TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Nytt eksosanlegg+bakfanger og frontfanger

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#84823  av turboman

sexten skrev:da var godsaken bestilt for £430 inkludert frakt :)
3 dagers leveringstid påstod han

Da venter vi andre bare på bilder/film, og tilbakemelding på åssen det ble.... :wink:

#84826  av sexten

det skal jeg gjøre når den tid kommer :)

#85005  av Dr.Ling

Herlig sexten at du ofrer deg for resten av oss! Har lenge sett etter effektanlegg, og Mongoose sitt er sikkert helt fint. Blir jo maks 6425,- m/moms, og det må jo være greit. Håper du har et bra videokamera!
GÃ¥r utfra du bestilte fra Fensport.....

Har lenge siklet etter http://www.QuantumAutoSport.com sitt anlegg (10.200,- !!)..... de selger også Fujitsubo grenrør, sportkat og effektanlegg (litt billigere), samme som Silo på det tyske forumet. Vet ikke om de sender til Norge da, men det blir uansett for dyrt, ihvertfall m/grenrør etc., ikke nok hk for penga vil jeg tro.

#85019  av kake

Dr.Ling skrev:Herlig sexten at du ofrer deg for resten av oss! Har lenge sett etter effektanlegg, og Mongoose sitt er sikkert helt fint. Blir jo maks 6425,- m/moms, og det må jo være greit. Håper du har et bra videokamera!
GÃ¥r utfra du bestilte fra Fensport.....
Nei han bestilte fra http://www.dcdezign.com, billigst der £330 + frakt/moms.
Blir ca 5900,- ferdig hit inkl alt.
Fant ut idag at Kollevold i Norge hadde Mongoose også, men de skulle ha 6350,- Regner med det var inkl. moms, men jeg er ikke sikker. Og de hadde hele 3 ukers leveringstid.
Dr.Ling skrev: Har lenge siklet etter http://www.QuantumAutoSport.com sitt anlegg (10.200,- !!)..... de selger også Fujitsubo grenrør, sportkat og effektanlegg (litt billigere), samme som Silo på det tyske forumet. Vet ikke om de sender til Norge da, men det blir uansett for dyrt, ihvertfall m/grenrør etc., ikke nok hk for penga vil jeg tro.
Det var dyrt ja, du får jo Blitz og Scorpion til godt under den prisen ferdig frakta/tolla hit.

edit: fensport.
Sist redigert av kake den 31 jan 2005 01:03, redigert 1 gang totalt.

#85151  av Dr.Ling

£430 med frakt?

Jeg får det til å bli £380 m/frakt både fra Fensport og DCDezign (Mongoose med cat replacement pipe til NA):

Fensport: £334 (oppgitt uten 17,5% VAT) + £43.95 i frakt: £378 .... + moms = kr 5640,-

DCDezign: £280 (oppgitt £330 med 17,5% VAT!) + £100 i frakt: £380 .... + moms = kr 5670,-

Ikke?

#85553  av kake

Det koster minimum £69.90 i frakt fra fensport ut ifra siden, så det blir endel dyrere derfra. Tipper de nok ligger ganske likt med DcD. i frakt :idea:

Og ja, glemte å trekke VAT'en fra DcD prisen :wink:

#85592  av Dr.Ling

Jeg skal bestille samme anlegg.

Fensport svarte på mail fra meg skriver de skal ha £44 i frakt, som ikke er så ille.

Han fra DCDesign påsto at de ikke kunne selge uten VAT, men tilsto at han ikke visste så mye om det og skulle sjekke med regnskapsavdelingen. Hvis de ikke trekker fra VAT'en kjøper jeg hos Fensport. Jeg skrev også til dem at Fensport bruker TNT til shipping. Han mente de skulle klare å matche det hvis de også brukte TNT.

#85604  av sexten

Jeg trenger hjelp igjen.
Denne gangen trenger jeg et bilde av en rød/rødlig bil med disse lyktene montert:
Bilde

Kan se ut som om style-basillen har bitt meg ganske hardt :roll:

#85606  av Dalan

sexten skrev:Jeg trenger hjelp igjen.
Denne gangen trenger jeg et bilde av en rød/rødlig bil med disse lyktene montert:

Kan se ut som om style-basillen har bitt meg ganske hardt :roll:
Firewalk har sånn (noe lignende hvertfall) søk etter bilder av bilen hans :)

Og når du får Mongoose-anlegget; Film/bilder! :D

#85608  av sexten

Mongoose-anlegget ble sendt fra England i dag (pga. Mongoose ikke ville sende direkte til meg, måtte det innom mellom-leverandør før det ble sendt til meg), så FORHÅPENTLIGVIS får jeg montert det førstkommende helg.
Men, det er mye arbeid som gjenstår på bilen enda, så noe film blir det ikke i første omgang. Men muligens noen bilder :wink:

#85610  av Dr.Ling

"Lexus-lykter" fra Revision6. Syntes selv de ble for femi og bestilte pent brukte -94 lykter fra Hong Kong via Ebay. Frakten tok 3 dager, det ble 3500kr inkl. lykter m/pærer, senterplate, ryggelys, låssylinder, frakt og moms.
Vedlegg
15.jpg
15.jpg (18.29 kiB) Vist 1888 ganger
14.jpg
14.jpg (17.15 kiB) Vist 1888 ganger
13.jpg
13.jpg (18.88 kiB) Vist 1888 ganger

#86199  av sexten

As long as you have a good socket set, the correct fire rings, some exhaust gum and a patient friend
Er det noen som vet hva disse "fire rings", "socket set" og "exhaust gum" er for noe?
Tenkte jeg skulle innom Toyota i dag og få kjøpt dette.

#86241  av turboman

sexten skrev:
As long as you have a good socket set, the correct fire rings, some exhaust gum and a patient friend
Er det noen som vet hva disse "fire rings", "socket set" og "exhaust gum" er for noe?
Tenkte jeg skulle innom Toyota i dag og få kjøpt dette.

Socket set = Pipenøkkel-sett

Exhaust gum = eksos-pasta, som lønner seg å bruke i tetningene, for å forsikre seg om at det blir helt tett.

Fire rings = vet ikke.... Kan det være noen runde pakninger som skal sitte i skjøtene tro??

PS. Skulle ønske det var jeg som skulle montere effektanlegg, jeg... :wink:

#86268  av sexten

jeg var innom Toyota, og der møtte jeg en veldig vennlig eldre herremann som kunne hjelpe meg med det meste :)
Fikk kjøpt 4 pakninger som jeg trengte (200.-) og tips om hvordan jeg skulle montere.
Slik pasta du snakker om, hvor får jeg kjøpt det?
Går det an å bruke kitt?

#86397  av turboman

sexten skrev:Slik pasta du snakker om, hvor får jeg kjøpt det?
Går det an å bruke kitt?

Får kjøpt hos Torshov, Mekonomen, BilXtra osv... kanskje t.o.m. bensinstasjon.

Er sånn hvit guffe, som størkner når det blir varmt. Ikke heeeelt sikkert du trenger da, om du får det tett med pakningene..men, tror jeg hadde brukt litt sånn guffe uansett, for å være sikker.