TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Eksos

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra

#94931  av spkstrp

Blir det noe video snart da? :D
 #94944  av et_casey

Hei

Jeg har 235 45 17 på vintern og bruker Nokian RSI, de var det perverst med grep i. Jeg har prøvd endel vinter dekk her oppe i det kalde nord, og de nokian dekkene er de som har fungert best.

Det ble fortalt tidligere at du ikke ville øke trykket mere pga kjørbarheten. :) Jeg kan bare si at supraen er god nok på vinterføre til å kjøre over 1bar. Jeg kjørte på maks trykk 1.2 bar i 70 000 kilometer. men så kan jo det også være grunnen til at jeg blåste turbo nr. 2. Men dette er jo et kjent problem med det sekvensielle twin turbo oppsettet som er på supran, det sier iværtfall gutta på titanmotorsports og diverse forum.

Jeg kjører nå med t78 turbo på vintern, fungerer bra. Jeg har ikke traction controll lenger(jeg har ikke programmert den ennå), men det kommer nok.

Jeg lurer på om jeg kommer gjennom eu kontrollen i år, har ikke cat. Lyden er vel også for høy. Er det noen som har sett hva støynivået på supraen skal være ved 4000rpm? i vognkortet? det står 88dB i mitt. Dette klarte jeg ikke med den ene caten i og med twin turbo. Men lyden ble målt inne, og dette er feil, den skal måles ute og der var det for mye vind, så de kunne ikke måle lyden:) så den gikk gjennom forrige eu kontroll. :)

Så det blir spennende i år om jeg klarer eu kontroll.

-et_casey

[/quote]
Vedlegg
eksos2.jpg
eksos2.jpg (12.04 kiB) Vist 1740 ganger
eksos.jpg
eksos.jpg (10.96 kiB) Vist 1740 ganger

#95044  av @lpher

spkstrp skrev:Blir det noe video snart da? :D
Feck...det var DET også ja!? :D Skal se hva jeg kan få til...etterhvert :D
 #95047  av @lpher

et_casey skrev: Hei
Ja, der er du ja...ikke hver dag vi ser deg gitt :D
et_casey skrev:
Jeg har 235 45 17 på vintern og bruker Nokian RSI, de var det perverst med grep i. Jeg har prøvd endel vinter dekk her oppe i det kalde nord, og de nokian dekkene er de som har fungert best.
Hadde planen klar om Nokian dekk sjøl på bakhjula nå i vinter...men jeg fikk ett tilbud jeg ikke kunne si nei til på noen andre dekk :)
et_casey skrev: Det ble fortalt tidligere at du ikke ville øke trykket mere pga kjørbarheten. :) Jeg kan bare si at supraen er god nok på vinterføre til å kjøre over 1bar.
Nahh....Det blir vel til at jeg benytter 1.2 som en øvre grense ser det ut til :) ...og med TRAC påslåt når det er SKIKKELIG glatt så må jeg nok si meg enig i at jeg tror ikke det skal by på noe problem nei :)

Er noe annet med MR2-gutta som piper og hyler hver gang det er glatt føre :D :D :D Monter tractioncontroll gutter! :D
et_casey skrev: Jeg kjørte på maks trykk 1.2 bar i 70 000 kilometer. men så kan jo det også være grunnen til at jeg blåste turbo nr. 2. Men dette er jo et kjent problem med det sekvensielle twin turbo oppsettet som er på supran, det sier iværtfall gutta på titanmotorsports og diverse forum.
Jeez...har du hatt bilen lenge da? ...til å ha kunnet kjørt på den 70.000km mener jeg? :) Kjenner til at livslengden til #2 blir "noget kortere" med litt VEL aktiv justering av boostcontroller ja :)
et_casey skrev: Jeg kjører nå med t78 turbo på vintern, fungerer bra. Jeg har ikke traction controll lenger(jeg har ikke programmert den ennå), men det kommer nok.
SÃ¥pass ja :D Ikke justert? RLTC eller?
et_casey skrev: Jeg lurer på om jeg kommer gjennom eu kontrollen i år, har ikke cat. Lyden er vel også for høy. Er det noen som har sett hva støynivået på supraen skal være ved 4000rpm? i vognkortet? det står 88dB i mitt.
Hmm..skal se etter hva det står i mitt jeg også... Har ett passe friendly verksted som foretar eu-kontroll jeg :)
et_casey skrev: Dette klarte jeg ikke med den ene caten i og med twin turbo. Men lyden ble målt inne, og dette er feil, den skal måles ute og der var det for mye vind, så de kunne ikke måle lyden:) så den gikk gjennom forrige eu kontroll. :)
Hmm...rett skal være rett ja :)
et_casey skrev: Så det blir spennende i år om jeg klarer eu kontroll.

-et_casey
Høres sånn ut ja :) Ingen friendlye verksted i nærheten av deg da? :)

#95079  av spkstrp

traction control på mr2 har jeg ikke serlig tro på forresten (med mindre det er en turbo uten kontroll :D ) satser mer på momentum jeg ... :(
 #95111  av et_casey

@lpher skrev:
Ja, der er du ja...ikke hver dag vi ser deg gitt :D
Nei, det skal være sikkert:) hehe...
@lpher skrev: Nahh....Det blir vel til at jeg benytter 1.2 som en øvre grense ser det ut til :) ...og med TRAC påslåt når det er SKIKKELIG glatt så må jeg nok si meg enig i at jeg tror ikke det skal by på noe problem nei :)

Er noe annet med MR2-gutta som piper og hyler hver gang det er glatt føre :D :D :D Monter tractioncontroll gutter! :D
Heheh:)
@lpher skrev: Jeez...har du hatt bilen lenge da? ...til å ha kunnet kjørt på den 70.000km mener jeg? :) Kjenner til at livslengden til #2 blir "noget kortere" med litt VEL aktiv justering av boostcontroller ja :)
Jeg har hatt bilen siden 2002, jeg liker å kjøre endel:)
@lpher skrev: SÃ¥pass ja :D Ikke justert? RLTC eller?
Jeg har AEM EMS, og i den så må man programmere traction controll delen.

Joda, de er ganske friendly. Men jeg vil jo klare eu kontrollen:) hehe:) på lovlig vis:)

-etcasey
Vedlegg
102-0210_IMG.JPG
102-0210_IMG.JPG (86.81 kiB) Vist 1270 ganger
 #95185  av @lpher

et_casey skrev:Jeg har hatt bilen siden 2002, jeg liker å kjøre endel:)
Ahh....har rulla på 43.000 jeg også...det blir liksom litt kjøring :D
et_casey skrev: Jeg har AEM EMS, og i den så må man programmere traction controll delen.
Aha :)
et_casey skrev: Joda, de er ganske friendly. Men jeg vil jo klare eu kontrollen:) hehe:) på lovlig vis:)

-etcasey
Enig... :)

#95803  av @lpher

Filmet to små snutter med digital kamera for at dere skal få høre lyden :) Men ikke forvent allverden av oppløsning og lydkvalitet da kameraet ikke er helt state of the art :)
Vedlegg
(237.52 kiB) Lastet ned 276 ganger
(224.21 kiB) Lastet ned 467 ganger

#99748  av celicagutten

Kæ slaks programm er det dere bruker til og hørre vedeo klippene og hørre lyden. prøver med windows media playeren men det går ikkje.

#99792  av @lpher

celicagutten skrev:Kæ slaks programm er det dere bruker til og hørre vedeo klippene og hørre lyden. prøver med windows media playeren men det går ikkje.
De er pakket som rar-filer...når man har pakket de ut...så kan de spilles av i windows media playeren :) Jeg måtte gjøre dette da forumet ikke tillater mpg/avi-filer som vedlegg eller hva det var :)

WinRar kan man fks hente her :)
http://www.rarlab.com/download.htm

#99798  av lexusmann

@lpher skrev:
Riseng skrev:Sett på vingen!! 8)
Vinge? Hvilken vinge? :D Ekke no batmobil vettu! :D

@lpher
LOL :D