Re: AE86 med V8 1UZ-FE
Legg innLagt inn:08 okt 2011 22:35
Når det gjelder å få plass til bremseforsterker så har jeg muligens en løsning, den originale bremsekraftforsterkeren har for stor diameter i motorrommet og vil ta i høyre motorbank på V8'ern. Så jeg har funnet en brakett til mitsubishi evoer, som etter det jeg har målt på min ae86 og fått av mål fra produsent er 80mm x 60mm.
Med en slik brakett:
http://www.obpltd.com/index.php?option= ... 8&Itemid=2
Med en slik enhet så kan jeg bruke brake cylinders fra pedalboxen jeg har kjøpt, bias bar og styring av bremsekraft frem/bak vil fungere som i en pedalboks. Bare at jeg beholder originale bremsepedaler inni bilen.
Så med mindre noen har en annen lur løsning f.eks vet av en mindre type bremseforsterker i "den og den bilen" er mindre/smalere men fremdeles passer så blir det nokk en slik.
Andre problemer jeg har er grenrør. På høyre side så har jeg rattstammen som kommer ned i veien, dermed passet ikke originalt grenrør dør. På venstre side så passet igrunn grenrøret men det var ødelagt og sagd i når jeg fikk motorn :\ Fant på div forum at 2uzfe motoren i Toyota Tundra har samme bolt\flens og fant utrolig billige grenrør på ebay til tundra:
Når jeg fikk det så passet det selvfølgelig ikke, på noen av sidene. Dette er pga grenrørene er så mye bredere at de treffer rammene på AE86 som er "noe" smalere enn en svær pickup.
Det som derimot passer er om jeg snur dem om å vinkler utblåset fremover. Men da må jeg ta vekk dynamoen fra original posisjon. Hadde jeg fått tak i en veldig tynn\smal\liten dynamo så hadde den faktisk fått plass på original posisjon. Annet alternativ er å snu den motsatt vei slik de står på amerkanske V8'ere. Uansett må jeg bygge masse braketter og jukse til slik at jeg får på reim mellom veiv og dynamo. Små irriterende ting, ingenting er bolt-on hær =) Det har kommet en lexus ls470 suv kollidert på den lokale skroten, denne bilen har 2uzfe motor og veldig snope små grenrør som vil passe perfekt i AE86. Kan hende jeg får plukka dem av for en betydelig sum når de skrur ut motorn for salg. Finner nemlig ikke brukte på ebay
Med en slik brakett:

http://www.obpltd.com/index.php?option= ... 8&Itemid=2
Med en slik enhet så kan jeg bruke brake cylinders fra pedalboxen jeg har kjøpt, bias bar og styring av bremsekraft frem/bak vil fungere som i en pedalboks. Bare at jeg beholder originale bremsepedaler inni bilen.
Så med mindre noen har en annen lur løsning f.eks vet av en mindre type bremseforsterker i "den og den bilen" er mindre/smalere men fremdeles passer så blir det nokk en slik.
Andre problemer jeg har er grenrør. På høyre side så har jeg rattstammen som kommer ned i veien, dermed passet ikke originalt grenrør dør. På venstre side så passet igrunn grenrøret men det var ødelagt og sagd i når jeg fikk motorn :\ Fant på div forum at 2uzfe motoren i Toyota Tundra har samme bolt\flens og fant utrolig billige grenrør på ebay til tundra:

Når jeg fikk det så passet det selvfølgelig ikke, på noen av sidene. Dette er pga grenrørene er så mye bredere at de treffer rammene på AE86 som er "noe" smalere enn en svær pickup.
Det som derimot passer er om jeg snur dem om å vinkler utblåset fremover. Men da må jeg ta vekk dynamoen fra original posisjon. Hadde jeg fått tak i en veldig tynn\smal\liten dynamo så hadde den faktisk fått plass på original posisjon. Annet alternativ er å snu den motsatt vei slik de står på amerkanske V8'ere. Uansett må jeg bygge masse braketter og jukse til slik at jeg får på reim mellom veiv og dynamo. Små irriterende ting, ingenting er bolt-on hær =) Det har kommet en lexus ls470 suv kollidert på den lokale skroten, denne bilen har 2uzfe motor og veldig snope små grenrør som vil passe perfekt i AE86. Kan hende jeg får plukka dem av for en betydelig sum når de skrur ut motorn for salg. Finner nemlig ikke brukte på ebay
