Legg innLagt inn:11 aug 2006 15:11
da var dysene på plass... ble veldig bra det.. ser også veldig mer ryddig ut når jeg flyttet ledningsnettet til bak innsuget...



Castrol TTE skrev:TØFF OG FIN DENNA GITTtakker for det..(Bare den som hadde hatt et slikt motor rom.....
sleeper skrev:jaja, da har bilen vært på bane for første gang!Jeg hadde noe alla det samme problemet etter rundene, kom litt olje ut av veivhusventilasjoen + dumpen min, kjører også på dårlig mineralolje, mye mulig dette har noe å si! Siden vi begge har noe av det samme problemet![]()
fant en del ting som jeg må\vil forbedre til neste gang den skal på bane...
1: BREMSENE!
jeg kjørte med nye skiver med klosser som har min stått på bilen i 4 år... de holdt ikke mer en de ca 25-30 rundenene jeg kjørte... fantes ikke noen bremser igjen når jeg kjørte hjem for dagen.. pedalen i rett i gulvet hvis jeg prøvde og bremse...![]()
![]()
så de skal byttes fort...
2:
byttet dempertopper bak da disse er dårlige og slår noe synnsykt!
3: stivere nedre bakre stabstag for og få fikset på understyringa som denne bilen har..
en annen ting som jeg irriterer meg noe grønn over er at de få rundene jeg kjørte på 1.3kg trykk (kjørte ikke mer en 2-3 runder på 1.3 kg resten gikk på 0.8, derfor gikk ikke bilen så fort som den kunne, noe som kansje var greit for den første gangen jeg kjørte 1.3 på langsletta så holdt jeg på og dra rett av veien da bremsene ikke holdt...)
så kom det olje ut av veivhusventilasjoenen.. ikke mye men nok til at det ble vått rundt der oljelufingsfilteret står.. og at jeg måtte tørke litt rundt der...
tok en komp test på motoren i dag og den er 100% strøken.. (0.1kg forskjell fra maks til min) så er litt rart at den skulle gjøre det..
skal ta en lekasjetest på den hos toyota en av dagene for og sjekke hvordan det ser ut..
så enten så er det 100% lik lekasje på ALLE cyl eller så er det noe annet rart?
en annen teori jeg har er om jeg rett og slett har kokt olja, ifølge måleren min så hadde jeg 120grader i olja men sensoren sitter der oljefilteret er nå og det er et stykke unna bunnpanna... og jeg kjørte med dårlig mineral olje.. så kansje det er problemet?
noen som har no gode ideer til hva det kan være? 1 ting er ivertfall sikkert... neste gang jeg skal på bane så skal jeg ivertfall ha inst en catch tank... så ikke pent ut med olje i motoren?
sleeper skrev:en annen teori jeg har er at det rett og slett er masskineringa av cylindrene som er noen 100deler for store så det blir blowby der under høyt cylindertrykk... og siden vi har borret blokka på samme sted så kan kansje det stemme!?Ja det er nok mulig
TheStig skrev:hvorfor har dere egentlig dratt på banetreff med dårlig mineralolje ?!tja, si det... glemte hele greia..og jeg VET! det er IKKE spess smart! (rett og slett idioti fra min side) "legge seg paddeflat"
TheStig skrev:hvorfor har dere egentlig dratt på banetreff med dårlig mineralolje ?!Jeg kjørte ikke uffatelig dårlig mineralolje da, kjørte med Quakerstat 15-40, det er egentlig på grund av sarpsborg motorverksted, jeg har 6mnd garanti på alt jeg kjøpte og de gjorde med bilen der så lenge jeg bruker mineralolje, og så hadde mottoren bare gått 300 mil så det var den siste innkjøringsoljen min, bytter nå til syntetisk om 10mil.
sleeper skrev:jaja, da har bilen vært på bane for første gang!Du løser olje problemet med en catch tank til olje ventilasjonen.![]()
fant en del ting som jeg må\vil forbedre til neste gang den skal på bane...
1: BREMSENE!
jeg kjørte med nye skiver med klosser som har min stått på bilen i 4 år... de holdt ikke mer en de ca 25-30 rundenene jeg kjørte... fantes ikke noen bremser igjen når jeg kjørte hjem for dagen.. pedalen i rett i gulvet hvis jeg prøvde og bremse...![]()
![]()
så de skal byttes fort...
2:
byttet dempertopper bak da disse er dårlige og slår noe synnsykt!
3: stivere nedre bakre stabstag for og få fikset på understyringa som denne bilen har..
en annen ting som jeg irriterer meg noe grønn over er at de få rundene jeg kjørte på 1.3kg trykk (kjørte ikke mer en 2-3 runder på 1.3 kg resten gikk på 0.8, derfor gikk ikke bilen så fort som den kunne, noe som kansje var greit for den første gangen jeg kjørte 1.3 på langsletta så holdt jeg på og dra rett av veien da bremsene ikke holdt...)
så kom det olje ut av veivhusventilasjoenen.. ikke mye men nok til at det ble vått rundt der oljelufingsfilteret står.. og at jeg måtte tørke litt rundt der...
tok en komp test på motoren i dag og den er 100% strøken.. (0.1kg forskjell fra maks til min) så er litt rart at den skulle gjøre det..
skal ta en lekasjetest på den hos toyota en av dagene for og sjekke hvordan det ser ut..
så enten så er det 100% lik lekasje på ALLE cyl eller så er det noe annet rart?
en annen teori jeg har er om jeg rett og slett har kokt olja, ifølge måleren min så hadde jeg 120grader i olja men sensoren sitter der oljefilteret er nå og det er et stykke unna bunnpanna... og jeg kjørte med dårlig mineral olje.. så kansje det er problemet?
noen som har no gode ideer til hva det kan være? 1 ting er ivertfall sikkert... neste gang jeg skal på bane så skal jeg ivertfall ha inst en catch tank... så ikke pent ut med olje i motoren?