ArildM skrev:Ser bra uttakktakk

`93 Supra MKIV prosjekt :
viewtopic.php?f=61&t=41292
viewtopic.php?f=61&t=41292
ArildM skrev:Ser bra uttakktakk
3rlend skrev:ser veldig bra uthehe, nei jeg har hørt mye bra om den boost controlleren jeg har .. så tenkte at jeg må jo teste den
men istedenfor boost controller, som er mer å få feil på. (snakker av dyp og kostbar erfaring:P)
hvorfor ikke bare file opp restriktor ringen litt?
bjornalf skrev:er viktig å huske at eksosen skal jo ut det lille hullet..... så jeg hadde hullet akkurat sånn at den ladet 1,2 bar på min med original turboer og frontmontert intercooler. blir mye baktrykk med lite hull å mer ladetrykk.
fin bil. men villa nok ha klaga evt fått noe penger igjen siden bilen har vært krasja osv.
250 er en noe stiv pris for en krasja auto j-spec supra...
å bygge singelturbo er ikke alltid så supert... blir du stoppa av biltilsynet så blir dem litt vanskelig å avskilter deg frem til du har vist bilen slik den fremstår som original altså med original turboene.
Masse skruing å sette på plass å ta av...
AndersDuda skrev:JDM-spec har CT20A turbo og EURO-SPEC CT12B. Se om det er noe skrift på sneglehuset til turboen.bjornalf skrev:er viktig å huske at eksosen skal jo ut det lille hullet..... så jeg hadde hullet akkurat sånn at den ladet 1,2 bar på min med original turboer og frontmontert intercooler. blir mye baktrykk med lite hull å mer ladetrykk.
fin bil. men villa nok ha klaga evt fått noe penger igjen siden bilen har vært krasja osv.
250 er en noe stiv pris for en krasja auto j-spec supra...
å bygge singelturbo er ikke alltid så supert... blir du stoppa av biltilsynet så blir dem litt vanskelig å avskilter deg frem til du har vist bilen slik den fremstår som original altså med original turboene.
Masse skruing å sette på plass å ta av...
jeg får jo ikke mer ladetrykk av mindre hull .. får jo mindre etter slik jeg har forstått det på alle forumene jeg har lest på ..
men det virker nesten som at her er Eurospec turboer siden trykket fortsatt bare er 0.81 bar..
250 synes egentlig jeg ikke var noe upris pga standen bilen er i .. reperasjonene som ble utført etter den fikk seg en smell er ivertfall utrolig bra gjort .. ser ikke det en gang ..
janei om den må på visning er jo det bare å montere org turboene igjenn .. men har ikke bestemt meg for om jeg skal gå for singelturbo enda
var inne med en kompiss igår å prøvde å sammenligne motor rommet og turboene jeg har i forhold til faren hans sin supra .. såg helt like ut på alle måter, da har han en USA spec supra .. så jeg lurer på om turboene mine har blitt byttet til Eurospec turboer ..
noen som vet hvordan man kan se hvilekn turboer det er ??? om det er JDM eller Euro ?
3rlend skrev:jeg får jo ikke mer ladetrykk av mindre hull .. får jo mindre etter slik jeg har forstått det på alle forumene jeg har lest på ..
Det er akkurat det du gjør, og derfor du har satt inn restriktor ring, for å bremse eksosen slik at du ikke får mer turbotrykk.
Når du da kødder med bc så blir det som bjornalf sier, masse baktrykk. Siden ringen struper eksosen
3rlend skrev:det må jo stinke å komme hjem til vinter da
hvis du fjerner den er det vel fare for at du får for mye turbotrykk? vet ikke hvor du har satt din grense?
men ville anbefalt å filet til du var fornøyd
edit: her ser jeg det har vært litt rotete skriving fra oss alle.
mndre hull i restriktor er jo mer restriktivt, men en restriktor ring som struper mindre osvosv.
det vi skal fram til er at jo større hullet i ringen er, jo mer turbotrykk får du