Side 4 av 5
Legg innLagt inn:11 mar 2005 18:01
av sw20
bilen min likte ivertfall ikkje shell olje....
Legg innLagt inn:11 mar 2005 18:02
av spkstrp
kan jo hende den begyner å bli sliten

har dere sett "ferrari" oljen til shell? kjøpte en sånn engang jeg var på lang tur, føltes litt corny ut å fylle på olje med bilde av ferrari på en gammel mr2

Legg innLagt inn:11 mar 2005 18:17
av sw20
no har ikkje min mr2 gåt så veldig langt...
men e tenkte på golfen da e skreiv det der..
tikka jo som eit knuse vertk den med den oljen....
Legg innLagt inn:11 mar 2005 18:28
av spkstrp
sw20 skrev:no har ikkje min mr2 gåt så veldig langt...
men e tenkte på golfen da e skreiv det der..
tikka jo som eit knuse vertk den med den oljen....
sa ikke noe om det var mr2n eller hva det måtte være vell?

gamle / slitte motorer har ialle fall ikke godt av helsyntetisk olje, det merket jeg når jeg prøvde på gammel motoren i mr2n. Den "nye" funker det bedre med

Legg innLagt inn:11 mar 2005 19:48
av CelicaTurbo
Grunnen til at 3S-GTE bør gå med syntetisk olje er vel ikke at den smører bedre (som den egentlig ikke gjør), men at denne oljen har en mye bedre toleranse ovenfor den ekstreme temperaturen som turboen kan komme opp i. På vanlige sugemotorer er det sjeldent at oljen blir utsatt for noe særlig mer enn noe over 100 grader i sin ferd gjennom motorblokken, mens oljen som går via en turbo på sin ferd kan blir utsatt for mangfoldige hundre grader. Dere har vel sett bilder av rødglødende turboer, og i senter av den røde metallklumpen strømmer det olje

Legg innLagt inn:11 mar 2005 20:04
av Mr2Nyter'n;p
Alle har så forskjellige preferanser at jeg rett og slett gir opp... Neste gang fyller jeg enten mobil 1 eller castrol... Vetke hvaforslags type, men antageligvis en delsyntetisk olje... Motoren hakke brukt en skvett på 6-7000km nå, men jeg ta'kke sjansen på å ødelegge den med helsyntetisk olje. Er jo en gammal motor...
Legg innLagt inn:11 mar 2005 21:03
av FireWalk
min bruker heller ikke olje..

men holder meg til syntetisk.. har ingen preferanser hva merke anngår... syntes de forskjellige jeg har prøvd er like bra..

Legg innLagt inn:11 mar 2005 21:24
av Mr2Nyter'n;p
Skal ikke være lett detta
Forskjellige meninger blant verkstedene også... Noen anbefaler delsynt, andre anbefaler synt... Ugh...
Legg innLagt inn:11 mar 2005 22:59
av CelicaTurbo
vel, med en sugemotor, og særlig en eldre motor så er det nok greiest å holde seg til delsynt ja..

Legg innLagt inn:11 mar 2005 23:09
av FireWalk
Jepp..... og ang dette med rødglødende turboer... kjenner godt til fenomenet! kjørte litt hardt en kveld, åpnet opp motorlokket og det LYYYSTE jo nedi der... hehe

Legg innLagt inn:11 mar 2005 23:20
av Mr2Nyter'n;p
CelicaTurbo skrev:vel, med en sugemotor, og særlig en eldre motor så er det nok greiest å holde seg til delsynt ja.. 
TAKK for svaret

Da gjør jeg det... Tenkte Castrol RS egentlig...10w-60 eller noe... Bruker jo bilen litt for tia, så'n fortjener no grom-olje..
Legg innLagt inn:12 mar 2005 02:38
av FireWalk
Legg innLagt inn:14 mar 2005 10:45
av Mr2Nyter'n;p
Max Life høres jo bra ut igrunn... Var og bestilte time til oljeskift i stad og der anbefalte dem Castrol Performance 10w-30... Litt skeptisk igrunn... 30 betyr da at oljen er tynnere ved høye temperaturer enn 40...? Og dette kan umulig være bra? Bilen skal jo brukes litt..

Legg innLagt inn:14 mar 2005 10:52
av Dalan
Legg innLagt inn:14 mar 2005 11:01
av CelicaTurbo
tror kanskje 30 er litt drøy nå når man går mot sommertid ja.. 40 er mer passende, mens 50 igjen blir kun et behov om du virkelig kjører hardt, slik som banekjøring..