TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• VRAKA MR2en isted :( Min tid som MR2 Eier er forbi...

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#55362  av FireWalk

flere bilder..
Vedlegg
P1010037.jpg
P1010037.jpg (50.98 kiB) Vist 2953 ganger
totalt rammeskjev...
totalt rammeskjev...
P1010041.jpg (34.15 kiB) Vist 2953 ganger
Lars Erik har lurt seg med på de fleste bildene :)   Lars erik (SW20) inni bilen og en annen kompis utenfor..
Lars Erik har lurt seg med på de fleste bildene :) Lars erik (SW20) inni bilen og en annen kompis utenfor..
P1010036.jpg (47.57 kiB) Vist 2953 ganger
til og med eksosanlegget løsnet i kollisjonen
til og med eksosanlegget løsnet i kollisjonen
P1010039.jpg (49.12 kiB) Vist 2951 ganger

#55363  av FireWalk

har ikke fått tatt av eksosen.. ble for mye arbeid, og har ikke fått tak i den orginale potta osv enda :\

#55366  av zacroa

Bra du får tatt med deg det meste av ettermonterte gjenstander.
synes du burde ta med deg den biten av felgen som fortsatt sitter på fjærbeinet og henge den på veggen hjemme...
som ett minne fra god bilen.

lykke til med forsikringsoppgjøret

#55369  av chris

FireWalk skrev:har ikke fått tatt av eksosen.. ble for mye arbeid, og har ikke fått tak i den orginale potta osv enda :\
fy faen så jævlig det så ut det der. MEN.. tross alt.. synes det er ganske betryggende å se at kupèen var forholdsvis hel.

håper du får huka av eksosen senere da ;)

#55370  av chris

zacroa skrev: synes du burde ta med deg den biten av felgen som fortsatt sitter på fjærbeinet og henge den på veggen hjemme...
som ett minne fra god bilen.
enig. det hadde i hvert fall jeg gjort ;)

#55383  av cameleon

Du inni helvette..... Så ille vrak har jeg ikke sett noen gang før tror jeg :shock: Er utrolig at du kom fra det hele så bra! Synd at det skjedde slik da. Utrolig pen bil du hadde skapt. Og som det tidligere ble sagt, så mas mas mas. Til meg startet de med en takst på 90k, men etter ca to månder endte jeg opp med en sum på 130k noe bilen ikke var verdt! Ta kontakt med tg-bil. De hjalp meg. Mas som bare juling, og om de ikke gir seg så gjør det jeg gjorde, nemelig å true med søksmål. For er det noe som koster selskapene penger så er det nettopp det! Samtidig start med å gi en høy takst selv. Si at du ikke får noen mr2 til den summen som er i slik en stand som bilen din var for den summen! Du MÅ også følge med på alle bilsidene som er som

http://www.autoborsen.no
http://www.motorborsen.no
http://www.t-rex.no
http://www.autodb.no
http://www.finn.no

De går etter de billigste mr2'ene de finner og di gir deg en takst på den billigste de finner! Jeg fikk en takst gått ut i fra en mr2 der det manglet clutch og der diverse deler måtte skiftes ut. Taksten på den var da 90k

Så pass deg for selskapet. De prøver å gi deg så lite som mulig tilbake.

#55395  av FireWalk

90k ? får jo ikke noe godt eksemplar til 90k... :\ da må man regne med at man må til med full motor overhaling, bytte av chlutch, nye fremlykter, skifte skinn rundt girstang, nyt tennpluggkabler, nytt luftfilter osv... da kan man jo regne med at det meste er slitt.. går man derimot opp til 120-130.000 så får man en i meget god stand. Men så er det jo dette med å overbevise forsikrings selskapet om dette da.... 2 måneder? jeg må jo ha bil nå snarest.. jeg jobber skift arbeid, dvs 1 uke dag, 1 uke kveld og 1 uke natt... da MÅ jeg jo ha bil.. har ikke noe kollektiv transport jeg kan ta som går midt på natta.. med mindre jeg tar taxi, og det blir jo fort 600 kr det pga bomstasjonen som taxien må kjøre 2 ganger gjennom (de plusser på 200 kr bare for å kjøre gjennom den.. så det er jo ikke aktuelt det heller.. har LITE lyst å kjøpe meg en gammel sliten golf.. da sitter jeg jo igjen med den og får ikke solgt den... har lyst på en ny MR2! men finner ingen jeg har spesielt lyst på til salgs her i Norge.. kunne tenkt meg en 94 modell, så slipper jeg å modde lykter osv igjen... er blitt litt sugen på Airbag og ABS bremser i det siste... spesielt etter sammenstøtet med rattet... det var ikke spesielt mykt..

er det noe jeg hater så er det slike forsikrings saker.. jeg har 0 peiling på hva slags rettigheter jeg har osv.. står i stor fare for å bli rundlurt av forsikrings selskapet.. så er det jo ei papirmølle uten sidestykke... men skal iallefall forsøke å få en bra pris for bilen.. den er jo verd mye mer enn 90k! skulle jeg solgt den slik den var skulle jeg hatt MINIMUM 140.000 for den... den var ikke gått spesielt langt heller... og helt ny og overhalt motor.. ny chlutch.. det meste av slitedeler skiftet.. JBL / Rockford anlegg stod i den.. 2x 10" subwoofere og frontsett med forsterker og cd-spiller. Mye nytt i interiøret.. nytt skinn rundt girstang osv.. neonlys under dashbord, nye baklykter (lexus) + ny senterplate og ryggelys. Hvite blinklys fremme og på siden. Hvite tåkelys modifikasjon. fått på "Racing gitter" bake og i grillen fremme. Nytt effekt anlegg med 2 blås på hver side bak. Fjerna katalysator og satt inn et rakrør. Powerfilter... lysdioder i kupe, høyt bremselys bak, nye lister på dørk.. lakkert om kanaler, lister, front og bakspolier i bilens egen farge.. hadde bestilt gule konidempere og senkesett.. osv osv.. fikset en del bulker osv.. bilen var jo bokstavlig talt som ny!...

Nekter å kjøpe meg et vrak av en bruksbil.. jeg SKAL ha en ny MR2 i tilsvarende stand.. og jeg skal ha på de samme modifikasjonene.. koste hva det koste vil.. nå er jo økonomien min skakkkjørt fra før.. masse restskatt å betale.. samt studielån osv.. men jeg får vel bare finne en måte.. eventuelt se om jeg kan få solgt de delene jeg har kjøpt til bilen, men som jeg ikke fikk tid til å sette på før det smalt.. :\ de ligger jo bare her....

#55515  av Remi

er bare og sloss med dem.. forsikring e svindyrt så dem skal bare hute sæ og betale til bake

#55664  av k_one

jeeezes...skjedde det der i kun 80km/h??? :shock:
jeg må lære meg å kjøre saktere skjønner jeg......... :twisted:

#55678  av chris

k_one skrev:jeeezes...skjedde det der i kun 80km/h??? :shock:
jeg må lære meg å kjøre saktere skjønner jeg......... :twisted:
når man treffer en fjellvegg i 80 så smeller det nok mye mer enn du tror ja. man beveger seg i et relativt bra tempo selv om farten er "bare" 80. hehe

#55690  av FireWalk

også må vi huske på at den fjellveggen i tunnellen der er sprengt ut.. så den kan best beskrives som kvass,spiss,taggete...metall-spisende... og bilen traff den jo mest på ene siden, den gikk fremover mens den traff tunnellveggen på siden på skrå mot den, så bilen har nok blitt ført litt langs veggen før den spratt ut igjen og traff andre siden.. som dere ser på bildene så er det jo mest skader på venstresiden.. Når man treffer fjellveggen på denne måten så blir det jo akkurat samme effekt som ved en myk ost på et rivjern.. den taggete veggen regelrett SPISER vekk metallet... om man hadde truffet en glatt overflate hadde det nok ikke blitt fult så store skader. Da hadde det nok vært mer "trykt inn" og ikke "revet vekk vekk"bare se på felgen... de fleste ulykker man ser bilder av så er jo felgene faktisk intakte.. men i dette tilfellet var den totalt knust, og revet i fillebiter av den kantete/taggete fjellveggen......

#56631  av HUMMER

Forsikringsselskap og utbetaling ???
Du må bare stå på ,Og dukumentere med bilder og kviteringer på utstyr osv. Dette skjedde for meg i 95 med en Chevrolet Camaro . Fikk først et skambud av forsikringa.Jeg forklarte at grunnen til at jeg betalte kasko var at om uhellet var ute skal en kunne kjøpe tilsvarende bil igjen!!
Og det klarte jeg ikkje for den summen som selskapet tilbydde.
Jeg dukumenterte med og klippe ut annonser .. Dette resulterte i at jeg
fikk 25% mer en det første tilbudet.

Mvh.Torgeir

#56641  av Kjelliken

:D kjempe tips Torgeir dette var bra du sa det skal jeg huske om uhellet skulle være ute.. :wink:

#56678  av FireWalk

Ja jeg skal ha minst 130.000 for den.. kan til nøds slå meg til ro med 120.000... Den bilen var jo i PERFEKT stand... Motoren var akkurat totalt overhalt, Hadde lakkert om lister osv, mye nytt på interiøret, Hvite lykter forran og på siden, samt bak.. effekt anlegg, ny chlutch, alt av slitedeler byttet.. osv.. kjøper man en til 90.000 må man regne med at det ikke går lange tiden før man må begynne å skifte diverse slitedeler... og da kan prisen fort bli 20-30.000 kr ekstra med en gang.. :\

Har ikke fått hørt noe om utbetaling enda. Driver og krangler med takstmann for å få ta av Effekt anlegget som jeg har laget selv.. alt skal jo være så fordømt vanskelig! hva skal de med et hjemmelaget Effekt anlegg på en Vraka MR2 da?

#56681  av PÃ¥l

Kondolerer, utrolig kjipt dette her :( Selv fikk jeg alle forsikringspengene tilbake, selv om det var min egen feil at jeg kjørte ut den gangen for to og et halvt år sida. Jeg håper at du er like heldig, men tatt i betraktning at det ikke var din skyld, så burde du få alt tilbake. men så var det alle modifikasjonene da. ush, virkelig kjipt :(