Blir gromt dette
Håper du ikke får den der gjennom brystkassa om du skulle være uheldig å krasje, skal vel godt gjøres at du får en såpass kraftig smell på bana da
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:08 feb 2015 10:04
av Stian AB
ArildM skrev:Blir gromt dette
Håper du ikke får den der gjennom brystkassa om du skulle være uheldig å krasje, skal vel godt gjøres at du får en såpass kraftig smell på bana da
Jeg har brukt det orginale ledda skjøtestykket som skal gi etter/knekke ved en frontkollisjon. Hvis jeg ikke tar helt feil..
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:08 feb 2015 14:18
av ArildM
Joda, skjønner den Men stanga som du har sveiset fast gir nok ikke etter og demper nok ikke så mye
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:09 feb 2015 19:25
av Stian AB
Fikk prøvemontert vingen og ICèn. Er hurtigfester på spoileren som gjør at den kan tas av i løpet av sekunder, sånn at bakluka kan løftes av. De skal lakkes svarte og ICèn skal rettes mere opp. Litt uvant look, men tror det blir kult når bilen er ferdig, å blir satt ned på hjula igjen
bilde 2(3).JPG (765.09 kiB) Vist 1903 ganger
bilde 3(2).JPG (648.77 kiB) Vist 1903 ganger
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:09 feb 2015 21:36
av Ellingz1
Du har ikke vurdert å ha IC i bagasjerommet? er vel litt ugunstig å ha den plasser slikt?
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:09 feb 2015 21:40
av Ellingz1
Ser forresten hva du skriver lengre frem i posten ang ic. men dette er vel en liten stopper for windflow over bilen, å gjør vel bare ondt værre?
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:09 feb 2015 22:39
av ArildM
Blir i alle fall en bra brems dette Er vel derfor en del superbiler vipper vingen rett opp som en ekstra brems?
Beklager om vi er negative, men du får bevise oss feil når du leker deg rundt banen
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:10 feb 2015 00:19
av 3rlend
Kanskje det kjøler godt ja, men jeg ser på dette som en mongo bremse :p
og jeg ville ikke fått det der i nakken om man tenker worst case scenario :p
Men din bil, dine valg bra pågangsmot!
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:10 feb 2015 01:13
av Stian AB
Bare fint at dere tenker på ulempene med IC'en sånn.. Men er det noen som vet sikkert at den vil bremse så mye som antatt? Skal jo vinkles sånn at lufta går rett igjennom. Det at den kan løsne ved bråstopp kan løses.. Hvis denne løsninga ikke funker bra nok får jeg heller legge den nesten flatt på toppen av bakluka.
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:10 feb 2015 12:08
av Ellingz1
Du kan jo se litt på denne:
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:11 feb 2015 16:54
av inzane2012
hadde jeg vert deg ville jeg gått for en mer "formel 1" ispirert løsning ang IC'n, Lage en snorkel fra taket og ned til bagasjerommet, gjennom ic'n og ut enten gjennom bunnen av "bagasjerommet" eller ut mellom baklyktene.
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:11 feb 2015 18:06
av ArildM
Dette ser lekkert ut, og andre har fått det til å fungere, såvidt jeg kan se.
En av de aller mest kjente SW20 løpsbilene oppgjennom tidene.
Se på siden hans hvordan han har gjort det, basert på deres erfaring om hva som funker
Re: Mr2 Turbo banebil. TRD 2000GT
Legg innLagt inn:11 feb 2015 18:09
av ArildM
With the GReddy side-mounted intercooler we would see intake temps (in the intake manifold) over 150 degrees at the end of a drag race. With this set up we just pass 93 degrees on an 80 degree day!
All of this work resulted in 440 rwhp @ 22 psi and 424 rwhp @ 20 psi. This was up from the previous 384 rwhp @ 20 psi with the GReddy side-mounted intercooler. That's a 40 rwhp gain from the intercooler & throttle body!
Markus sin IC løsning funka ikke optimalt, da Kamelonen fikk høy innsugstemp ved hard vei og banekjøring. Han bygde om til vannavkjølt isteden. Tror ikke den bilen hadde 700-800hk heller. Ikke at det har så mye med saken å gjøre..
Ser ut som den løsningen til Hyde funka bra. Men jeg tror det er mulig å få samme resultater uten å ta luft fra undersiden av bilen.