TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Planer før sesongen!

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2

#94426  av EilertseN

Ingen som har fått gjort noe på bilen sin enda ? sleng opp noen bilder viss dere får gjort noe.. Nå er det ikke så lenge til , nå må dere få opp farta :) begynner å monterer alt jeg har fått til neste uke!

#94445  av FireWalk

jeg er blakk..... :? ikke råd til grunning eller arbeids materiell eller noe... Mars er en hard måned med masse regninger... men bare vent til april-mai... da kommer ting til å skje! ;)

#94482  av Neemi

Diamond cut blinkers ligger på postkontoret og venter på meg idag.
Kaminari bodykit er på vei fra USA og forhåpentligvis her i slutten av uka.
Håper på å få tak i et Apexi luftfilter snart, for jeg gidder ikke montere på det gamle originale igjen.

NÃ¥r alt dette er klart sendes bilen til lakkering :)

#94547  av FireWalk

jeg venter på sykepengene mine som aldri kommer... er jo vant med å ha tonnevis med overtid slik at jeg kan kjøpe det jeg vil til bilen, men har ikke fått utbetalt penger på 1,5 måned! pga noe papir kluss.. men de lovte det skulle komme på fredag... Da blir det å betale regninger som har hopet seg opp.. men når DET er gjort, så er et klart for nye Felger! muligens Chrome? ;) og nye dekk såklart... Hvilke dimmensjoner annbefaler dere på bakdekkene? tenkte å gå for 215 fremme og 235 eller 245 bake? hvor mye er det plass til bake egentlig?

#94552  av funkes

Planer for å få den kjørbar.
Er ute med motor, gearkasse, fordelingskasse osv nå.

-Bytte clutch.
-Overhale gearkasse. Den er åpnet opp og ligger nå i deler.
-Åpne turbo og gå over den.
-Pusse ned omtrent hele bilen. Dvs, hele undersiden, matte ned karosseriet og en del av motorrommet.
-Rette opp noen små parkeringsbulker.
-FÃ¥ den hellakkert og skikkelig understellsbehandlet.
-Lakkere opp småtteri som vindusviskere, toppdeksel, varmedeksel etc.
-Overhale bakdiff. Fordelingskasse og frontdiff er allerede overhalt.
-Trekke opp dørtrekk på nytt.
-FÃ¥ bygget stor IC. FÃ¥ bygget 3" eksos hele veien.
-Montere sammen alt igjen selvfølgelig, samt boostcontroller og noe sånt småtteri.
-Montere stabstag foran og bak.
-Få den godkjent på en eller annen måte.

Sikkert mer også, men er det jeg kommer på akkurat nå.

#94593  av Trial

Mine planer: FÃ¥ montert STOOOORT anlegg 8)
Bytta ut to skjeve felger
Lakkering av interiør
Bytte av stoler
Justere forstilling
Full service på bilen
Effektanlegg fra Svendsen Eksos(hvis pengene strekker til)

#94609  av pkgrette

er en liten somle kopp jeg ha satt på rattet da:P satt som faden azzå bøyde orginarattet litt med avdragern men retta det tilbake igjen:P :D 8) mere kommer:P
Vedlegg
IMG_2385.JPG
IMG_2385.JPG (133.92 kiB) Vist 241 ganger

#94695  av Azrael

FireWalk skrev:Hvilke dimmensjoner annbefaler dere på bakdekkene? tenkte å gå for 215 fremme og 235 eller 245 bake? hvor mye er det plass til bake egentlig?
Tror jeg ville godt for 245 :) . Tror det er god plass til det. Har hatt felger som det sto 235 og da vurderte jeg å sette på spacere i tillegg.

#94747  av PÃ¥l

Skal prøve å få til å lakke fronten min, pluss kjøpe nye/brukte 16" felger til sommerdekkene mine. Ellers bare holde den ren og pen og i god stand :)

#94750  av Dalan

Skal få lakkert bakplata til lyktene, listene og det svarte nede på bilen.
Kjøpe og montere KYB AGX-dempere.
Muligens sveise eksos-anlegg selv, får se an litt.
Ellers bare holde den ren og pen, og ta av taket og nyyyte sola når den er fremme :)

#96224  av EilertseN

Ja da satte jeg i gang å montere Tein senkesette mitt å de justerbare Kyb demperne mine. Byttet lagerforingene i toppen av støtdemperne også. Jeg monterte også Elglow instrument skiver.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

#96238  av Kjelliken

:? som dere sikkert har fått med dere i posten skal bare.. undeer celica har jeg litt pågang.

Holder på å skifte bremser og hjullager bak på min lille røde celica.
og så skal jeg ha nye dempere og kansje nye bremser forran også.

Så skal jeg vel skifte ut alle foringene under bilen også og ha en liten 200 000. km service på den også så det er vel ikke så mye er det vel??? :roll: