Takk for tipset til den også, og jeg tror nok at det egentlig er flere valg om jeg er åpen for å bruke sylinder som ikke originalt er ment for bilen. Denne var 1", "for increased pedal feel and reduced travel". Originalt er det 15/16" om jeg husker riktig det som er trykket på sylinderen, altså litt mindre diameter enn den Wolfkatz solgte. Med høyere diameter så dytter man mer bremsevæske sett i forhold til pedalens bevegelse, altså mindre vandring i pedalen, men også en pedal man må trykke hardere på for å få den samme bremseeffekten (vektarm-prinsippet?). Jeg er vel ikke enig i at en hard pedal med kort vandring er enklere å føle og porsjonere enn motsatt, men, det er jo egentlig et helt annet tema det da

Om det kan fikse bilen er 1" sylinder nok akseptabelt
Men, det er litt fremgang i saken min, eller tilbakegang kanskje. Kommer jo egentlig ingen vei føles det som

Jeg har fått svar fra to av de ebaysjappene som selger Cardone og de forteller at de ikke kan levere fordi Cardone er "out of stock". Da håper jeg å få et svar fra Amaya til uken. Jeg kjøpte sporringtang og demonterte bremsesylinderen i dag. Vel, den ser perfekt ut, og jeg finner ikke noen antydninger til skader hverken i sylinder eller på gummipakninger. Jeg monterte den sammen igjen og testet på nytt trykk og vakum på de to portene mens sylinder stod i skrustikke. Riktignok med luft og ikke bremsevæske, men denne gangen virket det nesten motsatt med portene. Det var dog både trykk og vakum i begge, bare ikke spesielt sterkt, kanskje fordi det var mindre bremsevæske som fløt rundt inni der denne gangen.
Så, jeg tror jeg rett og slett ikke bør gjøre noe forhastet med den sylinderen. Jeg tror jeg heller får begynne med å bytte de originale og eldgamle bremseslangene. De er uansett verdt å bytte bare pga alder, og så får jeg se hvordan det blir etterpå.