TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Sommertreff 2005!

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#80608  av jan-erik

sw20 skrev:
jan-erik skrev:Jeg har allerede meldt meg på kjøringa :D

Tor: Sjekk ut http://www.sommertreff.no

Ved forhåndsbetaling koster det 400,- for over 2 dager med banekjøring. B-b-b-billig. Men turen kommer nok fort på 5-6000,- kroner om man tar med bensin utgifter til 200 mil transportetapper, overnatting, mat, reparasjoner på bil mm.

Gleder meg 8)
har du virkelig tenkt å satse eller????? 8)
du må ikkje glemme at du kjøre toyota man!!!! :twisted:
Var der og kjørte i fjor, så vet litt hva som går med. Spør Morten her på forumet du hvor stor den samlede summen for turen til ACR ble :wink:

Selv så tok en o2 sensor kvelden på siste runden, så jeg måtte kjøre på nødprogrammet hjem igjen. Kjørte pent hjem igjen for å si det sånn.

Men har tenkt å satse litt ja. Finnes alltids en mulighet til å få bilen 100mil hjem igjen.... Ellers får jeg gjøre som Markus og ta BE oppkjøring og skaffe meg en Hiace og henger.

#80613  av Gjertsen

jan-erik skrev:
Gjertsen skrev: Hva er dette med BANEDEKK? Tor nevnte det, helt nedslitte dekk da eller som på gocarts
Det er en helt spesiell friksjonsasfalt. De har vel valset over den bare 1 gang i forhold til normalt 3. Gir banen en ganske ru overflate, og vannet dreneres fint igjennom. Selv med øsende regnvær er det bra grep. Trengte kanskje 20 minutt med oppholdsvær så var det som å kjøre på tørr asfalt igjen. I LIKE IT 8)

EDIT: Leste BANEDEKKE jeg. :oops:
Banedekk. Mener nok R-dekk. Det er gategodkjente mønstrede slicks, og de har en mye mykere gummiblanding, og har samtidig også mye stivere dekkvegger. Gir veldig godt grep, men slites fort ved kjøring på vanlig vei. Slicks er ikke godkjent å kjøre med, da bilen skal være i forskriftsmessig stand.
Gjertsen skrev:
jan-erik skrev: Ved forhåndsbetaling koster det 400,- for over 2 dager med banekjøring. B-b-b-billig. Men turen kommer nok fort på 5-6000,- kroner om man tar med bensin utgifter til 200 mil transportetapper, overnatting, mat, reparasjoner på bil mm.
Har du planer om å få skader på bilen da??
5-6000 er noe jeg absolutt ikke har i den tiden der om jeg kjøper leilighet.
Så da blir det kanskje ikke no ACR på meg i 2005.
men blir vel ett Sør treff og? eller.
Neida, men går jo litt bremseklosser og dekk. Så for oss søringer kommer hele greiene på minst 5-6000,-. Men det er verdt det!!!

Leilighet? Du har iallfall bakseter i bilen din du som du kan sove i! Trenger ikke leilighet da :wink:

Vi jobber med et treff i sør også ja på Dagali. Blir nok ikke samme type banekjøring, men håper at det skal bli mulighet til og få til noe slik at folk kan få luftet bilen sin godt i trygge omgivelser.
Skjønner skjønner. Er banedekk dyrt a? sånn ca pris ? får jo det sikkert endel billigere enn vanlige dekk.
Bra at banen er bedre pga dreneringa av vann og slikt. skjer mindre ulykker da samt bedre veigrep resulterer i mindre utforkjøringer som hindrer skadede ting.

#80615  av Gjertsen

sw20 skrev:
jan-erik skrev:Jeg har allerede meldt meg på kjøringa :D

Tor: Sjekk ut http://www.sommertreff.no

Ved forhåndsbetaling koster det 400,- for over 2 dager med banekjøring. B-b-b-billig. Men turen kommer nok fort på 5-6000,- kroner om man tar med bensin utgifter til 200 mil transportetapper, overnatting, mat, reparasjoner på bil mm.

Gleder meg 8)
har du virkelig tenkt å satse eller????? 8)
du må ikkje glemme at du kjøre toyota man!!!! :twisted:
Uff.. hjelper ikke at det er toyota..
første gang jeg kjørte på Rudskogen ( i fjord sommer) så tok jeg kluchen. ble DYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYYRT... egentlig skulle dem ha hatt nærmere 25lapper. da hadde dem brukt 30 timer på bilen.
men jeg sa at på toyota tok det dem 7-15 timer og da ble det mye billigere. hihi..

#80617  av jan-erik

Gjertsen skrev: Skjønner skjønner. Er banedekk dyrt a? sånn ca pris ? får jo det sikkert endel billigere enn vanlige dekk.
Bra at banen er bedre pga dreneringa av vann og slikt. skjer mindre ulykker da samt bedre veigrep resulterer i mindre utforkjøringer som hindrer skadede ting.
Koster vel fort 2-3000,- for 1 stk R-dekk avhengig av dimensjon. SÃ¥ dyrere enn vanlige dekk.

Vel, om det blir mindre utforkjøringer og skader vet jeg ikke. Dette fordi du kjører mye fortere på denne banen, og at ved høyere fart kan mer skje, og konsekvensene er større. Når jeg satt på med Markus hadde han rundt 190km/t hele 3 steder i løpet av en runde. Ikke rart det gikk 1 sett klosser om dagen når denne hastigheten skulle ned til 80-100km/t innemellom. Kanskje derfor han har investert 20000,- i nye bremser foran sesongen :wink:

#80629  av Speeder

jan-erik skrev:
Gjertsen skrev: Skjønner skjønner. Er banedekk dyrt a? sånn ca pris ? får jo det sikkert endel billigere enn vanlige dekk.
Koster vel fort 2-3000,- for 1 stk R-dekk avhengig av dimensjon. SÃ¥ dyrere enn vanlige dekk.

Vel, om det blir mindre utforkjøringer og skader vet jeg ikke. Dette fordi du kjører mye fortere på denne banen, og at ved høyere fart kan mer skje, og konsekvensene er større. Når jeg satt på med Markus hadde han rundt 190km/t hele 3 steder i løpet av en runde. Ikke rart det gikk 1 sett klosser om dagen når denne hastigheten skulle ned til 80-100km/t innemellom. Kanskje derfor han har investert 20000,- i nye bremser foran sesongen :wink:
Skal man ha R-dekk i 17"+ koster det for endel ja. Har selv forhåpninger om Gateslicks til sommmeren, men nøyer meg med 15".

Hvilke hastigheter kom du opp i da Jan-Erik, vi har vel ca samme på enden av strekka på rudskogen? Må si det frister med ACR til sommeren.

#80641  av Blueman

Jeg håper at alle ts ogn folk tar en sammenkomst der nede/oppe:p at d ikke bare blir med "praten" :P hehe d hadde nu vært koselig :)