TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #447611  av ArildM
 
Blir gromt dette :)
Håper du ikke får den der gjennom brystkassa om du skulle være uheldig å krasje, skal vel godt gjøres at du får en såpass kraftig smell på bana da :oops:
 #447614  av Stian AB
 
ArildM skrev:Blir gromt dette :)
Håper du ikke får den der gjennom brystkassa om du skulle være uheldig å krasje, skal vel godt gjøres at du får en såpass kraftig smell på bana da :oops:
Jeg har brukt det orginale ledda skjøtestykket som skal gi etter/knekke ved en frontkollisjon. Hvis jeg ikke tar helt feil..
 #447617  av ArildM
 
Joda, skjønner den :) Men stanga som du har sveiset fast gir nok ikke etter og demper nok ikke så mye :)
 #447626  av Stian AB
 
Fikk prøvemontert vingen og ICèn. Er hurtigfester på spoileren som gjør at den kan tas av i løpet av sekunder, sånn at bakluka kan løftes av. De skal lakkes svarte og ICèn skal rettes mere opp. Litt uvant look, men tror det blir kult når bilen er ferdig, å blir satt ned på hjula igjen :D
bilde 2(3).JPG
bilde 2(3).JPG (765.09 kiB) Vist 1598 ganger
bilde 3(2).JPG
bilde 3(2).JPG (648.77 kiB) Vist 1598 ganger
 #447630  av Ellingz1
 
Ser forresten hva du skriver lengre frem i posten ang ic. men dette er vel en liten stopper for windflow over bilen, å gjør vel bare ondt værre?
 #447631  av ArildM
 
Blir i alle fall en bra brems dette :) Er vel derfor en del superbiler vipper vingen rett opp som en ekstra brems?
Beklager om vi er negative, men du får bevise oss feil når du leker deg rundt banen :)
 #447633  av 3rlend
 
Kanskje det kjøler godt ja, men jeg ser på dette som en mongo bremse :p
og jeg ville ikke fått det der i nakken om man tenker worst case scenario :p
Men din bil, dine valg :) bra pågangsmot!
 #447634  av Stian AB
 
Bare fint at dere tenker på ulempene med IC'en sånn.. Men er det noen som vet sikkert at den vil bremse så mye som antatt? Skal jo vinkles sånn at lufta går rett igjennom. Det at den kan løsne ved bråstopp kan løses.. Hvis denne løsninga ikke funker bra nok får jeg heller legge den nesten flatt på toppen av bakluka.
 #447637  av inzane2012
 
hadde jeg vert deg ville jeg gått for en mer "formel 1" ispirert løsning ang IC'n, Lage en snorkel fra taket og ned til bagasjerommet, gjennom ic'n og ut enten gjennom bunnen av "bagasjerommet" eller ut mellom baklyktene.
 #447638  av ArildM
 

Dette ser lekkert ut, og andre har fått det til å fungere, såvidt jeg kan se.

Og BTW this:
http://www.jekylhyderacing.com/hyde/intercooler2.htm

En av de aller mest kjente SW20 løpsbilene oppgjennom tidene.
Se på siden hans hvordan han har gjort det, basert på deres erfaring om hva som funker :)
 #447639  av ArildM
 
With the GReddy side-mounted intercooler we would see intake temps (in the intake manifold) over 150 degrees at the end of a drag race. With this set up we just pass 93 degrees on an 80 degree day!

All of this work resulted in 440 rwhp @ 22 psi and 424 rwhp @ 20 psi. This was up from the previous 384 rwhp @ 20 psi with the GReddy side-mounted intercooler. That's a 40 rwhp gain from the intercooler & throttle body!
Just saying :)
 #447644  av Stian AB
 
ArildM skrev:Om vi ser her inne på forumet har jo Marius Kamelon MR2en sin, den pusher vel 7-800hk og en bakmontert IC?
Tråd her:
viewtopic.php?f=61&t=4221&hilit=kamelon&start=15
:)
Markus sin IC løsning funka ikke optimalt, da Kamelonen fikk høy innsugstemp ved hard vei og banekjøring. Han bygde om til vannavkjølt isteden. Tror ikke den bilen hadde 700-800hk heller. Ikke at det har så mye med saken å gjøre..

Ser ut som den løsningen til Hyde funka bra. Men jeg tror det er mulig å få samme resultater uten å ta luft fra undersiden av bilen. :D
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 9