Side 4 av 5

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:09
av Mr2 Mk2
sant det,det er jo tross alt en sportsbil og da skal det være slik så du får feelingen :wink:
Men for meg som ikke har kjørt mer en 1-2 timer mr2 er det jo veeeldig uvant,blir litt hakkete kjøring til tider.Skal litt trening til,gleder meg til å få kjent hvordan den er på sladder og slikt.Å bli dyktig på kontrolerte sladder :wink:
Fikk faktisk lov av fattern å dra den ut på gira idag,han sa"å gi no på så du får kjørt fra deg" trengte ikke si det 2 ganger.
ÅÅÅ gleder meg!

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:11
av Amund
hehe 8)
kontrollere sladder? i en mr2? Absolutt ikke lett! grensen mellom sladd og snurre-rundt-girstanga er hårfin.. :wink:

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:16
av Mr2 Mk2
Amund skrev:hehe 8)
kontrollere sladder? i en mr2? Absolutt ikke lett! grensen mellom sladd og snurre-rundt-girstanga er hårfin.. :wink:
Jaja det skal nok gå på et vis,bare jeg ikke havner i 1 grøft på 18årsdagen da :oops:
Men hva vil du anbefale visst la oss si jeg blir bilmekaniker:
Gi rundt 40k for en fin en eller finne en litt stygg en til rundt 20 og fikse den opp?
(tror det blir noe mellom 20-30,i topp stand skal den bli)

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:17
av chris
Det som er så deilig med mr2, både mk1 og mk2 (hvordan mk3 er vet jeg ikke), at man har så god "kommunikasjon" med hjul og underlag. Man føler hele tiden hva bilen har tenkt å gjøre. Med biler som har superlett styring og pedaler, så vet man ikke hva som skjer før ETTER at det har skjedd.. når man står bakfrem i grøfta eller noe..

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:18
av Amund
chris skrev:Det som er så deilig med mr2, både mk1 og mk2 (hvordan mk3 er vet jeg ikke), at man har så god "kommunikasjon" med hjul og underlag. Man føler hele tiden hva bilen har tenkt å gjøre. Med biler som har superlett styring og pedaler, så vet man ikke hva som skjer før ETTER at det har skjedd.. når man står bakfrem i grøfta eller noe..
Helt enig! 8)

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:19
av chris
Amund skrev:hehe 8)
kontrollere sladder? i en mr2? Absolutt ikke lett! grensen mellom sladd og snurre-rundt-girstanga er hårfin.. :wink:
Det krever en del timer trening ja, helst i trygge omgivelser. Men det er mulig ;)

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:20
av Amund
jostein skrev: Men hva vil du anbefale visst la oss si jeg blir bilmekaniker:
Gi rundt 40k for en fin en eller finne en litt stygg en til rundt 20 og fikse den opp?
(tror det blir noe mellom 20-30,i topp stand skal den bli)
koster sikkert minst så mye å fikse en opp. men du lærer utroligt mye av det! finn en ,ed defekt motor = superbillig, og putt nedi en 4A-GZE! 8)

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:21
av Amund
chris skrev:
Amund skrev:hehe 8)
kontrollere sladder? i en mr2? Absolutt ikke lett! grensen mellom sladd og snurre-rundt-girstanga er hårfin.. :wink:
Det krever en del timer trening ja, helst i trygge omgivelser. Men det er mulig ;)
muligt? ja, sikkert. men det er uansett lett å "tabbe" seg ut.. hehe :roll:

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:24
av Mr2 Mk2
du sier noe der.

Forresten tror jeg trenger meg en tur i mkIII,har liksom fått den litt i vrangstrupen :(
Liker den ikke noe særlig,hadde gjerne blitt noe annet om jeg hadde prøvd en.
Vært på jæger litt i denne uken der har det vært en rød mr2 mkI,en rød celica mk5 med automat som celica turbo har,en mr2 mkII rød med effekt anlegg til salgs,en gul mr2 mkIII,litt kræsja.

Amund 4A-GZE hvilken motor er det asså?Så idag hvilken som satt i min bror sin 4a-ge stemmer det?

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:26
av Mr2 Mk2
Amund skrev:
jostein skrev: med defekt motor = superbillig, og putt nedi en 4A-GZE! 8)
Hadde vært digg det da,så møter jeg en annen mkII og flekker han så jævli, :o da hadde han sittet igjen med eventuelt skjegg i postakassen! :wink:

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:28
av Amund
4A-GE stemmer det ja. 4A-GZE er nesten samme motoren, men med kompressor.

sjekk ut denne siden. så finner du nok ut noe..

og denne siden for mere generell info..

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:32
av Mr2 Mk2
er den denne motoren som sitter i Mr2 mkII Supercharger eller?
Er det ikke bare 134 hk da?

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:33
av chris
jostein skrev:
Amund skrev:
jostein skrev: med defekt motor = superbillig, og putt nedi en 4A-GZE! 8)
Hadde vært digg det da,så møter jeg en annen mkII og flekker han så jævli, :o da hadde han sittet igjen med eventuelt skjegg i postakassen! :wink:
Helt til du titter i speilet og ser at han starter motoren :twisted:

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:34
av Amund
sjekk linkene, så finner du det ut! hehe :wink:
Må du ha alt inn med teskjei? :lol:

motoren sitter i mk1 supercharger. 145hk.

Legg innLagt inn:03 jul 2003 22:35
av Mr2 Mk2
etter at motoren er bytta da :roll: :D :D :wink:
Du må bare passe deg :twisted: