TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• TS-OGN Landstreff Nord 2005

• For planlegging av treff eller smÃ¥ møter
For planlegging av treff eller små møter

#81407  av Qee

Jeg kjører kanskje bmw X3 med bilhenger, så jeg kan ikke følge noen rallykolonne uansett...

Men når det nærmer seg går det kanskje ann og lage en rute for og samle opp folk, men igjen så bør ikke ruta vær 50 mil ekstra for og samle opp et par stykker :)

#81410  av GT4 CS

Ja hadde vært det ideele det. Er jo litt mere staselig og kjøre sammlet nordover da. Ser ikke helt poenget i og kjøre en hel gjeng og race hverandre hele tiden, da ryker vel bare lappen til slutt :wink:

#81413  av EilertseN

Kjørte i fjor.. da skulle "ingen" race på tur nedover.. menne neida.. alle kjørte som noen SVIN.. såe vi får se i år.. :P

#81418  av Qee

EilertseN skrev:Kjørte i fjor.. da skulle "ingen" race på tur nedover.. menne neida.. alle kjørte som noen SVIN.. såe vi får se i år.. :P
Er det som er faren og da, men kjører jeg bil + henger kan jeg ikke holde følge uansett... (kalles forebygende) :D

#81419  av ST205RR

GT4 CS skrev:Må vel kunne møtes på veien ? Vært kult med kolonne kjøring. Ikke innteresert i rally kjøring? Får vel kjørt nokk "solberg" på banen :D
Kjører ifra oslo omerådet her iallefall.

Helt enig, blir nok en del flere kontroller i år pga kjøringa til enkelte i fjor :shock:

så "prøv" å begrense grisekjøring til banekjøringa på ACR!!!

diverse kjøreruter blir sikkert lagt ut når det nermer seg, men bare kom igjen men litt diskusjon/innspill anng kolonnekjøring.....

ingen flere som har/skal melde seg på ??????

#81423  av GT4 CS

EilertseN skrev:Kjørte i fjor.. da skulle "ingen" race på tur nedover.. menne neida.. alle kjørte som noen SVIN.. såe vi får se i år.. :P
Er det som er farlig :shock: Pluttselig skal en kødde og drar forbi på en god slette, og man er sjelden vond og be og følger på. Før du aner ordet av det ligger du der med 200kmt++ og gliser fra øre til øre :D
Men tryggest og ta det litt med ro sikkert, iallefall om det var mye grisekjøring ifjor, da kryr det sikkert av onkler i veikanten med kamo uniform og laserpistoler som bare klør i fingra etter og hindre noen av oss og få kjøre på ACR. Tiden vil vise , skulle nesten ønske jeg hadde hengerfeste på celican selv, eller foresten, da ville jeg blitt kvalm og lagt meg inn på en sikker plass :wink: Celica+ hengerfeste = TABU.
Har trua på vi klarer og holde oss i skinnet for det meste jeg da :)

#81531  av Tor

Det er meget farlig og kjøre sammen med kompiser på landevei, det ender som oftes opp i grasat kjøring og horn i panna. Tror jeg skal kjøre alene nedover jeg :) Med en kompis i fører sete. Gleder meg noe sykt til sommeren nå.

#81555  av EilertseN

*påmeldt*

#81558  av jan-erik

GT4 CS skrev:
Er det som er farlig :shock: Pluttselig skal en kødde og drar forbi på en god slette, og man er sjelden vond og be og følger på. Før du aner ordet av det ligger du der med 200kmt++ og gliser fra øre til øre :D
Men tryggest og ta det litt med ro sikkert, iallefall om det var mye grisekjøring ifjor, da kryr det sikkert av onkler i veikanten med kamo uniform og laserpistoler som bare klør i fingra etter og hindre noen av oss og få kjøre på ACR. Tiden vil vise , skulle nesten ønske jeg hadde hengerfeste på celican selv, eller foresten, da ville jeg blitt kvalm og lagt meg inn på en sikker plass :wink: Celica+ hengerfeste = TABU.
Har trua på vi klarer og holde oss i skinnet for det meste jeg da :)
Enig i at ting fort kan gå galt. Når vi kjørte sammen oppover i fjor kjørte vi nok jevnt 15-20 km over fartsgrensa, og ikke lett å kjøre fort når man skal ha med alle. Vi hadde walkie talkies i bilen, og praktiserte litt forbikjøring i blinde svinger når vi fikk klarsignal. Skremte nok noen biler da :lol: . Tror vi lar det være i år.

Men det er trivelig å kjøre i kolonne, blir et slags samhold av det, og artig når du passerer et tettsted og folk står og glaner, og bare glaner mer jo flere biler som passerer.

For de som skal kjøre helt i fra sør vil jeg anbefale en overnatting i Trondheim. Blir litt langt å kjøre i ett strekk, samt så er folka i Trondheim så hyggelige :D

#81578  av memo

Folkens, mange fornuftige meninger her.. og tro meg, dere må være fornuftige.. vi har ikke lyst til å ha noen uhell hverken før eller etter treffet...

Og en ekstra advarsel til når dere er kommet hit (uskadd)..

Dere kan ikke begynne å forstå hvor strenge politiet her oppe/nede er mtp. slik kjøring.. Forstill dere strengt politi... og gang det med ca. 3... så har dere purken her...

Dette er ikke noen spøk, de er helt ekstreme, noe mange av bilforumet.net folka fikk oppleve ifjor...

De slår EKSTREMT hardt ned på "kompis-svin-kjøring", altså, to biler som kjører fort sammen... UNNGÅ dette...

De KOMMER til å stå 24/7 på strekkene til og fra ACR og sentrum, TRO meg... de gjorde det hele tiden ifjor...

Og ja, jeg sier dette for å skremme dere, OG for at det faktisk er sant..

Dette er en helg vi skal ha det DRITTMORO sammen, og da vil vi prøve å unngå konfrontasjoner mot politiet... ikke utfordre skjebnen med å gjøre noe dumt, da vil dere brenne dere..

okei, nok pappasnakk nå, hehe..

og husk..

ikke kjør fortere enn skytsengelen din klarer å fly..

#81595  av tomye

påmeldt

#81631  av jan-erik

Ligger også på media forum delen, men siden mange kanskje bare kikker her så poster jeg link til den fulle filmen fra 2004 jeg lagde:

En bedre divx kvalitet av filmen på 28 minutter i anledning av Sommertreff 2005 og landstreff nord for TS-OGN.

Film fra Sommertreff 2004 turen i juni. 28 minutter, ca. 300MB! i Divx:
http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Eri ... 20Divx.avi

Samme som over men i lavere kvalitet, kun 135MB:
http://bilder.ts-ogn.no/contrib/Jan-Eri ... %20lav.avi

Bilde av cover av DVD utgaven som ble laget i hele 3 eksemplarer.
Vedlegg
Sommertreff 04 DVD-cover.jpg
Sommertreff 04 DVD-cover.jpg (138.13 kiB) Vist 452 ganger

#81638  av Tor

Jan-Erik, lager du en til kopi kjøper jeg gjerne :)

#81663  av Nemigirl

Stili cover da. Den mr2`en med kamelon, er det den som ligger til salgs nå?
Har en film fra treffet 04 men vet ikke helt om det er samme, er en eller annen som får noe knekkt under bilen på tur hjem, antagelig han som laget hele filmen, høres kjent ut?
Hvor overnattet de fleste av deltagerne i fjor da?

#81664  av memo

nei det er ikke samme bil.. bilen på filmen er Markus sin bil, Mr2Turbo her på forumet..
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 23