TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• MR2 som daily driver?

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #309787  av inzane2012

var vel i REV 3 at bilens lister var lakkert i samme farge som bilen, for min 93 mod har det heller ikke...
og hvite blinkere var vel orginalt på di siste revisjonene, rev 3 mod kom og med en onepice vinge samt ny motor med 174kh, alle senere modeller hadde vel bare mindre kosmetiske endringer...
og en ekte rev 2 mod har og shortshift orginalt, bare ei lita girkule som stikker opp :)
 #309803  av ReWrite

Ja da leter jeg fortsatt :)

Hadde den fra Porsgrunn vært en ekte 92er så hadde den vært helt perfekt.

Kilometerstand behøver vel ikke og være så viktig, for slik jeg skjønner det så er det veldig slitesterke motorer? Blir bare litt høyere oljeforbruk med årene..?
 #309817  av inzane2012

ReWrite skrev:Ja da leter jeg fortsatt :)

Hadde den fra Porsgrunn vært en ekte 92er så hadde den vært helt perfekt.

Kilometerstand behøver vel ikke og være så viktig, for slik jeg skjønner det så er det veldig slitesterke motorer? Blir bare litt høyere oljeforbruk med årene..?
den er jo en ekte 92 modell sikkert, men den er ikke en rev2 :) men er nok mange her inne som har kjørt både med airbag og abs osv og uten, som sier at rev1 er en like god bil som rev2, eneste er jo om du VIL ha airbag og abs, rev1 skal jo gi en litt mer sportslig følelse, men jeg personlig tror ikke den er så stor :)

og ang oljeforbruket så kommer det vel mest ann på hvordan bilen har blitt kjørt tidligere, om den har blitt kjørt hardt og mye på bane er den nok slitt mer med mindre den har blitt godt tatt vare på etterpå og holdt skikkelig med service osv, men kan jo og risikere å finne en som er i perfekt stand utseende messig og interiørmessig, men som er helt daukjørt :)

så det gjelder å finne den du liker best, ta den med på en skikkelig prøvetur med en kompis eller noe sånt, gå over bilen skikkelig og grundig og ta den med på en NAF test for å finne ut om det er noen skjulte trussler, og er den i tipp topp stand, så tror jeg ikke det vil vere noen problem uansett om det er rev1 eller rev2 du velger

men du må ikke glømme at mkII har ett par rimelig vanlige problem som at t-taket kan lekke litt i mye regn og vist du spyler den med høytrykks spyler og bobler i lakken på bakvinga, er og noen her som har hatt litt problem med kondensering i bakasjerommet, jeg har vertfall hatt en del problemer med det, men tok ut trekket baki der, drenerte ut vannet og tørka opp så godt jeg kunne, og etter det har det ikke vert noe særlig problem, blir jo fort godt og varmt baki der pga motoren, og at mkII har ei ganske stor potte som ligger rett under som og avgir en del varme...
 #309819  av inzane2012

fant ett par bra alternativ til deg her:

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1982017 95mod

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1942205 96mod

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=2037297 93mod, understells behandlet for ett år siden og var vistnok konstantert null rust, og ikke minst er den gul og kul, jeg er veldig svak for gulfarge på mr2 og syns mr2'en ser myyyye bedre ut i gult :) pluss at den hadde orginal felgene som ikke er så dumt å ta vare på :)

http://www.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=1830342 95mod, denne her ser ut som du burde ta en nermere titt på, bra utfyllende salgstekst med mye info om bilen og motoren, bra bilder av bilen og den ser bra ut i lakken, men den har ikke skinn interiør da...

så der har du vertfall noen gode alternativ du kan se på:)
 #309821  av Sven

Ville holdt meg unna T.G Bil. Har ikke noe personlig erfaring derfra men det er vel noen her på forumet som ikke er helt førnøyd.
Gjør et søk før du bestemmer deg ihvertfall. Syns også de overpriser bilene sine en del.
 #309827  av inzane2012

Sven skrev:Ville holdt meg unna T.G Bil. Har ikke noe personlig erfaring derfra men det er vel noen her på forumet som ikke er helt førnøyd.
Gjør et søk før du bestemmer deg ihvertfall. Syns også de overpriser bilene sine en del.
nå glømte du og si at det og er en god del her inne som har ganske gode erfaringer med T.G. bil og da!
og om dem er overprisa eller ikke kommer vel mest ann på standen på bilene syns nå jeg da...
 #309828  av Sven

Det kan stemme, men ikke som jeg har fått med meg. Kan jo hende de har skjerpa seg etter en del pes og dårlig omtale også da.
Ang pris så var vel kanskje ikke disse veldig overpriset. Men syns de har vært veldig dyre i mange tilfeller tidligere, uansett stand.
 #309829  av hmsilset

Sven skrev:Det kan stemme, men ikke som jeg har fått med meg. Kan jo hende de har skjerpa seg etter en del pes og dårlig omtale også da.
Ang pris så var vel kanskje ikke disse veldig overpriset. Men syns de har vært veldig dyre i mange tilfeller tidligere, uansett stand.
Vet det er e del som har kjøpt dårlige biler der.En evig diskusjon dette :D Jeg har både kjøpt og solgt mr2 til tg bil og vært kjempefornøyd med begge deler.De er veldig greie,og litt smarte :P Ta en tilstandsrapport uansett hvor du kjøper og få garantert at den ikke bruker mere enn 1 dl olje pr 100 mil.Tar du en naf test innen garantien er ute er du sikret ett godt kjøp.
 #309838  av inzane2012

Sven skrev:Det kan stemme, men ikke som jeg har fått med meg. Kan jo hende de har skjerpa seg etter en del pes og dårlig omtale også da.
er som hmsilset skriver at emnet med TG er en evigvarende diskusjon om hvor vidt det er lurt å kjøpe av TG, men fakta er vel at du løper en risk uansett hvem du kjøper av så lenge det gjelder bruktbil, og spes når di begynner å nærme seg 16-18 år gamle biler, og mr2 er jo en bil som er skapt for kjøreglede og sportslighet, så en god del av bilene blir kjørt deretter, og så lenge du går skikkelig over bilen selv og tar med en kompis med peiling, og går nøye over det som står i kontrakten, tar en NAF Test rimelig kjapt, så har du gode premisser for å få hevet kjøpet eller kreve at TG skal utbredre eventuelle feil som måtte oppstå som ikke står i kontrakten, som at motoren kanskje bruker mer olje enn det dem oppgir i kontrakten.

så så lenge kjøper tar alle skikkelige forhåndsregler så tviler jeg på at TG er verre enn noen andre der ute...
 #309842  av Sven

Kan godt stemme det. Ville bare advare mot de siden jeg ikke før nå har hørt noe som helst positivt om de.
Før nå selv om det ikke var noe konkret. Jeg bare mener at hvis et firma har fått såpass mye negativ omtale som T.G så hjelper det ikke om det er mange som er fornøyd syns jeg. Er jo alltid noen som er "heldig" for å sette det på spissen. Ville uansett holdt meg unna.
 #309845  av Supramk3turbo

T.G er en luring.
 #309846  av hmsilset

Sven skrev:Kan godt stemme det. Ville bare advare mot de siden jeg ikke før nå har hørt noe som helst positivt om de.
Før nå selv om det ikke var noe konkret. Jeg bare mener at hvis et firma har fått såpass mye negativ omtale som T.G så hjelper det ikke om det er mange som er fornøyd syns jeg. Er jo alltid noen som er "heldig" for å sette det på spissen. Ville uansett holdt meg unna.
Det er en del tullinger som ikke kan å handle bil som har kjøpt der i mange tilfeller jeg har hørt negativt :? Ikke har de tatt tilstandsrapport før kjøp, eller sjekka oljeforbruket innen 3 mnd. Ofte er det tilfeller TG bil ikke vet om selv når bilen kommer til landet,som litt dårlig lakk,en gåen dørhengsle eller smårust f.eks. Vi kan ikke henge ut en bedrift her inne enten det er TG-bil eller andre når de som klager over dem uansett hadde gjort ett dårlig kjøp, nesten uansett selger.Det er gamle biler, og dem som importerer de kan ikke vite om alle feila altid.Når jeg som faktisk har handlet og solgt bil bil med dem har fått feilfrie biler(har bil derfra nå også,men den var kjøpt av forrige eier) sier de er til å stole på, ja så er de det. Vel,da har jeg sagt mitt :D
 #309849  av Sven

Som sagt tidligere, ville bare informere at de ikke har et veldig bra rykte etter hva jeg vet. Hadde satt pris på å bli advart selv.
 #309870  av inzane2012

helt greit det sven, men bør vere litt forsiktig med så sterke uttalelser, dårlige rykter sprees jo mye fortere en gode rykter, helt greit å komme med en advarsel, men bør ikke svartmale helt, jeg personlig syns begge bilene fra TG ser ganske så interessante ut, og kunne godt tenkt meg 96modellen, og hadde ikke hatt noe betenkningstid med å tatt kontakt med TG uansett hva folk her inne måtte syns, er helt supert å høre andres meninger om ting, for sånt kan vere veldig greit å ha med seg når en skal kjøpe noe, kan hjelpe en men å ikke kjøpe katta i sekken, men så mener jeg og at en må nesten finne det ut sjøl om ryktene stemmer, i dette tilfellet om det er lurt å kjøpe av TG, da er det bare en ting å gjøre, ta med seg alt en ha hørt, holde seg saklig, og ta en tur innom dem, prøve en bil, gå grundig over den, osv osv osv
 #309882  av Sven

Har vel ikke kommet med noen veldig sterke uttalelser, har jeg det? Svartmale helt???
Virker som om noen tar dette personlig...

Foreslår at vi kommer tilbake til topic jeg, Jeg har fått sagt det jeg ville si.

Anyway, MR2 funker bra som bruksbil :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8