TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Prising av JDM Supra MKIV med SKILTER

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #340208  av SupraN/A

Sattan for en gjeng med sytpikker...unnskyld uttrykket.
Alle dere som sitter å disser JDM enten det er pga av pris eller at rattet sitter på feil side må vennligst bare klappe att.
Send heller pm til hverandre slik at vi som er litt realistiske kan han et normalt forum å lese på.

Å det gjentar gang på gang at noen som måtte tjene litt ekstra skal sitte å skryte av hva de har råd til eller at du er en idiot om du er villig til å betale 340k for en JDM Supra.....Fuck Off bigtime kos dere med de jævla US pingle bilene deres..om jeg ser en US Supra som er det minste modda så vet jeg hvem jeg kommer til å ringe.

Good luck Stiansen:)
 #340210  av aneriks

diskusjonen er i grunn litt teit for dere som argumentere for at jdm bilene burde være forbudt etc, dere bruker høyre styring som argument, hva da med Uk modellene?? de er også høyrestyrt og de får man godkjent, hører ingen si noe om dem? fordi de er dyrere! er kun dere med us/euro modellene som har noe i mot de høyrestyrte fordi de ødelegger markedet og prisene på deres biler og dere finner ut at dere har betalt alt for mye for og sitte på venstre siden ;)

selv hadde jeg aldri vært i tvil, såklart det er bedre og sitte på venstresiden, men prisen tatt i betraktning, så er jdm biler det beste valget, uansett om man har råd eller ikke :)
 #340245  av bjornalf

Nikko Supra skrev:Mye svakt ute å går her nu..en pen supra tt er fet uansett om det er rhd eller lhd.
Men alle vet jo at rhd veier mindre 8)
dessuten så er dama di pen :)
 #340255  av 300zx-tt

Men nok om det.......Supra er en j... fet bil,ingen tvil om det.Og smaken er som baken,så forskjellige meninger
vil vi alltid ha.Det som er synd er att det i det hele tatt er attraktivt å ta inn US,JDM og UK biler....
Og det er det Norske avgifter som har skylden for,herregud for noen Nisser vi er som godtar dette.
hadde folk stått sammen og ikke kjøpt en eneste ny bil,tvingt avgiftene ned.....hadde skjedd i Frankrike f.eks....
der godtar man ikke slikt fra regjeringen sin side...ref.bladet Bilsport....
 #340258  av FS-Styling.no

Roro
 #340262  av 300zx-tt

Roro.....ror ikke noen plasser jeg,hvis du ser etter så står jeg på det jeg har sagt hele tiden,att
høyrestyrte biler som ikke finnes i venstrestyrt utgave ikke burde kunne regges i Norge.

Hva skulle jeg ro for liksom.....er vel lov å ha den meningen,men fortsatt syntes Supra er fet bil.
 #340381  av GtFreak

GtFreak skrev:JDM supra er null problem å kjøre ja, eneste forskjellen er at du føler deg litt tryggere på andre siden :D
Det jeg mente var at eneste forskjellen varat du føler deg tryggere på høyre siden, med tanke på frontkolisjon med motgående traffik;D vedder på at de fleste som klager på høyrestyrte biler aldri har prøvd det engang.
 #346726  av mr.ourom

JDM supra er ikkeno problem det. Forskjellen er at en eurobil er typegodkjent dermed kan den bygges om ,bytte felger,senkes etc, og bli godkjent. Det er jo igrunn største fordelen med en eurobil og derfor prisforskjellen. Kjøre en jdm er greit. Blir fort vant til og sitte på andre siden. Markedet og hva du kan få importert bilen inn for til norge bestemmer prisen sånn er det bare.Den som synes prisen er stiv har vel aldri eid eller kjørt en supra.Tror ikke det finnes en annen bil som er så pålitelig og samtidig så rå til prisen du betaler.Sammenligne med en nyere bil eller en helt annen bil er jo helt latterlig og helt utenfor det som gjelder.
 #346741  av Stiansen

Akkurat, der dukka det opp en som har hatt begge deler, og like åpen for begge.

Det å sammenligne med en ny bil. Ja, du får deg en Suzuki SUV, Avensis og Passat splitter ny til ca den prisen, men dette er langt fra sammenlignbart med en Supra! Om man skal ha en bil som er like pålitelig og tilsvarende effekt osv så må man vel opp på en NY Bmw m3, de koster langt over en million.

Og som Are sier, har du prøvd en Supra så er du solgt.. Enkelt og greit.
 #346806  av Ã¸.f

Vi alle har meninger,så her kommer min :)
Jeg ville ikke betalt 450k for en eurospec i god stand,og heller ikke 300k for en jspec.
Jeg syns også at supra er "oppbrukt", og desverre ikke det det en gang var :roll:
Dette er en av grunnene til at jeg heller modder litt på en 300zx z32,som jeg syns holder en mer vettug pris(200k).
Sammenligner ikke disse to, men bare hva man får for kronene,sier seg jo selv at supraen er noe bedre eksteriørt/interiørt/mekanisk. Men det er ikke verdt det dobbelte :roll:
 #346825  av Tevosupra

mr.ourom skrev:JDM supra er ikkeno problem det. Forskjellen er at en eurobil er typegodkjent dermed kan den bygges om ,bytte felger,senkes etc, og bli godkjent. Det er jo igrunn største fordelen med en eurobil og derfor prisforskjellen. Kjøre en jdm er greit. Blir fort vant til og sitte på andre siden. Markedet og hva du kan få importert bilen inn for til norge bestemmer prisen sånn er det bare.Den som synes prisen er stiv har vel aldri eid eller kjørt en supra.Tror ikke det finnes en annen bil som er så pålitelig og samtidig så rå til prisen du betaler.Sammenligne med en nyere bil eller en helt annen bil er jo helt latterlig og helt utenfor det som gjelder.

HELT ENING!
 #346863  av mr.ourom

Supra er en bil som er meget enkel å skru på og er vel den bilen som gir mest hester enklest pr.kroner
Klarer lett å bygge en supra med 600hk og 100 prosent holdbar for 100000kr pluss bil hvis du tar utgangspunkt i en original bil.
Turbokit,intercooler,ecu,clutch,bensinpumper,2-3 dager jobb så er den klar.Dette går tvilsomt med en annen bil.
Supra har også et tidløst design som apellerer til mange i forhold til lignende "konkurrenter". 450000kr for en euro supra syns jeg ikke er dyrt hvis den er i god stand.
For en bra f.eks BMW M3 e46 må du gi minst 550 for et bra eksemplar. Hadde det vært euro utgaver av skyline så hadde nok de vært like dyre som supra.
Men fortsatt. Nytter ikke å diskutere smak og behag.
 #346865  av toysupra

Trur jeg må legge ut supra for 600000,- på autodb, så dere har noe og prate om i tråden. merkelig at supra i god stand er dyr i Sveits, Tyskland og ikke minst Norge. Det er sikkert noen som finner det sykt at NSX også er en dyr gammel bil. De vosker ikke på tre disse bilen og billigere de blir jo færre blir det side flere ..... får muligheten til og kjøpe de å krasje de.