Side 4 av 4

Legg innLagt inn:15 jun 2006 07:36
av arctic_celi
kaimagne skrev:Du bruker ikke mer enn to-tre minutter pr caliper for å avfette og pusse med stølbørste. Gi det fem minutter i fri luft for å få fordampa avfettinga, og sett i gang med lakkboksen. Du bør nok gi det to strøk, så la det første strøket tørke ti minutter før du går over igjen.

Om du jekker opp bilen en halvmeter bak forhjulet, løfter du begge hjulene på ei side samtidig, og du kan jobbe på den andre caliper'n mens den første tørker... ;)
Dette må jeg prøve :D (Takk for god forklaring :))

Legg innLagt inn:15 jun 2006 14:10
av kaimagne
arctic_celi skrev:
kaimagne skrev:Du bruker ikke mer enn to-tre minutter pr caliper for å avfette og pusse med stølbørste. Gi det fem minutter i fri luft for å få fordampa avfettinga, og sett i gang med lakkboksen. Du bør nok gi det to strøk, så la det første strøket tørke ti minutter før du går over igjen.

Om du jekker opp bilen en halvmeter bak forhjulet, løfter du begge hjulene på ei side samtidig, og du kan jobbe på den andre caliper'n mens den første tørker... ;)
Dette må jeg prøve :D (Takk for god forklaring :))
Masse bilder tidligere i denne tråden. Men det har du kanskje sett...? ;)

Legg innLagt inn:15 jun 2006 23:19
av Rømmling
jeg ser på bildene du har lagt ut Kai Magne?
bremse skivene bak er de lakket med hva?
det var jo svarte er det svart lakk? tektyl? varmebestandig lakk?

Legg innLagt inn:16 jun 2006 08:44
av arctic_celi
kaimagne skrev:Masse bilder tidligere i denne tråden. Men det har du kanskje sett...? ;)
Har sett :) meget bra!

Legg innLagt inn:16 jun 2006 17:15
av pkgrette
skal jeg gi dere et tips foliatech har en syk lakk som sitter år etter år etter år bare vaske ofte.. dette er ikke spray får kjøpt i vertfall på eiker motorshop smør på tykt lag og kjøre det sikkelig avrmt så lakken herder inn i stålet:P hehe

lykke til