TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• flemming's border mr2

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #358725  av predator

trd2000gt skrev:Skal ha ny eksos på bilen, og har tittet på anlegget til rogue motorsport, men det er til mr2 turbo.
Noen som veit om det går å ha turboeksos på en N/A ?
Skulle betille det selv til min bil, men de sender ikke så store pakker til norge. :roll:
 #358912  av inzane2012

turbo eksosen vil neppe passe direkte over på en GTi nei, blir vel en del kutting og sveising for å få røra til gå der di skal... tenkte på samme tanken selv når jeg hadde kjøpt min bil for 4 år siden :) men du får vertfall ett par "turbo-style" eksoser til GTi'n... og nei, rogue er nok ikke hjelp i å kjøpe eksos fra :( di sa det samme til meg, noe som er jævlig kjedelig for jeg har hatt lyst på det blueflame anlegget med 3.5" stusser...
 #359176  av trd2000gt

Jaja, jeg har bestillt et annet som er ganske anstendig :p
fra megan racing
catback system i polert rustfritt stål med 2x 5" lyddempere med 4,5" stusser, er ganske gromt.
 #359179  av inzane2012

trd2000gt skrev:Jaja, jeg har bestillt et annet som er ganske anstendig :p
fra megan racing
catback system i polert rustfritt stål med 2x 5" lyddempere med 4,5" stusser, er ganske gromt.
dette her http://www.bsbildeler.no/butikk/visbild ... 207031.jpg ??

du får huske å si ifra om hvordan det passet og ikke minst lyden :) men tenker meg at 4.5" stusser kanskje blir litt for svært, samt at 5" lyddemper kanskje blir litt for lite så det blir mer bråk enn go'lyd ;)
 #359416  av trd2000gt

inzane2012 skrev:
trd2000gt skrev:Jaja, jeg har bestillt et annet som er ganske anstendig :p
fra megan racing
dette her http://www.bsbildeler.no/butikk/visbild ... 207031.jpg ??

du får huske å si ifra om hvordan det passet og ikke minst lyden :) men tenker meg at 4.5" stusser kanskje blir litt for svært, samt at 5" lyddemper kanskje blir litt for lite så det blir mer bråk enn go'lyd ;)
har hørt det på youtube, hørtes ikke så værst ut ! :D
 #359532  av inzane2012

var det denne her ??

isåfall tror jeg den blir litt for bråkete for min smak ;) skal trossalt holde ut på litt langkjøring og ;)

PS: her er en liten snutt av blueflame eksosen på GTi'en den høre mer ut som jeg er ute etter ;)
 #359557  av trd2000gt

inzane2012 skrev:var det denne her ??

isåfall tror jeg den blir litt for bråkete for min smak ;) skal trossalt holde ut på litt langkjøring og ;)

PS: her er en liten snutt av blueflame eksosen på GTi'en den høre mer ut som jeg er ute etter ;)
fy fane for en lyd det var i det blueflame anlegget!!
men syns pottene er litt sturslige etter min smak :p
 #359638  av inzane2012

stusselige og stusselige, di skal nå vere 3.5" enderør på det, og det er bare 1 tomme mindre en megan anlegget :)
og 1.5 større enn orginalt, så det burde holde ;)
 #359641  av john_e

Blueflameanlegget ser og høres ganske greit ut, men jeg tror megan anlegget blir råest på denne bilen :)
 #359655  av inzane2012

john_e skrev:Blueflameanlegget ser og høres ganske greit ut, men jeg tror megan anlegget blir råest på denne bilen :)
at det blir rått er det ingen tvil om :) men tror jeg vertfall hadde blitt fort lei av lyd nivået på litt lengre kjøreturer, kan vel sikkert isolere bagasjerommet litt bedre med dynamat e.l, men kommer vel uansett på hva en ønsker ;)

må uansett få høre lyden av bilen når den er i fart, for lyden når en bare står å ruser sånn er jo ikke lik den du får når du kjører ;)
 #359658  av john_e

inzane2012 skrev:
john_e skrev:Blueflameanlegget ser og høres ganske greit ut, men jeg tror megan anlegget blir råest på denne bilen :)
at det blir rått er det ingen tvil om :) men tror jeg vertfall hadde blitt fort lei av lyd nivået på litt lengre kjøreturer, kan vel sikkert isolere bagasjerommet litt bedre med dynamat e.l, men kommer vel uansett på hva en ønsker ;)

må uansett få høre lyden av bilen når den er i fart, for lyden når en bare står å ruser sånn er jo ikke lik den du får når du kjører ;)
Er sant det med opptak i fart, lyden på den filmen er vel også litt dårlig kvalitet, er alt for dominerende bass høres det ut som :) Lydisolering av bagasjerommet vil jo dempe det noe om ønskelig også :)
 #359838  av trd2000gt

Jeg vil ha mye lyd, av den enkle grunn at motordur er den beste musikken på denne jord :D

Er imun mot motorstøy, etter å ha konkurrert aktivt i gokart i 5 år vil detta bare bli barnemat sammenlignet med en hel helg med hundrevis av karter som skriker seg rundt banen fra morra til kveld på 15-19,000 rpm.

Blueflame anlegget var ikke sturslig sånn sett, men ikke like massivt som megan. Tror megan anlegget vil passe bedre til border bakfangerenfangeren, den er jo ganske åpen i midten.
Håper det blir like fett som det ser/høres ut:D
 #359841  av inzane2012

hva er det dem sier; "noen liker dattra, mens noen liker mora?" det passer vel bra her, blueflame er altså dattra om ingen tok den ;) ... nei blueflame ser nok kanskje litt stusselig ut til sammenligning med megan anlegget, og det hadde vert ganske artig å prøvd det ut ja :) er vertfall lettere å få tak i det her i norge enn BF sitt... har vert inne på BF sine hjemme sider å sjekka ut om di har noen leverandører i norge, og det er bare en butikk som selger det, ei sjappe i bergen som kun har deler til nazi-sleder, men sikkert mulig å høre om di kan bestille til mr2'n da... men gleder meg på dine vegne til du får anlegget, det ser vertfall brutalt nok ut :)

PS: karting er drit gøy, prøvde det for første gang i sverige i mai i år, men er for tjukk og tung til å kunne nyte det fullt ut da di setene var akkurat for smale til at jeg fikk pressa ræva skikkelig nedi, samt at jeg var alt for lang så jeg satt nesten med knea under haka... hadde ikke litt sjangse mot resten av gjengen, merket di FÅ gangene jeg blei forbi kjørt etter 40min med kjøring at folka berre seeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeig forbi meg uten at jeg kunne gjøre noe ;)
 #359872  av Espen.R

jeg har megan anlegget på min mr2.

er hvertfall mer enn nok lyd.
og ser heeelt værst ut. rumpa er helt rå!
kan slenge ut bilde iløpet av dagen om du vil.
 #360032  av trd2000gt

Espen.R skrev:jeg har megan anlegget på min mr2.

er hvertfall mer enn nok lyd.
og ser heeelt værst ut. rumpa er helt rå!
kan slenge ut bilde iløpet av dagen om du vil.
gjerne det! :)
har aldri sett noe ordentlig bilde av det på en bil, siden det er relativt sjeldent :p
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 16