TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blinklysolje

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #311272  av IWSTi
 
Daniel HS skrev:Har en bekjent som prøvd den, avskiltet på stedet pga den blinket for fort!?! Så han må skaffe Tüv papirer før han skal på BT... Syke greier...
Høres merkelig ut, han selger sa til meg at det var med TØV papirer. Er ikke det like bra da? Var nå ikke så galen pris på castrol oljen da, 2.50 pr meter. Men er kanskje en grunn til det da :wink:
Til sammelingning så kostet Quaker state SBS og Mobile 1 2009/2010 titanium blink opp i nesten 6kr pr meter :roll:
 #311281  av Daniel HS
 
IWSTi skrev:
Daniel HS skrev:Har en bekjent som prøvd den, avskiltet på stedet pga den blinket for fort!?! Så han må skaffe Tüv papirer før han skal på BT... Syke greier...
Høres merkelig ut, han selger sa til meg at det var med TØV papirer. Er ikke det like bra da? Var nå ikke så galen pris på castrol oljen da, 2.50 pr meter. Men er kanskje en grunn til det da :wink:
Til sammelingning så kostet Quaker state SBS og Mobile 1 2009/2010 titanium blink opp i nesten 6kr pr meter :roll:
Tror det har mye med rabatter og bekjentskapheter det der med prisene...

TØV? Mulig det var de han trengte da, han hadde de ihvertfall ikke, kan ha med at han kjøpte det av en mann i en mørk bakgate en fuktig natt til en mandag... :?
 #366578  av Supramk3turbo
 
Åh, nå har blinklyset begynt å tikke igjen...Noen tips hadde hjulpet meg masse.

På forhånd takk..tikk takk :D
 #366586  av mr2storbrua
 
Supramk3turbo skrev:Åh, nå har blinklyset begynt å tikke igjen...Noen tips hadde hjulpet meg masse.

På forhånd takk..tikk takk :D
Prøv å si takk hver gang blinklyset tikker, dette kommer nemlig ofte av at blinklyset føler seg forbigått og ikke får all den æren og takknemlighet som det fortjener. Sett opp ett inboard cam med mikrofon i bilen og ta en kjøretur på ca 10. min der du bruker blinklyset mye, og sier takk hver gang det tikker. Deretter legger du det ut på youtube og legger ved en link her i tråden, også viser du det frem til alle blinklysa etterpå. Da skal du se blinklyset blir fornøyd igjen :wink:

Hvis ikke dette hjelper kan du prøve å shimse om blinklyskammene. Ville også sett på blinklysfjærene, da disse også blir litt slappe etter ca 100 000 blink. Litt tykkere blinklysolje kan brukes som en midlertidig løsning, men dersom du ikke gjør mer enn dette kan du ende opp med å måtte bytte hele blinklyset, og dette er en verkstedregning som du helst vil unngå!
 #366591  av inzane2012
 
ett anna tips er jo at når blinklyset begynner å "dra på åra" så blir det jo sliten av all denna blinkinga, så litt vektreduksjon kan og vere med på lette jobbinga til blinklyset, litt carbon deler her og der gjør ofte susen, og når det endelig blir på tide å pensjonere blinklysa og erstatte di med en ungfole vil di leve dobbelt så lenge etterpå :)
 #366592  av Noxan8
 
prøv med en sparyboks med amboltklang, bare et lite tynt lag er nok, funket på min bil iaff, sleit med "dobbel tikk enkel takking" ganske slitsomt for den blåe overledninga. skulle tro det skulle virke for din del også :)
 #366623  av Supramk3turbo
 
Dobbel tikk og enkel takk ja :lol: Glad jeg ikke sliter med det :D
 #366631  av MR2i
 
Blinklysolje ja.. må bare fortelle om en jeg jobber med nå om dagen som tidligere jobbet på en bensinstasjon. Det var ei dame innom og skulle ha en H4 pære, iogmed blend hadde røket. Da spurte han på spøk om det var høyre eller venstre pære som hadde røket.. dama gikk jammen ut og sjekket.. :D
 #366635  av predator
 
MR2i skrev:Blinklysolje ja.. må bare fortelle om en jeg jobber med nå om dagen som tidligere jobbet på en bensinstasjon. Det var ei dame innom og skulle ha en H4 pære, iogmed blend hadde røket. Da spurte han på spøk om det var høyre eller venstre pære som hadde røket.. dama gikk jammen ut og sjekket.. :D
Har opplevd nesten lignende, bare hakket værre.
Jeg hadde en Ascona B med 2.4 , og dro inn på en lokale esso stasjonen å skulle kjøpe ny stift til
fordeleren.
Jeg gikk inn, sa jeg skulle ha en ny stift til opelen, å jenta som sto der, snudde seg mot den andre kollegaen å spurte : "Johan" hvor la du stiftemaskina sist du brukte den.. :roll:

Noen hører hjemme bak kassa til H&M :lol:
 #366645  av ArildM
 
:lol: Hører Corolla KE25en min skulle ha hatt litt blinklysolje, dæven den plages vi mye med før vi fant ut hvordan blinklysene skulle kobles. Var faktisk blå overledning på den, bare litt for mye overledning og litt lite jord :lol:

Var morsomt når blinklyset til venstre bare virket når en var midt inne i en sving mot venstre i høy fart slik at bilen fikk over 5% halling mot høyre for å skape en bisarr blinklyskontakt, men skjønner jo nå at det var pga lite blinklysolje :lol:
 #366665  av chris
 
Jeg har opplevd at feil blinklysolje fort gir problemer med øvre mellomkardang. Er det flere som har erfart dette?
 #366667  av MR2i
 
Jeg mener nå bestemt at jeg har sagt MINST 200 milliarder ganger at dere overdriver :D
 #366669  av Supramk3turbo
 
chris skrev:Jeg har opplevd at feil blinklysolje fort gir problemer med øvre mellomkardang. Er det flere som har erfart dette?
Kommer jo ann på bil å merke, men mener å ha hørt at det er øvre fustasje opphengs forkoblinga mellom mellomkardangen og den varme skruen som blir slarkete å lager lyd ved bruk av feil olje...;)
 #366670  av Mr_Storbrua
 
MR2i skrev:Jeg mener nå bestemt at jeg har sagt MINST 200 milliarder ganger at dere overdriver :D
*liker*
 #366672  av ke25-toyoglide
 
Dette må være den mest tåpelige diskusjonen eg har sett.
Alt dette er selvfølgelig bare tull, siden, blinklys ikkje treng olje eller vedlikehold her i Norge siden ingen NOENSINNE bruker det. :evil: :roll:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 10