Side 4 av 5

Legg innLagt inn:20 okt 2004 21:19
av sw20
vegar85 skrev:dette komme de sikkert snart til å selge på tvshop. he he :D
Haha... Veldig morro... finn på noe som ikke andre har sakt neste gang!
holder med tvshop jokes no!!!!!!!!

kan vi ikkje bare se om det virker...
snakka med en go gammel bilmekaniker i dag.. å han hadde faktisk litt troa på det!

vist det holdt det det lova på den sida som solgte det!...

så vent å se... det e vel her snart no.. så får e og olav testa det på min mr2 og has prelud 2,3 vtek så skal dåkke snart få eit erlig svar om det virka!

kosta meg bare 4oo spenn så det går nok bra!

bilane våre går forøvrig heilt likt no!! 8)

Legg innLagt inn:21 okt 2004 11:02
av CelicaTurbo
tvshop spøkene var nok rettet mot GT4CS sin prompegass og ikke e-ram'en.. de gutta her er meget flinke til å vandre utenfor emnet i diskusjoner ;)

Legg innLagt inn:21 okt 2004 11:26
av Pål
Hvor mye gamp er det originalt på den preluden da? 160?

Legg innLagt inn:21 okt 2004 11:50
av sw20
stemmer det ja

Legg innLagt inn:21 okt 2004 12:10
av tbergstad
Døh?.. Det er da mere gamp enn 160 i en 2,3 vtech!? det er jo 160 hk i en "vanlig" 2.3 prelude??.. Dessuten så finnes det vel ikke 2,3 vtek prelude.. Men 2,2 vtech,..

Legg innLagt inn:21 okt 2004 13:49
av sw20
han fikk bilen i forge uke..
det er en 2,3..
han sa at det var samme motor som dei hadde i vtek..' todde han meinte at det var en vtek e... sorry folks :oops:
så det e sikkert en vanlig 2.3 ja... ? :wink:

Legg innLagt inn:21 okt 2004 14:28
av CelicaTurbo
stemmer som tbergstad forteller, jeg vurderte en slik bil for lenge siden, men endte med å kjøpe en sw20 istedet ;) Forøvrig, stats fra carfolio.com:

Prelude 2.3i: 160hk@5800o/min 209Nm@4500o/min 0-60mph 7.9s
Prelude 2.2i VTEC: 187hk@6800o/min 212Nm@5300o/min 0-100kmh 7.1s
Prelude 2.0i: 134hk@5400o/min 179Nm@5000 0-60mph 9.2s


Så, det er marginalt med forskjell i dreiemoment mellom 2.2VTEC og 2.3 liter, men det er et godt sprang opp i hester. I tillegg er tydelig VTEC'en meget glad i turtall siden maks dreiemoment er på hele 5300o/min. Til sammenligning har MR2 mk2 sitt ved 4600o/min. Også 2.0 literen har maks dreiemoment ganske høyt og da er det egentlig rart at bilen ikke yter mer enn 134hk? Men, så hadde den motoren ganske lavt dreiemoment også da, 179Nm, skuffende lite for en 2.0 liter... Til sammenligning har MR2 mk2 190Nm.

Men men, litt mye dilldallpreik, men ut fra tallene tipper jeg at 2.3 literen oppleves like kjapp som 2.2VTEC selv om den egentlig ikke er det på rett-frem kjøring.. På svingete vei tror jeg nok at 2.3 er kjappere siden den trolig har mye bedre dreiemoment på mer fornuftige områder av turtallet :)

Legg innLagt inn:21 okt 2004 15:00
av sleeper
SW20: har du tilgang til g måler???
så kan du teste med og uten under samme forhold (temp og luft fuktighet)

Legg innLagt inn:21 okt 2004 15:12
av sw20
nei har ikkje det!
men vi har jo bro testen da!! :lol:

Legg innLagt inn:21 okt 2004 15:48
av sleeper
sw20 skrev:nei har ikkje det!
men vi har jo bro testen da!! :lol:

????

Legg innLagt inn:21 okt 2004 18:42
av Magne
CelicaTurbo skrev:vel, det er mye godord i den teksten der gitt, men så klart dem ønsker å selge produktet sitt. Men men, here goes:
Total max output is 1582 watts, 114 amps
Lurer på hvor tung dynamoen blir å dreie for motoren med så mye effekt som draes ut jeg?
but increases the total pressure output to 1.7 PSI
Dette blir da 0.12 bar overtrykk, men med tanke på at en elektrisk vifte har i utgangspunktet et konstant turtall (om man ser bort fra luftstrømmen som denne viften står i) så lurer jeg på hvordan denne viften skal gi dette over hele turtallsspekteret, uvilkårlig for hvor stort volum motoren har eller turtall (som begge har stor betydning for motorens forbruk av luft). Men, med god tro så vil 0.12 bar overtrykk tilsvare ca 18hk ved effekttopp på MR2'ens 156hk motor.
High current for short duration is drawn directly from your battery, not your alternator. Just like your starter motor.
Er det noen andre enn meg som har oppdaget hvordan det meste av strøm forsvinner fra resten av bilen når man kjører starteren, slik som radio, lys osv? Og jeg lurer på hvilken krets disse har utviklet som fører til at strømforbruket ikke blir belastet dynamoen som står i bilens krets? ;)


Men men, jeg har sett mange diskusjoner om dette tidligere, og mye kritikk av løsningen, også den som blir tilbydt av dette selskapet. Men jeg har hittil til gode å se noen fornøyde kjøpere skrive om det på et forum, men det er jo mulig at det er pga all kritikken og tvilen som er tilstede da. Egentlig kunne jeg tenkt meg å prøve dette selv, mest for å bevise for meg selv at det ikke funker, men, jeg vil ikke bruke penger på slikt da, og ikke har jeg noen sugemotor heller ;)



Sååååå........Moralen her er da at hvis man vil ha litt mer guffe så slå av anlegget, gjerne alt av lys og kabin vifter... Vil man ikke da ha... tja.. noen... vel et par/tre HK mer?... ifølge teorien om mer strøm, mer motstand = mindre kraft? (eller.no)

Er jeg helt på jordet her eller?

Legg innLagt inn:22 okt 2004 07:33
av henningl
Leste om at en del nye volvo kutter ut strømkrevende ting ved fullgass.. feks varme i ruter, seter og kupe, samt ac.

Vet også at s13 kutter ut ac-kompressoren ved fullgass.

Så det er nok noe effekt å tjene på slikt ja :)

Forøvrig ser jeg frem til å se resultatet av denne elektriske kompressoren.. har lest en del om temaet jeg og, og regnet en del, og funnet ut at det høyst tvilsomt vil gi noe effekt.

Kan nevne en spesifikk test jeg så. Da var det testet på en 2-liter diesel (ikke turbo). Resultatet var 6 hester mer ved 1500 omdreininger, og deretter tilsvarende mindre hester i resten av turtallsregisteret. Viftene klarte altså å levere litt trykk på "tomgang", men ikke ellers..

Legg innLagt inn:22 okt 2004 16:58
av Magne
henningl skrev:Leste om at en del nye volvo kutter ut strømkrevende ting ved fullgass.. feks varme i ruter, seter og kupe, samt ac.

Vet også at s13 kutter ut ac-kompressoren ved fullgass.
hehe... da blir det vel litt trykking på diverse knapper her å der neste gang jeg er på rudskogen eller blir utfordret... ;) hehe... nei blir nok ikke det tror jeg. Vil jo sikkert ikke merke så mye til det.

Legg innLagt inn:23 okt 2004 17:44
av spkstrp
Vil den greia suge mindre krefter om du faktisk kopler fra dynamoen ? *drain*. ...
EDIT: hvor mange minutter kan man skjøre før batteriet er helt flatt i så fall? :lol:

Legg innLagt inn:23 okt 2004 18:00
av CelicaTurbo
Du kan kjøre et godt stykke så lenge du ikke har på lys eller andre strømkrevende ting.. :)