Ser ut som du har gode planer her, ja!
Når det gjelder bytte av bensinpumpe, så er det en drittjobb, men det er absolutt verdt det. Du vet aldri hvilken stand originalpumpa er i.
For å ta ned bensintanken må du løsne påfyllingsnakken fra bensinlokket og skru av bensintanksdekselet og stroppene som holder tanken oppe. Denne jobben er jo forsåvidt grei, men så har du bensinrøra som går inn i tanken.. Disse rørene er garantert rustne og dårlige, så hvis du ikke er forsiktig med å ta ned tanken, så vil dem knekke så lett som knekkebrød. Det gjorde jeg og det resulterte med ny tur/retur AN6 aluminiumsrør hele veien. Jeg la opp stålomspunnendeslanger opp til fuelrail og med bensintanken. Da slipper jeg at rørene knekker igjen.
Når du har fått ned bensintanken, så er det et stort lokk på toppen og den er festet med stjerneskruer. Du vil garantert runde disse! Pøs på med WD-40 og smør deg inn med litt tålmodighet. Gi et lite dunk på skruen med skrutrekkeren og en gummi/plastikkhammer. Det hjelper litt. Når du har fått ut pumpestammen, så kan du feste Walbroen og teste at den fungerer før du setter alt på plass igjen.
Kjøp en Walbro 255lph (gss342) bensinpumpe. Det er den perfekte oppgraderingen. Pass på at du kjøper genuin pumpe og ikke kinadritt.
Nå har jeg skrevet etter hukommelsen, så det kan være at jeg har glemt noe i farten. Mener jeg har noen bilder og forklaringer på hvordan du gjør dette på min prosjekt tråd. Du finner også bensinpumpebytte i BGB guiden.
Lykke til!

Celica st185 90' prosjekt, 450-500hk bygg! -
viewtopic.php?f=61&t=41225
For øyeblikket med st205 motor!
Biler:
- Toyota Celica GT4 ST185 90' -Rampebil!
- Subaru Forester S-Turbo (SF5) 00' - Bruksbil/vinterbil!