Lenge siden update her. Bilen har siden Juni i fjor stått avskiltet pga. mangel på EU kontroll. Var ingen vits i å prøve å godkjenne før bremsene var byttet da de gamle stort sett var skrap hele veien rundt.
Har klødd litt etter å kjøre MR2 igjen nå når våren plutselig meldte sin ankomst. Bestemte meg derfor for et par uker siden å få bilen på skilt igjen. Byttet alle skiver,klosser og calippere selv. Bytting av begge bakre håndbrekkwire og toppdeksel pakning ble satt bort til lokalt verksted. Tenningsdeler jeg har hatt liggende en stund ble byttet samtidig. Fordeler,rotor,plugger og pluggledninger. Samme verksted tok til slutt EU kontrollen.
Så i dag, endelig, hentet skilter til bilen.
Digg å kjøre MR2 igjen. Fikk også av vinter/lagringshjula og satt på Enkei felgene.
Planer fremover : Dynamoen har streika, så denna må bestilles og byttes. Har forstått at det er en del forskjellig dynamoer ute å går til mr2 med forskjellige runde/ovale plugger osv. Må sjekke opp i dette etter hvert.
Bytting til gule Koni/H&R fjærene jeg har liggende er midlertidig utsatt fordi løftebukk prosjektet i garasjen står litt i stampe for øyeblikket.
Driver også og tester ut 94 vinge på bilen. Tror jeg kommer til å gå for denne. Ser litt jalla ut nå fordi vingen/bagasjelokket jeg har fått tak i er blått. Litt vanskelig å se helheten før det blir lakkert samme farge som bilen.
Skal se om jeg får lagt ut noen bilder etterhvert. Satser på litt hyppigere oppdateringer fremover.