TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• AD92`s candyred sw20

• Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #355065  av ad92

Elsker følelsen når bilen er skinnende ren når man har brukt 2 timer på å shine den. Tar vell bare en kort tur til skolen før den er grovskitten igjen. Men den får i de minste stå ren over natten nå da :D Irriterende at solen gjikk ned så glansen ikke kom med på bildene men men..
Bilde
Bilde
Bilde
 #355067  av magnesmurf

Du trenger en runde med meguairs plastx på baklyktene :wink:

Ellers ser det absolutt ut som det skal! Blankt og skinnende 8)
 #355069  av ad92

Takk for tipset, tenkte på det når jeg vasket den at jeg burde gå over med noe over lyktene.

Selger mekonomen eller andre butikker det produktet eller er det bare på nett?
Du har vell ikke peiling på en god clay og mikrofiber hanske i samme slengen? Er ganske ny i bilpleie verdenen, men man lærer så lenge man lever :D

Skulle gjerne brukt ett par tusener på produkter men har dessverre ikke råd til det, så kjøper litt etter litt.
 #355109  av magnesmurf

Har litt peiling, men du bør sjekke www.detailersclub.no for mest info.

Flere butikker som selger meguairs. Bilextra er vel den strørste kjeden jeg kjenner til.

Når det gjelder microfiber blir jobben med å fjerne polish osv med slike MYE lettere. Kjøp deg også en vaskehanske av microfiber. Den fra meguairs er fin. Fjerner mye mer drit, og er mye mer skånsom enn vanlig svamp.
Clay får du høre nærmere om på forumet, det vet jeg ikke så mye om.
 #357407  av ad92

Var på biltur i går litt overalt å viste frem bilen på den store dagen :)

Måtte selvfølgelig pynte den med flagg:D på 2 av bildene er den litt skitten pga spinning på en grusbane så overse dritten :lol: Pyntet dere bilene deres? :)

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #357415  av predator

Spinning på grusbane er jo ikke noe særlig smart skal du ha bil uten lakksår :roll:
 #357443  av ad92

Var bare noen burnouts å div :lol: er ikke såååå slem me gulle mitt heller
 #357691  av stianøverland

burnout på grus faktisk...
 #357793  av ad92

hahahaha, ja var vell litt kjapp på tastaturet den kvelden ja :lol:
 #370945  av ad92

Her har det skjedd litt av hvert siden sist :lol:

Byttet clutch og svinghjul for 3000 km siden, den jeg hadde på sluret noe så j**** til slutt at det var latterlig :( Har også ødelagt en felg og hjulstillingen på bilen gjorde at innersiden på alle dekkene ble slitt :(

Ble stoppet i teknisk for 1 mnd siden, der ble jeg tatt for:
ratt som er uorginalt og ikke tüv godkjent
senkesett ikke godkjent (har tuv papir, er bare ikke stemplet inni vognkortet)
manglet en vindusvisker :lol:
3 dekk slitt ned på kordene, ett dekk under 1.6mm
Lite skilt framme. (skulle anmelde meg for dokumentforfalskning, men det kom ikke på tale og jeg klarte å ro meg i land. Så skilte beholder jeg :lol: )

Bilen ble overraskende nokk avskiltet, ilag med en bot på 4000. Bilen blir nå stuet inni en oppvarmet garasje og blir nokk ikke brukt før i Mars da den skal på visning med nye felger, ratt osv.

Ellers har det vert lite forandringer, har for det meste bare tatt vare på bilen!
Neste år er jeg ferdig på skole for en stund og begynner endelig på fulltidsjobb. Da blir det muligens fargeskifte (fargeforslag?), fordi antall røde mr2`er her i Ålesund stiger og stiger. Blir også en beams motor eller en turbomotor bak ryggen til sommeren også :lol:
Og rev6 frontlykter står høøøyt på ønskelisten :twisted:

Bilde av gamlefelgen, kjørte på en stooor stein i 120km/t. Dette førte til at rattet ristet i hastigheter over 100 :(
Bilde

Bilde av nye dekk og felg, splitter nye dotz tupac felger varmer sjela til en autofilist :lol:
Bilde
Bilde

Felgene skal få rød kant med kvit dotz skrift og rødt senter som på bilder under.
Eller en rød stripe med kvit dotz skrift på kanten, har ikke helt bestemt meg
Håper det blir bra, matcher hvertfall mye mer en de felgene som står på!
Bilde

Nyvasket og fin. Savner virkelig å kunne kjøre gliset nå :lol:
Trøsten er vell at jeg som mange andre ts-ognere ikke kan kjøre goglisene gjennom vinteren :lol:
Bilde
Bilde

Ellers SKAL jeg på å komme meg på en del treff til neste år for å møte gutta bak nicket, har troa på at dere er noen hyggelig karer hele gjengen!! ble ikke noe i år uheldigvis :(
 #370948  av ad92

Fant foresten noe gamle bilder av bilen på pcn :lol:

Bilde av bilen til FireWalk i 2006 mener jeg på. Og "sw20" min autofile svoger, som prøver å se kul ut.
Bilde

Og ett bilde fra da sw20 endelig var ferdig med den. Husker da den sto i hagen uten lakk omtrent og kondemdert :lol: Helt 100% lik som den står nå
Bilde
 #370952  av GhostRider88

Godt å lese at du holder motet oppe og fortsatt er positiv etter de mindre hyggelige opplevelsene. Men på den andre siden.. hvem kan holde seg negativ og bli motløs med en sw20 i garasjen 8)

Stilige felger! og kommer til å kle din røde mr2 meget godt! Gleder meg til å se de montert.
 #370955  av predator

Dritråe felger. Hadde håpet jeg skulle bli den første m Dotz - Tupac innpå her jeg men.. :roll:
Så en på Mr2.com hadde 19" på sw20en sin. DET var rått det...
 #370964  av ad92

GhostRider88 skrev:Godt å lese at du holder motet oppe og fortsatt er positiv etter de mindre hyggelige opplevelsene. Men på den andre siden.. hvem kan holde seg negativ og bli motløs med en sw20 i garasjen 8)

Stilige felger! og kommer til å kle din røde mr2 meget godt! Gleder meg til å se de montert.
Jo takk for det :D Kommer ingen vei med å sitte å sutre hvertfall :lol: Gleder meg fryktelig til gliset skal luftes igjen hvertfall :)

Predator: hehe ja er litt kjedelig når noen kommer deg i forkjøpet :lol: men gjør ikke meg noe at du kjører rundt med samme felg, de er jo kjempe rå, selv om jeg skulle likt å hatt de i 18". Fikk en veeeeeldig god pris på felgene så jeg brydde meg ikke så mye. Får håpe det blir pent uansett :P

Har du bilde av 19" på mr2? høres sykt ut :lol:
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 14