TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Petters MR2 Mk2(Straks igang for fullt)

• Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #373032  av MRPETTER

Morten skrev:
MRPETTER skrev:
john_e skrev:Er planen å senke ic'en inn i gulvet? :)
IC skal "ligge" på gulvet, med to vifter over og to vifter under: )
Vil anbefale deg å revurdere. Vannkjølt fungerer bedre i størrelsesorden natt-og-dag i praksis i mr2 :wink: Kan spørre markus om second opinion om du vil, han er vel en av få som har hatt både stor luftkjølt i bagasjerommet og vannkjølt selv.

Hmm, tviler ikke på at vannkjølt er mye bedre: ) men tror at en stør luftkjølt IC vil være mer enn bra nok: ) Men kan jo hende jeg dri*** skikkelig på draget også, og ender opp med å bygge om igjen til vannkjølt: ) så kansje jeg skulle bygd en vannkjøt med en gang: )
Menne, har du noen steder du annbefaler meg å kjøpe fra eller Morten?: )
 #373034  av predator

Regner med blålysene kommer fort på hvis du neder opp med en slik variant :roll:
 #373054  av erling

MRPETTER skrev:Hmm, tviler ikke på at vannkjølt er mye bedre: ) men tror at en stør luftkjølt IC vil være mer enn bra nok: ) Men kan jo hende jeg dri*** skikkelig på draget også, og ender opp med å bygge om igjen til vannkjølt: ) så kansje jeg skulle bygd en vannkjøt med en gang: )
Dumt å kappe istykker bagasjerommet bare for å nok en gang erfare at luft/luft IC i bagasjerommet ikke er en særlig bra løsning. :wink: Det selges det som trengs for luft/vann-oppsett til en OK pris på Ebay :)
 #373056  av MRPETTER

erling skrev:
MRPETTER skrev:Hmm, tviler ikke på at vannkjølt er mye bedre: ) men tror at en stør luftkjølt IC vil være mer enn bra nok: ) Men kan jo hende jeg dri*** skikkelig på draget også, og ender opp med å bygge om igjen til vannkjølt: ) så kansje jeg skulle bygd en vannkjøt med en gang: )
Dumt å kappe istykker bagasjerommet bare for å nok en gang erfare at luft/luft IC i bagasjerommet ikke er en særlig bra løsning. :wink: Det selges det som trengs for luft/vann-oppsett til en OK pris på Ebay :)

Hmm, men har snakket med folk som er kjempe fornøyd med luftkjølt IC men: )
 #373085  av MRPETTER

Bestillte litt mere deler igår, men ble mest småplukk:

- Omp taukroker
- Hovedstrømbrytere
- Apexi intake kit
- 5 meter med silikonslanger i alle størrelser:P
- Oil catch tank(en større og bedre enn den andre jeg har)
- Slangeklemmer
- Bryterpanel
- 8 bryter(til bryterpanel i bilen)

Begynte og kutte litt i bilen idag også for og fjerne rust: )
Endte opp med og nesten kappe vekk hele høyre kanal: /
 #373115  av ad92

Dette blir helrått! blir flott med litt inspirasjon før jeg begynner på min! :D

Hvordan har du tenkt å plassere bryterpanelet? Og skal du trekke opp hele interiøret i skinn? (inkludert dashbord?)

Om du skal fjerne listene må du ta mange bilder, skal gjør det samme selv neste år engang, tror det er litt makkverk! :lol:

Hvor mye måtte du ut med for eksosanlegget?
 #373121  av MRPETTER

ad92 skrev:Dette blir helrått! blir flott med litt inspirasjon før jeg begynner på min! :D

Hvordan har du tenkt å plassere bryterpanelet? Og skal du trekke opp hele interiøret i skinn? (inkludert dashbord?)

Om du skal fjerne listene må du ta mange bilder, skal gjør det samme selv neste år engang, tror det er litt makkverk! :lol:

Hvor mye måtte du ut med for eksosanlegget?
Takk: D
Jeg skal ikke ha noe stereo i denne bilen, så bryterpanelet blir plasert der: ) skal legge ut bilder da delene kommer: )
Skal ta MANGE bilder da listene fjernes:D
 #373635  av MRPETTER

Det neste på listen er og få bestillt turbokit: )
Sitter og ser igjenom, regner med at det blir bestilling iløpet av uken:)
Etter det skal bensinsystem, intercooler, radiator og oljesystem monteres og tilpasses
+ listene, bensinlokk og blinklys i framskjermen sveises bort:)
Og stylingen trenger også litt tilpassing: )

Så blir det lakk:-D

Denne mr2en ser helt lik ut som min kommer til å gjøre: ) med untak av bakfanger, lakk og felger: )
Bilde
 #374705  av MRPETTER

Da tror jeg at planene for bilen(motor) endret seg drastisk: )

Jeg har bestemt meg for og bygge forgassermotor i bilen: )
Dette gjør jeg av 3 grunner:

1. Det er rimelig spesielt med en forgasser 3sge i mr2
2. Lyden kommer til å bli noe for seg selv: )
3. Du kommer ikke til og finne noen andre mr2 mk2 som er lik: )

Så da blir det og bestille 2 dobble weber gassere, og begynne og bygge: )
Stylingen er prøvemontert, og jeg er igang med og tilpasse det: )
Bakfanger, sideskjørt og spoiler passet så og si rett dit, men frontfangeren krever litt mer arbeid: )

Håper noen finner prosjektet interesant: )
Skjønner også om det er noen som ikke skjønner hvorfor jeg vil ha forgasser motor, men jeg er litt spesiell, og tror dette kan bli rått:-D
 #374722  av MRPETTER

john_e skrev:Hvorfor ikke itb'er med innsprøytning? :P Det må jo være sykt kjedelig å stille gasser hele tiden? :)
At man må stille gassere hele tiden er og overdrive; ) Så sant gasserene er nye: )
Men det skal også sies at det er tilfelle i mange tilfeller at de må justeres mye: /
Men ITB kunne jo vært noe det, men finnes det noe bolt on kit til mr2?
Men tror jeg satser på weber: )
Må kjøpe kit til en annen bil og bygge om, siden det ikke lages forgasser kit til mr2 mk2(som jeg har funnet): )
 #374729  av john_e

Har sett at det er itb kit fra andre motorer som bare er modda over på 3sge ;) Lurer faktisk på om jeg så noen bruke et fra 4age, selv om det er 1.6 over på 2.0 :)

Ser på en måte for meg at man mister litt power med forgassere kontra innsprøytning, men unikt er det i alle fall :) Må kjøre datasprut på itb som kan komplisere litt da.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 18