Side 4 av 32

Legg innLagt inn:21 des 2004 17:34
av Arne rebel
Har endelig sortert ut de delene til understellet som var i ok stand, så nå er det bare å sette i gang med rustpussing/sandblåsing og lakkering.
Legger ved et bilde av understellsdelene og strømkablene som kommer fra sw20en...som skal kombineres med aw11 delene.

Legg innLagt inn:28 des 2004 18:16
av Arne rebel
Etter litt fundering av løsninger på motor-rommet ente jeg opp med at det beste ville være å få det å se så "orginalt" ut som mulig. Løsningen min ble å kappe ut en plate ifra sw20en og tilpasse den i aw11en. (Denne avgjørelsen ble tatt en sein kveld....) Kappet også ut de orginale motorfestene, og med litt ekstra påsveis av stål vil de være like solide som når de satt i sw20en 8)

Legg innLagt inn:29 des 2004 12:10
av Christian
:twisted: Du driver på ser jeg :twisted:

Blir nok bra det, når du blir ferdig!

Legg innLagt inn:29 des 2004 15:49
av erling
Hehe.. Kult detta her. :D

Legg innLagt inn:29 des 2004 17:31
av Arne rebel
Kappet til motorfestene og platen imellom motor og bagasjerom. Etter en del kapping og skjæring passet det ok. Skal forsterke motorfestene med en plate på hver side som stiver opp enda mere...og en platebit mellom støtdempertårn og bakplata.

Legg innLagt inn:04 jan 2005 23:45
av Arne rebel
Starta litt med det elektriske i kveld. Måtte borre 5 nye hull i torpedoveggen og frontplata. Bytta ut "clutch stempelet" til den fra sw20 for å få plass til kabelene da den har tilkobling i fremkant og ikke på siden som aw11en.

Legg innLagt inn:04 jan 2005 23:51
av MR2turbo
Ser fortsatt jækla tøfft ut dette her ;) ;)

Legg innLagt inn:05 jan 2005 15:12
av Kjelliken
:D Helt forbannet rått spør du meg liker slike ting og at folk gidder.. får lyst til og gjøre mye selv også nå tregner jeg bare og vinne i lotto først hhehehe... :wink:

Legg innLagt inn:05 jan 2005 15:19
av Tor
Kjelliken skrev::D Helt forbannet rått spør du meg liker slike ting og at folk gidder.. får lyst til og gjøre mye selv også nå tregner jeg bare og vinne i lotto først hhehehe... :wink:
Vi trenger vel alle en lotto gevinst :) Men bra prosjekt.. Jeg skal komme med at stalltips til deg, vask motor rommet grundig og påfør et tynt lag med CRC, WD-40 o.l. Hindrer masse fastgrodd olje osv.. bare og spyle av :)

Legg innLagt inn:05 jan 2005 19:31
av Arne rebel
MR2turbo: Takker, vi trenger alle oppmuntring når en har store uløste oppgaver :)
Kjelliken & Tor: Har spurt meg selv hvorfor legge så mye arbeid i en så gammel bil, men finner ingen gode svar enn at "allle" tuner sw20en. Og at jeg ikke får bruke hele husholdningsbudsjettet på leketøyet av min samboer som ikke ser gleden med bil :twisted:
Pga av alt sveisearbeidet bak i motor-rommet kommer jeg til å lakke det, men skal prøve tipset når lakken har tørket utpå vårparten.

Legg innLagt inn:09 jan 2005 22:44
av Arne rebel
Før jeg starter med å fylle cupeen med deler tok jeg en liten sjekk av gulvet for rust. Fjernet asfaltplatene i gulvet og fant litt overflaterust jeg pusset bort og la på novatrololje og kaldgalv. Borret noen nye hull for el nettet fra sw20en samt annet dill som skal igjenom cupeen. Kappet til blekket rundt frontruta da luftedysene er interigert i "torpedoveggen" i aw11en.

Legg innLagt inn:15 jan 2005 20:44
av Arne rebel
Da var cupeen ferdig lakkert, det gikk med ca 2.5liter lakk før jeg følte det var tykkt nok.

Legg innLagt inn:15 jan 2005 22:11
av RedCelica
Arne Rebel - Keep up the good work! :D

Legg innLagt inn:17 jan 2005 22:39
av pkgrette
vill se mere detta var drit kult skal bytte motor i mr2 min også men ikke til noe så sprkt da
bare til 140 hk
:P :D

Legg innLagt inn:17 jan 2005 23:43
av CelicaGT
Fett prosjekt! Lykke til! Kjem til å følge med her :-)