Re: My carlos sainz, litt her og der.
Legg innLagt inn:30 des 2010 19:06
Mr_Storbrua skrev:ville ikke sandblåst hele bilen.. Da har du ødelagt den. Sandblåser kun der det er rust..+10
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
Mr_Storbrua skrev:ville ikke sandblåst hele bilen.. Da har du ødelagt den. Sandblåser kun der det er rust..+10
loft skrev:AhhEr stor forskjell på å slipe billakk og gelcoat..takk for svar! heh, har lite peiling om sandblåsing. Ser ut som det blir den laange veien for hånd og maskin. Har litt angster etter at vi slipa ned en båt i fjordvinter.. nei var ikke ett lag lakk der nei..3 eller 4 + grunning...akkk. får se hva profersjonelle skal ha for dt.
Mr_Storbrua skrev:hm sant sant, må se hva de skal ha for det. Har jo noe rust jeg må få noen til å fjerne først (hjulbuene).loft skrev:AhhEr stor forskjell på å slipe billakk og gelcoat..takk for svar! heh, har lite peiling om sandblåsing. Ser ut som det blir den laange veien for hånd og maskin. Har litt angster etter at vi slipa ned en båt i fjordvinter.. nei var ikke ett lag lakk der nei..3 eller 4 + grunning...akkk. får se hva profersjonelle skal ha for dt.
Om ikke du har så mye peiling så kan det nok lønne seg å bare sette bort hele jobben. Kan fort lage mer arbeid for lakkerer om det gjøres feil..
Du trenger ikke slipe vekk all lakken, bare matte den ned.. Går ganske fort. Når man har gjort det noen ganger hvertfall
Mr_Storbrua skrev:ville ikke sandblåst hele bilen.. Da har du ødelagt den. Sandblåser kun der det er rust..Pissprat. Når jeg drev med veteranbiler (amcar) så ribbet vi de og sandblåste alt. Unntak var endel panser pga fare for flyt/slag, og tynne plater (pga belastningen). Dette har jeg vært med på i snart 20 år (jeg er 35) og dette ble senest gjort med en amcar nå i sommer. Så det du sier er bare tull
mralp skrev:Er litt forskjell på amcar stål og japsestål da..Mr_Storbrua skrev:ville ikke sandblåst hele bilen.. Da har du ødelagt den. Sandblåser kun der det er rust..Pissprat. Når jeg drev med veteranbiler (amcar) så ribbet vi de og sandblåste alt. Unntak var endel panser pga fare for flyt/slag, og tynne plater (pga belastningen). Dette har jeg vært med på i snart 20 år (jeg er 35) og dette ble senest gjort med en amcar nå i sommer. Så det du sier er bare tull
Offern skrev:Celica skal gå ganske bra å sandblåse. Donk2k her på forumet har sandblåst store deler av sin nå i høst og resultatet av det ble absolutt ikke ille.Kan sikkert gå greit å sandblåse da. Har aldri prøvd å sandblåse en heel bil, ser ikke helt poenget i det. Man lager seg jo bare mer arbeid.
loft skrev:Tror jeg lar profersjonelle ta seg av lakkeringsdelen git :p haha.. Slipper jeg å lage arbeid.Det er ikke så dumt det. Selv om det alltid er gøy å lære, og finne ut av ting selv. Ikke minst spare litt penger..
Mr_Storbrua skrev:Helt enig der, er veldig interessert i bil men mest kompliserte jeg kan er å skifte olje og bremseklosser liksom. Blir vanskelig å lære når man bor en plass med felles parkering, og ikke har garasje å mekke i..loft skrev:Tror jeg lar profersjonelle ta seg av lakkeringsdelen git :p haha.. Slipper jeg å lage arbeid.Det er ikke så dumt det. Selv om det alltid er gøy å lære, og finne ut av ting selv. Ikke minst spare litt penger..
Selv setter jeg bort arbeid eller hvertfall får hjelp av fagfolk til ting jeg ikke er så god på selv
Mr_Storbrua skrev:mralp skrev:Er litt forskjell på amcar stål og japsestål da..Mr_Storbrua skrev:ville ikke sandblåst hele bilen.. Da har du ødelagt den. Sandblåser kun der det er rust..Pissprat. Når jeg drev med veteranbiler (amcar) så ribbet vi de og sandblåste alt. Unntak var endel panser pga fare for flyt/slag, og tynne plater (pga belastningen). Dette har jeg vært med på i snart 20 år (jeg er 35) og dette ble senest gjort med en amcar nå i sommer. Så det du sier er bare tull
Så er det forskjell på hva man blåser med..
Men jøsseland.. bare sandblås hele bilen.. Å se hva som skjer.. Rart at du ikke sandlåste den gamle du holder på med da, går jo endel fortere. Men gidder ikke lage noen diskusjon ut av dette.
Men om du har tenkt å sandblåse en hel bil bygd av 0,6mm plate så blir det en satans sparklejobb etterpå..