TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• endelig en fungerende PC... NÃ…TT!!!

• Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #296457  av sindrejl

ArildM skrev:Henger kanskje litt igjen siden jeg kjører XP og 2Gb ram og 6850 på 3,6Ghz viftekjølt og lydløst i stua, men har egentlig ikke noe å klage på 8)
Godt å høre at Vista takler flere kjerner på en bedre måte enn XP, så kanskje det er noe i å legge litt penger i en 4 kjerner på sikt :wink:

Software overclocking:
http://www.toggle.com/lv/group/view/kl3 ... ockGen.htm
http://www.hardware.no/artikler/ntune_i ... sjon/38882

Har prøvd ntune på en bærbar maskin med dårlig resultat, maskinen tålte ganske mye klokking så lenge den sto på et bord med god ventilasjon, men så snart samboeren satte seg i sengen fikk maskinen pusteproblemer og "kokte" før den låste seg, so be warned 8)
hva de mener med klokking av hovedkort? klokking av cpu? :P Får se om det går, er kun når den står på bord at jeg har bruk for mer cpu kraft, i senga med hdfilm o.l klarer den seg kjempefint på det den har. Clockgen tror jeg at jeg prøvde uten hell.. problemet er at prosessoren er så pokkers ny at ingenting av slike programmer støtter den. Maskina er ikke engang "lansert" i norge faktisk :P Står ikke en pøkk om den på acer sine sider engang, så jeg får ikke kasta inn vista 64bit :(
 #296469  av ArildM

Ang IDE, kjøper bare Sata i alle ledd nå (Cdrom/SSD/HDD) for tiden så har vel egentlig ikke prøvd combinasjonen med IDE/SATA. Mulig jeg tar feil, men tror hovedkortene rapporterer Sata disker som vanlige IDE disker slik at en slipper krøll med ekstra drivere slik som en måtte inn med i starten når en hadde Sata disker og XP.

Ville kanskje ha installert med kun Sata disken i og satt inn eventuelle IDE disker i etterkant bare for å være sikker.

Klarte forresten å formatere en helt ny Corsair 4Gb minnepenn i dag når jeg skulle reinstallere XP hos en kunde, formaterte den så grundig at jeg fankern ikke fikk til å bruke den igjen :roll:

Jaja, ang Acer så er de vel ikke de kjappeste på å oppdatere sidene sine med nye modeller? Madamen fikk en bærbar da Vista var HELT nytt, og vi måtte innom FTP-serveren til en portugisisk side for å finne drivere som fungerte til XP når vi nedgraderte (var en smuule nervøs for at jeg hadde formatert og lagt inn Xp litt for kjapt da ja).
 #296472  av sindrejl

acer er MØKKtreige på driverfronten, tragisk.. de er blandt de største i verden faktisk så.. har forresten e-sata på bærbaren, fytti rakkern godt med ekstern disk med litt overføringshastighet! ;)
 #296481  av inzane2012

jeg har ikke hatt noe driver tull med mine disker da, hverken SATA eller IDE disken, begger fra samsung spinpoint serien...

er en annen ting jeg ikke har fått svar av dere enda da:) det med minnet, hvilket minne bør jeg gå for? og er vits i å sette inn 3gb siden 32bit xp ikke støtter mer?
sorry folken, vet jeg maser litt her, men har ikke fulgt med på hardware fronten siden jeg gikk på VKI på skolen og jobbet en del med data, og det begynner å bli en god del år siden nå:) hehe
 #296489  av Larsen

inzane2012 skrev:jeg har ikke hatt noe driver tull med mine disker da, hverken SATA eller IDE disken, begger fra samsung spinpoint serien...

er en annen ting jeg ikke har fått svar av dere enda da:) det med minnet, hvilket minne bør jeg gå for? og er vits i å sette inn 3gb siden 32bit xp ikke støtter mer?
sorry folken, vet jeg maser litt her, men har ikke fulgt med på hardware fronten siden jeg gikk på VKI på skolen og jobbet en del med data, og det begynner å bli en god del år siden nå:) hehe
Er vel liten vits med over 3gb ram til xp ja (med mindre du skal ha xp64)
 #296490  av inzane2012

var det jeg tenkte meg:) med blir ikke noe xp64 på meg nei, orker ikke det styret der, hørt at det er så mye dill med programmer og spill og ditt som ikke er kompatible osv...så jeg holder meg nok til vanlig 32bit:) holder nok til mitt bruk...

men hvilken ram er bra da?? er jo så forbanna mye å velge i... kingston, crucial, crossair osv, samt hastigheten...
 #296491  av Larsen

Velg den høyeste hastigheten som hovedkortet ditt støtter. En får jo også ram som kjører lavere timing en andre (som da vil være kjapper) samt ram som er utstyrt med store kjøleribber. Disse er da beregnet på harcore gamere og overklokkere. Personlig så syns jeg value select serie fra cosair er ganske fin alsidig RAM.
 #296519  av inzane2012

Larsen skrev:Sleng med et anti statisk armbånd så du slipper å få feil på hovedkortet som jeg fikk akkurat :(
jepp, den er med den og:) er nesten en selvfølge å ha med det når en kjøper en helt ny byggepc:P skal ha ett par stk liggende å slenge en plass, men gidder ikke lete etter di, og koster ikke noe for en ny heller så...
 #296538  av ArildM

Om en unngår bruk av ullklær og jorder seg mot feks håndvasken eller annet metallobjekt koblet til jord så går det som regel bra uten antistatisk armbånd også :)
Glemte forresten å si at det er den type ram jeg har i hjemmemaskina, funker bra den :)
 #296554  av inzane2012

ArildM skrev:Om en unngår bruk av ullklær og jorder seg mot feks håndvasken eller annet metallobjekt koblet til jord så går det som regel bra uten antistatisk armbånd også :)
Glemte forresten å si at det er den type ram jeg har i hjemmemaskina, funker bra den :)
kobler bare antistatiske lenka til jordinga i stikk-kontakten jeg:P
 #296556  av sindrejl

inzane2012 skrev:
ArildM skrev:Om en unngår bruk av ullklær og jorder seg mot feks håndvasken eller annet metallobjekt koblet til jord så går det som regel bra uten antistatisk armbånd også :)
kobler bare antistatiske lenka til jordinga i stikk-kontakten jeg:P
ja god ide! :lol: gjerne rett i de to hullene ;)
Sist redigert av sindrejl den 23 jul 2008 16:55, redigert 1 gang totalt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7