Side 4 av 7
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 16:19
av JsrMr2
oki da er det sikkert bare til å glemme vist det er blitt prøvd før.. er jævli iriterende at det skulle være så vanskeligt med en mr 2 og ikke med en bmw.. men men det står turbo i vognkortet så det skal vel mye til at di finner ut at det er høyer ytelse i bilen..
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 17:04
av inzane2012
JsrMr2 skrev:oki da er det sikkert bare til å glemme vist det er blitt prøvd før.. er jævli iriterende at det skulle være så vanskeligt med en mr 2 og ikke med en bmw.. men men det står turbo i vognkortet så det skal vel mye til at di finner ut at det er høyer ytelse i bilen..
vist det allerede står trubo i vognkort så er mye av stresset gjort

men ville gått forsiktig frem hos bt uansett

forhør deg godt med dem, spør hva dem vil ha av papir og hele pakka, og be om at du får en grei saksbehandler
og ja, er JÆVLIG irriterende at det er mye lettere å få godkjent cosworth ombygging, m3/5 ombygging, osv osv, mens vi som har mr2, der alt av bremser og understell er helt likt mellom turbo og gti må slite så jævlig...
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 17:18
av JsrMr2
ja var det eg og mente at når bilen er orginal turbo så er mye av stresse borte men viste ikke at Mr2 er så vanskeligt å få godkjennt med høynet effekt.. men men er en første gang for alt

er greit med sånne forum sånn sett så slipper man å gå i noen feller hos bt

Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 17:33
av marlboro1310
hadde inntrykk av at dette var en GTi med turbomotor i

Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 17:39
av JsrMr2
nei er en orginal mr2 turbo.. nei en ombygg bil hadde eg ikke betalt så mye for

Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 17:52
av marlboro1310
står det oppført mange kw i vognkortet ditt??
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 18:13
av inzane2012
JsrMr2 skrev:ja var det eg og mente at når bilen er orginal turbo så er mye av stresse borte men viste ikke at Mr2 er så vanskeligt å få godkjennt med høynet effekt.. men men er en første gang for alt
er greit med sånne forum sånn sett så slipper man å gå i noen feller hos bt 
tror nok det meste av problema med nettopp denne mr2'en kommer av at den ikke ble solgt ny i norge

mener å ha lest en plass at når denne kom i 1990 så hadde Toyota Norge regnet ut at den ville kostet ca 400-500k kr ny, og fant ut at den ikke ville ha ett så stort marked her, så dem droppet å ta den inn
men står MASSE om godkjenning av av bilen her på forumet og masse annet som kan hjelpe deg

så er bare å reise til bt og forhøre deg med dem, ver veldig ydmyk så hjelper det nok, men må for all del ikke ta noe forgitt hva andre har fått til med sine biler når det kommer til mr2

Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 18:58
av JsrMr2
mener det står ca 170kw vist ikke eg tar helt feil.. ja har hørt det at man bør vere ganske ydmyk med dem ja

pleier som regel å komme lengs med det en å være små frekk

men skulle det ikke vere muligt å få papirer hos toyota vist man vil bygge om fra gti til turbo? ikke at det er ett problem for meg men bare tenker høyt.. vet bmw gjore det til 1996 men da gikk det opp et lys for di at noen som bygget om tjente stort på det

Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 20:07
av inzane2012
JsrMr2 skrev:mener det står ca 170kw vist ikke eg tar helt feil.. ja har hørt det at man bør vere ganske ydmyk med dem ja
pleier som regel å komme lengs med det en å være små frekk
men skulle det ikke vere muligt å få papirer hos toyota vist man vil bygge om fra gti til turbo? ikke at det er ett problem for meg men bare tenker høyt.. vet bmw gjore det til 1996 men da gikk det opp et lys for di at noen som bygget om tjente stort på det 
toyota har vel vert ganske kjipe med å gi ut papirer ja...
det eneste man egentlig trenger er dokumentasjon på at bremser og understell er likt, og da kan du jo bare finne frem delnr på di delene til bremser og understell, samt dokumentasjon på motor og at det er gjort forsvarlig, på verksted e.l...
Virker nesten som det er fritt frem for å bygge om sierra/escort, bmw'er, audier og amerikanera, mens vår lille toyota, nei den får vi faen ikke bygge om...
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 20:12
av JsrMr2
ja det var JÆVLIG irriterende da. men vi må vell bare finne oss i det..noen av oss skulle søkt om høy stilling hos bt og endret litt på politiken deres

Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 20:19
av marlboro1310
JsrMr2 skrev:ja det var JÆVLIG irriterende da. men vi må vell bare finne oss i det..noen av oss skulle søkt om høy stilling hos bt og endret litt på politiken deres 
bra forslag forsåvidt, men de sitter neppe på matrommet og pønsker ut ting å plage oss bilentusiaster med, det er det høyere maktmiddel som tar seg av...
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:30 mai 2009 21:22
av JsrMr2
bra forslag forsåvidt, men de sitter neppe på matrommet og pønsker ut ting å plage oss bilentusiaster med, det er det høyere maktmiddel som tar seg av...[/quote]
hehe er klar over det

Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:02 jun 2009 10:20
av James
Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:02 jun 2009 12:30
av JsrMr2
hehe stemmer det du har vært en tur av vei der

er veldigt variert va den greier til bergen skiltet alt fra 150-180 men da dra vi han bare til 3000rpm på 1gir så det går lang tid å få trykk på andre for clutchen er orginal og litt utslitt så er vanskeligt å gire fort.. den sto sinter på den før men det går jo ikke ant til å kjøre med..

Re: Mr2 Turbo på finn.no
Legg innLagt inn:02 jun 2009 13:11
av James