057  av celica_st185

tettwatt skrev:Hvis noen tilfeldigvis hadde en pinoutoversikt til igniteren med delenr 89621-12040, så hadde det vært gull. Har funnet ut alle bortsett fra en liten j***l. Har igt, igd, igf som går til hjernen og strøm + signal til coilene, men det er en liten svart ledning som gikk til et eller annet i dashbordet som jeg ikke vet hva er.

Ellers så krysser jeg fingrene og håper på start snart :D
tipper den siste er til turteller...
 #310237  av tettwatt

Takker for svar :)

Igniteren er godset, har både skrudd den fast og lagt opp ekstra godskabel "just in case", samt sjekket med multimeter at den faktisk er det :D

Tror også den siste lille ledningen er til turteller nå ja, har surret litt rundt på club4ag.com etter godt tips fra plumbo, så takk :D

Har også bestilt enda sett med nye tennplugger, da to av de nye jeg kjøpte fra fensport (ngk plugger) har sprukket i porselenet, men var helt fine når vi satte de inn :shock: Skal også bytte pluggkabler, selv om disse virker helt fine.

Deretter blir vel neste punkt å splitte opp ledningsnettet og følge alt av ledninger hele veien for å se hvor de går hen, er en jobb jeg gleder meg masse til... blir stas å teipe sammen igjen ja. Håpet om oppstart før nyåret begynner vel å svinne sakte men sikkert...
 #323931  av tettwatt

Er en halv evighet siden forrige loggføring her og tenkte en liten oppdatering er greit.

Etter mye frem og tilbake med ledningsnettet måtte jeg til slutt flytte bilen fra toyota etter å ha stått der i 4 måneder uten å få liv i den. Ble tauet hjem på sommerdekk uten strøm i snø\slapseføre og sludd fra oven i rushtiden, så det var en minnerik opplevelse :D

Deretter fikk jeg ordnet meg varm garasjeplass fra mars, hvor jeg og bestekompis/biloppretter trygve fant ut at det ville være gøy å skjære litt i bakskjermene og se hvor mye rust det var... Doh! For å sitere han: " Ja... ... det var en del mer en jeg fryktet". Resultatet er at begge bakskjermene skal kappes vekk og breddes i bmw m3 stil, samt at hele baken blir bredere og litt annerledes. Har kjøpt inn 4 m2 med stål til å begynne med 8) Vurderer også å bytte farge når jeg først skal lakkere halve bilen, så alle forslag mottas med takk.

Har også bestilt en Autronic SM2 ECU nå, så forhåpentligvis vil den være litt mer samarbeidsvillig enn min nåværende ecu. Så, da blir det å strekke ledninger på nytt til den glade gullmedalje :D Bilder kommer når jeg husker det :oops:

Oppsummeringen foreløpig er altså ett skritt frem, to tilbake og enda flere tusen ut vinduet :D
 #325356  av tettwatt

I går fikk vi gjort litt (mobilbilder, derfor litt dårlig lys på noen bilder)

Ser litt trist ut
Bilde

Har fått seg en trøkk tidligere ser det ut til
Bilde

Hele hjørnet har vært bygd opp tidligere, med papir og svamp som festemateriale for glassfiber :shock:
Bilde

Hjulkassene er også fine og brune, må ha nye av de og
Bilde

For ikke å snakke om de fine kanalene mine
Bilde

Dette er det som bare faller av når vi kapper litt i bilen... Mye grums
Bilde

Sånn det så ut på andre siden
Bilde

Flat plate som utgangspunkt
Bilde

Puss puss så får du en... ... ... pils
Bilde

Første forsøk, sykt bra bassform :D
Bilde

Blr litt breiere over røvi
Bilde

Ovenfra
Bilde

Ja, de bygger faktisk 9 cm :twisted: :twisted: :twisted:
Bilde

Jeg tro kanskje jeg trenger nye felger og spacere :lol:
Bilde
 #325359  av mr2pondus

Ja nå blir det fart på sakene! Blir knall dette når lakken kommer på.
Har du en våt drøm om å rekke Rudskogen i slutten av mnd?
 #325369  av tettwatt

mr2pondus skrev:Ja nå blir det fart på sakene! Blir knall dette når lakken kommer på.
Har du en våt drøm om å rekke Rudskogen i slutten av mnd?
Det tviler jeg på går, men har et håp om å være ferdig innen 1. juli, for da har jeg ikke garasje lenger, så.... tikk takk 8)
 #325506  av tettwatt

Fikk tatt en liten økt i dag også, så her er en videre billedlogg :D

Høyre Bakskjerm også klar
Bilde

Bilde
(legg merke til askebegeret på kanten av bildet)

Special master tool for å knekke inn kanten på hjulbuen, hjemmelaget og effektivt 8)
Bilde

Ca slik blir det med hjulet i riktig høyde
Bilde

Så var det å fjerne den gamle fæle skjermen

Bilde

Bilde

Og det er rust godt inn på hjulkassene også

Bilde

Her er litt snop jeg fikk levert på døren av DHL for kort tid siden :D :twisted:

Bilde

Bilde

Ellers har vi begynt på å lage hjulkassene som skal felles inn og laget noen skisser på hva som skjer med rumpa, dører og kanaler på bilen. Hittil har jeg kjøpt 4 m2 med stål og skal bestille 8 m2 til i morgen, så da har vi kanskje nok :D