Spora litt av fra den kjedelige slipejobbinga på starleten her om dagen og gikk på en liten forskningsøkt nr2 ang høydejustering av denne.

Gamblet litt på at noen universale fjører kunne brukes bak, og kjøpte med 2stk 225lbs (4kg/mm i følge egen omregning) i en bestilling fra summit med noe deler til starletens oljesystem. Disse fjørene er littegranne bredere utvendig diameter enn de orginale, men ikke værre enn at ryktene sier det kan gå.
2stk nye "Eibach race springs", 5" diameter, 11" lengde, 225lbs vs, orginale fjører:
DSC00719.JPG (203.65 kiB) Vist 7338 ganger
...og når jeg først var igang banna jeg meg en liten F@£N på at jeg SKULLE finne noe jeg kunne bruke, så leita frem det jeg hadde som stemte ca på diameteren
DSC00720.JPG (195.44 kiB) Vist 7338 ganger
DSC00721.JPG (214.61 kiB) Vist 7338 ganger
Har prøvd alle på, og høydemessig var nok de svarte kappa sw20 bakfjørene mest perfekt. Samtidig er jeg generelt ikke glad i kappa fjører så blir nok Eibach fjørene som får stå på i denne omgangen. Demperene jeg har bak på Kp61'en nå passa perfekt på lengda sammen med de fjørene også, så da handler jeg med bare 2 til av de og vips så er høyda bak justert for denne gangen. Av rein nyskjerrighet og for å ha utgangspunkt i hva jeg skal velge fremme slengte jeg på fjørbeina fra AE86'en med TRD fjørene jeg hadde på den også. Det blei aaaalt for høyt for celica, men da vet jeg det og har et utgangspunkt ihvertfall

-------------------------------------
'72 Celica (RA21/TA22)
Solskinnscruiseren
'94 MR2 Turbo (SW20)
Lillegul
'87 Corolla bane/leke prosjekt (AE86)
Hachi'n
'83 Starlet (KP61)
Sølvpilen
'90 Starlet arbeids/vinter go-cart (EP81)
'83 Starlet delebil/impulskjøp (KP61)
'73 Datsun 240Z