TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Endelig.. SÃ¥ fikk jeg bilen min.. Her er noen bilder..

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#47998  av chris

Erlend skrev:Chippa fra 175 til 200? Hmm... trodde ikke det var mulig jeg, ettersom 92-modellen hadde 156, og 94+ var chippa fra Toyota til 175. 44 hk økning kun med chip på en bil som allerede har elektronisk styring som skal være skikkelig performance-basert?
Hvor har du fått 200 hk-tallet fra? Hadde vært intressant å hørt noe mer om historien bak trimmingen!! For 200 hk fra MR2 NA, det er SPENNENDE!
er vel bytta eksos og luftfilter, og chippa på nytt, vil jeg tro ?

men du sier at 94+ bare er chippa i forhold til pre94? vil det si at man kan oppnå samme økning ved å bytte chip på 90-94 ?

#47999  av chris

Goose skrev:Vinge er en 98 spec orgianl mr2 mk2 vinge..
stemmer. også kalt en rev5 vinge

#48028  av Speeder

chris skrev:
Erlend skrev:Chippa fra 175 til 200? Hmm... trodde ikke det var mulig jeg, ettersom 92-modellen hadde 156, og 94+ var chippa fra Toyota til 175. 44 hk økning kun med chip på en bil som allerede har elektronisk styring som skal være skikkelig performance-basert?
Hvor har du fått 200 hk-tallet fra? Hadde vært intressant å hørt noe mer om historien bak trimmingen!! For 200 hk fra MR2 NA, det er SPENNENDE!
er vel bytta eksos og luftfilter, og chippa på nytt, vil jeg tro ?

men du sier at 94+ bare er chippa i forhold til pre94? vil det si at man kan oppnå samme økning ved å bytte chip på 90-94 ?
Nå er det vel litt andre forskjeller også? bl.a. forskjellig innsug

#48038  av Erlend

Må vel innrømme at jeg ikke er helt oppdatert på forskjellene mellom 92 og 94-revisjonene. Men det var ikke mye arbeid Toyota utførte på 3SGEn, litt portarbeid, finpuss av kamakslene og ny elektronikk.

#48049  av AndreasH

Et bilde sier mer enn 1000 ord! Jeg venter i spenning på dyno grafene..

#48057  av chris

AndreasH skrev:Et bilde sier mer enn 1000 ord! Jeg venter i spenning på dyno grafene..
woha! ennå en eier av 94 MR2 ? Få ønske deg velkommen :D

er vel tre eiere av 94 MR2 her inne nå da. Det skulle vel utgjøre flesteparten av 94 MR2'ene i Norge? :P

#48068  av AndreasH

Jo takk, har hatt den i 2 år. Disse kruser 'silkemykt' i 70 på 1. gir.

#48077  av McHowie

Skal ta å få scannet Semco papirene, hvor de har foretatt målinger som visstnok skal vise til at det er 200hk på den :P

Så skal jeg også ta flere bilder og scanne flere kvitteringer for morroskyld :)

#48080  av Christian

Flott bil ja :) Den ligner på en som TG hadde annonsert for en tid siden, samme bilen? Eller var det en enda nyere tro....?

#48086  av CelicaTurbo

jeg synes også det ser ut som bilen fra TG-Bil, i tillegg stod det jo i deres annonser at bilen ble levert med bremsepapirer fra Simco på 200hk så det er vel overveiende sannsynlig at det er deres bil da :)

#48089  av AndreasH

McHowie skrev:Skal ta å få scannet Semco papirene, hvor de har foretatt målinger som visstnok skal vise til at det er 200hk på den :P

Så skal jeg også ta flere bilder og scanne flere kvitteringer for morroskyld :)
Jo, hadde vært interresant å se hvordan effekt og dreiemoment utvikler seg over turtall - og hva som er gjort med den.
Antar du må bruke 98 oktan..
Har du funnet hvor turtalls sperra slår til ?

#48090  av chris

Christian skrev:Flott bil ja :) Den ligner på en som TG hadde annonsert for en tid siden, samme bilen? Eller var det en enda nyere tro....?
Det er samme bilen. Den stod også til salgs når jeg kjøpte min, den gang skulle de ha 220.000 for den, og det hadde jeg ikke råd til. I mellomtida har en annen eier hatt den, hvorpå den ble solgt tilbake igjen til TG Bil, og McHowie kjøpte den deretter. :)
Sikla ganske mye på den for et par år tilbake. ;)

#48123  av Christian

Lyst til å si hva du betalte for den.....? :wink: Evnt om du vet hva forrige eier betalte? Siden den stod en god stund uten å bli solgt for over 200k, er jeg litt nyskjerrig :roll:

#48126  av chris

Christian skrev:Lyst til å si hva du betalte for den.....? :wink: Evnt om du vet hva forrige eier betalte? Siden den stod en god stund uten å bli solgt for over 200k, er jeg litt nyskjerrig :roll:
jeg vet jeg vet!! :D

Såpass brukbar pris, at hvis jeg hadde fått den prisen for to år siden, hadde jeg hatt en gul 94 nå, i stedet for min nåværende kjære ;)

#48146  av spkstrp

hehe... chris din nyskjerrig per ;) men jeg vet også hehe ;)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9