Da har jeg forska litt på tikking fra motor etter overhaling. Var ingen som kunne gi et konkret svar på hva det var, noen nevnte ventiltikk andre dysetikk. Prata med flere om dette og noen nevnte at den ene kammen måtte strammes på en måte men ingen visste hvordan eller hvorfor....
Så jeg gikk lei tikke lyden og satte igang, tok av ventildekselet satte motor i øvre dødpunkt, sjekka merking på kammene mot veiva, tok innsugskammen ut av toppen og titta litt nærmere på den.
drevet er to delt og den ytteste delen(den tynne) var låst fast til kammen med en segering, ble mere nysgjerrig og tok av den og nappa av drevet(bare den tynne) og så en FJÆR forma som en "hestesko" som da blir spennt opp når man vrir det yttre drevet(den tynne)ca en tann fra hvilepunkt(det er det området da fjæra ikke er spennt opp og du vil få tikke lydd) med klokka. lås den fast med en m6 skrue i det hullet jeg har merka(se bilde).
Monter sammen og voila
