TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• GÃ¥r ikke pÃ¥ en sylinder??? HJELP!!!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #397814  av niklasf91

Selv om jeg kanskje har fått et bilde hvor dysene befinner seg på det bilde, så veit jeg ikke som er dysa av de tingene bilde viser :P
 #397819  av FireWalk

Slik ser selve fuelrailen ut. Dysene (4 stk) sitter innkapslet i railen som du ser av bildet. Selve fuelrailen er boltet fast i toppen. På det første bildet så ser du det hele ovenifra, og dermed kun kontakten som går ned på selve dysene som du på dette bildet ser fra siden.. Så går det bensintilførsel inn, og retur ut fra railen. Det sitter også en bensintrykksregulator på enden som sørger for at du har et konstant trykk gjennom railen, så det blir likt på hver dyse men den er tydeligvis tatt vekk på dette bildet. Det finnes 2 typer dyser. Top-feed og sidefeed. Dette er en 2.gen rail som sitter på 2. gen 3S-GTE og de bruker sidefeed dyser. Jeg regner med det er det du har?

Bilde
 #397894  av niklasf91

Da starter jeg dagen min med å prøve å finne dysene, og forhåpentligvis så ligger problemet der:) Står sikkert fast ett eller annet sted, så jeg kommer sikkert med noen fler dumme spm :P
 #397900  av niklasf91

Jeg ser fuelrailen nå, men jeg må vel ta den opp, og det er faen ikke enkelt... hvordan få den opp??? Skrudd den løs, men den henger i noen rør jeg ikke får av...
 #397918  av FireWalk

niklasf91 skrev:Jeg ser fuelrailen nå, men jeg må vel ta den opp, og det er faen ikke enkelt... hvordan få den opp??? Skrudd den løs, men den henger i noen rør jeg ikke får av...
Den henger vel i bensinslangene som går inn og ut av fuelrailen... Disse må du løsne for å få den ut :) Også må du ha av kontaktene som sitter oppå hver dyse. De er bare klipset på.
 #397919  av lasse

niklasf91 skrev:Jeg ser fuelrailen nå, men jeg må vel ta den opp, og det er faen ikke enkelt... hvordan få den opp??? Skrudd den løs, men den henger i noen rør jeg ikke får av...
Om du skal ta fuelrailen ut så må du tømme den for trykk først, dette må gjøres mens den fortsatt sitter fast på toppen.
Jeg har pleid å dra ut sikringa til bensin pumpa og dra på starteren en stund flere ganger, er jo flere bars trykk med bensin inni der, og det vil du absolutt ikke ha sprutendes på deg, kan gå inn under huden og det kan være farlig...
 #397932  av Haugrud

En annen måte er jo bare å løsne ene slangen på railen litt, og la alt trykkt reise ut der..spruter jo ikke noe voldsomt om du bar løsner litt, bare renner ned...Common Rail derimot:p
 #397946  av niklasf91

Da har jeg gjort alt sammen, og montert alt tilbake, uten hell :( Jeg har prøvd alt! Så jeg må nok levere den inn og ta i mot en stor regning :(
 #397957  av MR2i

3rlend skrev:er det liv i bensinpumpa di ? :P
Siden den går på 3, så virker nok den..

For å tenke logisk:
Dersom man bytter plugg mellom 2 sylindre, og går fremdeles på 3, så vet man at tenningsplugg er OK.

Dersom man bytter pluggledning mellom 2 sylindre, altså ikke bare på pluggen, men også på fordeleren så vet man at pluggledninger er OK.

Ettersom den går på 3, så vet man at rotor og coil er OK.

Da er det igjen kun fordeleren. Brudd i fordeleren kan måles med ohmmeter mellom kullstift og pluggledning.

Men dette er kun min ukvalifiserte gjetning.. jeg er kun logiker...
 #397987  av 3rlend

MR2i skrev:
3rlend skrev:er det liv i bensinpumpa di ? :P
Siden den går på 3, så virker nok den..
etter som jeg har forstått så starter den ikke nå lengre ?
å pluggen er tørr ?
 #397991  av mulle-mek

litt stygg måte å sjekke dysene på men legg tennpluggene over tenplugghullene og vri på tenninga og se om de kommer flammer opp av sylinderhullene
kommer det bare i 3 så bytt dysa der det ikke slår flammer
hehe lykke til :twisted:
 #398003  av PerX

Om bilen ikke starter i det heletatt, prøv med startgass. Få en kompis å tørne på tenninga mens du sprayer det inn i innsugsmanifoldet.
Da ser du fort ut om det er drivstoff du mangler i forbrennings kammeret. (du vil merke at den prøver å starte)
Som æ skjønte det, du har gnist på plugger?
 #398051  av niklasf91

Bilen starter og går, hvis dere leser over så ser dere at det er en sylinder som ikke går.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 8